آغاز تاریخی جدید با پرچمداری اسلام

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ابرقدرت ها، دنیا را بین خودشان به طور کامل تقسیم کرده بودند اما اولین ملتى که شعار نه شرقى نه غربى داد، ملت ما بود و قبل از آن این شعار معنا نداشت.

به گزارش خبرنگار هفته نامه اصفهان کیمیابه نقل از گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی در برنامه‌ای با عنوان “آخرالزمان، یاس از زمین ، انتظار از آسمان”  که در سال ١٣٩١ ایراد کرده است به موضوع  تاثیرات جهانی انقلاب اسلامی ایران پرداخته است که بخشی از این سخنان را در زیر می خوانیم:

اولین انقلابى که دین را از حاشیه به متن آورد و با ادبیات دینى  به دنبال اهداف دینى بود، انقلاب اسلامى ایران است، تا قبل  انقلاب اسلامی در شرق و غرب عالم اجماع بود که دوران دین گذشته است اما مسیر تاریخ با انقلاب اسلامى عوض شد زیرا این انقلاب  آغاز تاریخ جدیدى است و پایان تاریخى دیگر که تقریباً از قرن هفده، هجده میلادى آغاز و  تا اواخر قرن بیستم ادامه داشت.

امروز آغاز تاریخ دیگرى است که به دست اسلام و به ویژه با پرچم‌دارى اسلام و اهل بیت رقم خواهد خورد، دیگر مسلمین به پا خواسته اند، من نمی‌خواهم بگویم تمام اتفاقاتى که دارد در دنیا می‌افتد، تحت تاثیر انقلاب ما بوده، اما وقتى زنجیره ناگسستنى قدرت حاکم جهانى، از یک‌جا شکست، دیگر حلقه‌ها می‌لرزد، دیگران می‌گویند چطور آن حلقه‌ها شکست؟ چرا این یکى نشکند؟

انقلاب ما آغاز تاریخ جدیدى در دنیا است، نه به این معنا که همه اینها مستقیماً تحت تاثیر اسلام، شیعه، امام یا انقلاب ما هستند، البته خیلى از جاها مستقیماً هم تحت تاثیر ما هستند و به مردم و انقلاب ما احترام می‌گذارند، اینها دنیا را بین خودشان به طور کامل تقسیم کرده بودند اما اولین ملتى که شعار نه شرقى نه غربى داد، ملت ما بود و قبل از آن این شعار معنا نداشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *