مربیان کانون پرورش فکری اصفهان در میان برگزیدگان کشوری گزارمان‌نویسی

به گزارش کیمیای کویر، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن حموله با اعلام خبر برگزیده شدن ۵۶ اثر مربیان کانون گفت: در سال‌های ۹۴-۹۳ در مجموع ۸۸۶ مربی کانون در سراسر کشور درباره‌ ۶۰ عنوان کتاب منتخب از ۴۷ نویسنده، تعداد ۵ ‌هزار و ۸۴۷ برگه گزارمان نوشتند که داوران استانی در مرحله نخست تعداد ۲ هزار و ۶۶۷ نسخه گزارمان را به قلم ۳۸۱ مربی در سطح «بسیار خوب» شناختند و در نهایت داوران مرحله نهایی از بین این تعداد، ۵۶ اثر از ۴۸ نفر را به عنوان برگزیده‌ کشوری انتخاب کردند. مدیر‌کل آفرینش‌‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهانه‌ آغاز بیست و سومین دوره هفته‌ کتاب و کتاب‌‌خوانی گفت: فعالیت‌‌های این کانون برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین مربیان مراکزش، نتایج بسیار درخشانی در افزایش میزان سطح مطالعه اعضای کودک و نوجوان به همراه داشته است.
وی در ادامه افزود: کتاب‌خوانی یکی از فعالیت‌‌های بنیادین و اثربخش مراکز فرهنگی‌ هنری کانون است که به افزایش دانش و اندوخته‌‌های علمی مربیان می‌‌انجامد و در عین‌حال گزارمان‌‌نویسی نیز مؤثرترین ابزار برای انعکاس دیدگاه‌‌های مربیان به دست‌اندرکاران و فعالان عرصه‌ فرهنگ، ادبیات و هنر کودک و نوجوان به شمار می‌‌رود.
مدیر‌کل آفرینش‌‌های فرهنگی کانون با اشاره به گرامیداشت هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: نوشتن گزارمان، مشق مربی‌‌گری است؛ این که کودکان، جان متن را چگونه دریابند و در جهان کتاب چگونه زندگی کنند، به هنر مربی بستگی دارد.حموله اظهارداشت: هدف ما در طول بیست دوره گذشته برنامه گزارمان‌نویسی این بوده که مربیان به عنوان مهم‌ترین واسطه‌‌های تربیتی کودکان و نوجوانان، بیشتر با کتاب مأنوس شوند و در این مسیر، تحلیل و نگاه انتقادی‌‌شان را با نوشتار مرور کنند و دریافت خود را با نویسنده و ناشر در میان بگذارند.

 

فیلمساز ایرانی در جمع داوران جشنواره معتبر «کلکته»
به گزارش کیمیای کویر، جشنواره فیلم «کلکته» یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در هند است؛ که امسال بیست و یکمین دوره‌اش برگزار می‌شود.
مرضیه ریاحی مستندساز و سردبیر «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به عنوان یکی از اعضای هیات داوران «نتپک» بنیاد توسعه سینمای آسیا؛ فیلم‌های منتخب این بخش را داوری خواهد کرد.ضمن اینکه فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده در بخش «افق‌های جدید» و تاکسی ساخته جعفر پناهی در بخش «سینمای جهان» جشنواره حضور دارند.بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کلکته» ۱۴ تا ۲۱ نوامبر در هند برگزار می‌شود.
پیشنهاد بازی در نقش
خودم را دارم
به گزارش کیمیای کویر، چنگیز جلیلوند از پیشنهاد بازی در اولین ساخته سینمایی‌ پیمان قاسم‌خانی خبر داد. این مدیر دوبلاژ و بازیگر گفت:‌ پیمان قاسم‌خانی برای فیلم «پلیس بازی» پیشنهاد بازی در نقش خودم را مطرح کرده که هنوز جواب ندادم.
این گوینده و مدیردوبلاژ باسابقه سینما با بیان اینکه همچنان اولویت اصلی‌اش دوبله است، اظهار کرد: دلم نمی‌خواست وارد بازیگری شوم اما فریدون جیرانی باعث شد در این مسیر هم حرکت کنم.
وی با بیان اینکه متأسفانه دوبله خیلی جدی گرفته نمی‌شود، گفت: تا موقعی که سینماهایی برای نمایش فیلم‌های خارجی دوبله شده نداشته باشیم، حالت بیمارگونه دوبله ادامه خواهد داشت.
جلیلوند که سریال «معمای شاه» را در حال پخش دارد طی روزهای آینده فیلم «این سیب هم برای تو» را به کارگردانی سیروس الوند که در آن ایفای نقش کرده روی پرده سینماها خواهد داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *