تکذیب تذکر وزارت بهداشت درباره «خندوانه»

به گزارش کیمیای کویر، دکتر عباس زارع‌نژاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که نظر وزارت بهداشت در خصوص این برنامه مثبت است، گفت: خندوانه در طول زمان پخش خود در جذب مخاطب موفق بوده و در نشاط خانواده‌ها نقش خوبی ایفا کرده است. تا کنون هیچ نامه رسمی مبنی بر تذکر به صدا و سیما در خصوص این برنامه ارسال نشده است. البته اگر بخشی از وزارتخانه چنین اقدامی کرده باشد، موضع رسمی وزارتخانه نیست. رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آنچه در این برنامه در خصوص سوء تغذیه کودکان اعلام شده مربوط به اختلاف نظر آماری از سوی دو مرجع در کشور است که مسئولیت آن متوجه برنامه خندوانه نیست. خندوانه تاثیر مثبتی را در ارتقای سطح سلامت روانی جامعه داشته است. زارع نژاد با اشاره به این که با نشاط بودن جامعه از شاخص‌های مهم سلامت روانی است که این برنامه به آن توجه زیادی دارد، تصریح کرد: وزارت بهداشت همواره قدردان عوامل پرتلاش این برنامه بوده و خواهد بود.
فیلم‌های عمار درباره جنایات شیمیایی صدام به وزیر خارجه آلمان تقدیم شد
به گزارش کیمیای کویر، همزمان با حضور وزیر امورخارجه آلمان در ایران، جمعی از فعالان فرهنگی، تعدادی از فیلم‌ها با موضوع جنایات شیمیایی صدام علیه مردم ایران را تقدیم وی کردند.
یک اکران‌کننده و یک فیلمساز، به نمایندگی از جمعی از اکران‌کنندگان و فیلمسازان جشنواره عمار، این فیلم‌ها را همراه با یک نامه به سفارت آلمان تحویل دادند.
در این نامه از اشتاین مایر خواسته شده بود تا ضمن مشاهده فیلم‌ها، پیش از خروج از ایران سفری نیز به استان‌های غربی ایران داشته باشد و با مردمی که هنوز مصیبت‌زده و در رنج جنایات شیمایی صدام با پشتیبانی دولت آلمان هستند روبرو شود و به سوالات‌شان پاسخ بگوید.
وزیر خارجه آلمان، که کشورش ۵۲ درصد منابع عراق برای تولید تسلیحات شیمیایی را تأمین کرده بود، بدون اینکه پاسخی به این نامه بدهد تهران را به مقصد ریاض ترک کرد.
نمایشگاه عکس «رهروان عشق» در خمینی شهر برپا شد
به گزارش کیمیای کویر، نمایشگاه عکسی با عنوان «رهروان عشق» در خمینی شهر برپا شد.
این نمایشگاه از آثار رسول مختاری است که با محوریت پیاده‌روی در اربعین حسینی سال گذشته ایجاد شده است.
در این نمایشگاه تعداد ۲۶ قطعه عکس در ابعاد مختلف وجود دارد که در ابتدا سبک عزاداری حسینی در خمینی‌شهر را نشان می‌دهد.
در ادامه این نمایشگاه سفری به مشهد مقدس با یک قطعه عکس نشان داده می‌شود و بعد از آن پیاده‌روی در اربعین حسینی سال گذشته را از مرز مهران به بعد و حال و هوای زوار اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر تا نجف اشرف و کربلای معلی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
این نمایشگاه که با حمایت مالی و معنوی بازار روز، شورا و شهرداری شهرستان خمینی‌شهر برگزار شده است از پنجم تا پانزدهم محرم از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب واقع در شهرستان خمینی‌شهر میدان نماز جنب بازار روز دایر است.
دیدار سازندگان «معمای شاه» با اعضای شورای نظارت بر صداوسیما
به گزارش کیمیای کویر، در جلسه ۴۰۴ اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، تهیه کننده و کارگردان سریال معمای شاه با اعضای شورا دیدار و پیرامون مراحل تولید این اثر تاریخی گفت و گو کردند.
در جلسه اعضای شورای نظارت که با حضور محمدرضا ورزی کارگردان و علی لدنی تهیه کننده این سریال برگزار شد، ورزی ضمن تشریح روند تحقیق، نگارش و تولید این سریال به سوالات اعضای شورای نظارت نیز پاسخ
داد.
محمدرضا ورزی کارگردان این سریال ضمن استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس ، هم در مرحله تحقیق و نگارش و هم در مراحل تولید این مهم را نقطه قوت این سریال دانست و اظهار داشت: این سریال در ۱۰۰ قسمت تولید و از آبان ماه سال جاری به صورت هفتگی در جدول پخش سیما قرار خواهد
گرفت.
در پایان اعضای شورای نظارت ضمن خداقوت به تیم تولید این اثر تاریخی برای عوامل این سریال آرزوی موفقیت
کردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *