دولت و ملت، همدلی هم زبانی

 کلمات کلیدی فوق زینت بخش شعار سال  ۱۳۹۴ است این کلمات  که چهار واژه راتشکیل می دهند چراغ راه پیشرفت همه جانبه کشوردرامسال بوده و به فرمایش مقام معظم رهبری قالب اصلی  فعالیت های دولت وملت در سال ۹۴ راتعیین می کنند.

هرسال از همان لحظه های اول تحویل سال مردم  در انتظار اعلام شعار سال توسط  مقام معظم رهبری  هستند تا بنا به سنت سال های گذشته نامی را چراغ راه سال جدید کنند و امسال نیزپس از گذشت لحظاتی  از تحویل سال ،چهار کلمه راهبردی چارچوب برنامه های سال را مشخص کرد.

 این شعار شامل چهار کلمه دولت ،ملت،همدلی وهم زبانی است که ممکن است سوالاتی  برای  این نامگذاری وچرایی استفاده از چهار واژه یاد شده در ذهن ها وجود داشته باشد لذا به اجمال و خلاصه به آن خواهیم پرداخت.

دولت خدمتگذار مردم است وبه دلیل اینکه امانتدار مردم است مسئولیت سنگینی را به عهده دارد از جمله : اداره امور مملکت ، اجرای قوانین موجود ومصوب در مجلس شورای اسلامی ،تامین رفاه اجتماعی ،برقراری عدالت ،پیگیری حق وحقوق مردم در مجامع بین المللی ،استفاده از ظرفیتهای ملی در جهت پیشرفت و تعالی و….که در این راستا باید همه ظرفیت های نهادها و دستگاه های تحت پوشش را هماهنگ و بکار گیرد تا بتواند وظیفه خود را به خوبی عمل و رضایت نسبی مردم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کارفرما هستند را فراهم کند.

 سنگینی واهمیت وظیفه دولت از قرار گرفتن این کلمه در ابتدای شعار امسال  و بعنوان اولین کلمه مشخص بوده و بدون شک دولتمردان در ارائه خدمت شایسته به مردم و دفاع از حق و حقوق آنان در عرصه داخلی و بین المللی وظیفه ای بسیار حساس و خطیری دارند.

شاید یکی از دلایل اصلی قرار گرفتن این واژه در اول وابتدای شعار امسال به این دلیل باشد که در سال ۹۴ چند امر مهم باید در کشور انجام و به نتیجه برسد که دولت در آن نقش اساسی ایفا می نماید، یکی از آن امور به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای است که سالهاست این موضوع دنبال شده ونزدیک به ۲سال است که مذاکرات جدی درجریان است .

در این مذاکرات دولت زبان گویای ملت است و حقوق حقه یک ملت رشید وبیدار وانقلابی  وشجاع ودرعین حال ستمدیده را دنبال می کند نمایندگان ملت ودر راس آنها تیم مذاکره کننده به شدت نیازمند حمایت واز طرفی نظارت مردم در مقابل مذاکره کنندگانی است که قلدر مآبانه برسرمیز مذاکره حاضر می شوندوسالها ست به طرق مختلف سد راه پیشرفت این ملتند وحقوقش را نادیده گرفته ومی گیرند.وحتی درسالهای اخیرغرب وآمریکا تلاش کردندالقاکنندکه درایران یک صدایی وجودنداردچراکه دولت وطرفدارانش خواهان ادامه مذاکره اندوعده ای مخالف، لیکن این نامگذاری آب روی آتش دشمن وفضاسازی روانی او ریخت و

قطعا همدلی وهمزبانی دولت و ملت هرگونه بهانه را از دشمن قدار خواهد ستاند. و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در پرتو عملی این شعار نه مسوولان ونه هیات مذاکره کننده ونه ملت ایران مطلقا زورگویی های آمریکا راقبول نخواهندکرد. این همدلی وهمزبانی باعث می شود مذاکره کنندگان با اقتدارواطمینان روبروی نمایندگان ۱+۵قرارگیرندوازطرفی با توجه به خواست مردم معیارهاوچارچوب ها و خطوط قرمز نظام را که رهبر عزیز طرح و تعیین فرموده حفظ کنند.

امردیگری که دراین سال باید با موفقیت ودشمن کورکن به انجام برسد دوانتخابات مهم وسرنوشت ساز مجالس خبرگان وشورای اسلامی است که همدلی وهمزبانی دولت وملت را بطریق اولی می طلبد دولت باید به دور از هرگونه جانبداری وحزب وگروه گرایی وبا امانتداری کامل زمینه یک انتخابات سالم وبا حضورحداکثری رافراهم کندومردم نیز باید به دولت کمک کند تا انتخابات به دور از هرگونه حاشیه برگزاروبرگ زرین دیگری در پرونده نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت وافتخاردیگری رقم بخورد. انشاالله درشماه های بعد ودر زمان مناسب پیرامون این موضوع مطالبی را عرض خواهیم کرد.

واژه دیگر در شعار امسال «ملت» است یعنی ولی نعمتان مدیران ودولتمردان،همان هایی که بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری آنان را صاحبان اصلی این انقلاب و کشور می دانند و بدون شک تمام رویدادهای این کشور باید در جهت خدمت به آنان، دفاع از ارزش ها و افزایش سطح رفاهشان انجام شود.دولت باید در عمل ونه درشعار تمام همش را در جهت جلب وارتقای رضایت عمومی مردم که محور اصلی انقلابند بکارگیرد ،به مردم اعتماد کند وامور را به مردم بسپاردوازانتقادات ناخوش نشود ،چنانچه رهبر فرزانه لازمه حمایت وهمدلی وهمزبانی همه جانبه مردم ودولت را سعه صدار دولتمردان میدانند:

“وجود گروه منتقدان یک رویه معمول است اماانتقادهابایدبامشخصه هایی ازجمله همراه بودن بامنطق واستدلال ،بانگاه مهربانانه ،بدون تخریب ،دروقت مناسب وبه شکل مناسب بوده والبته موجب سلب اعتماد عمومی نشود،بنابراین مردم حق دارندنسبت به رفتاری از سوی دولت ومسوولین دلواپس باشند.” ۱۳۹۴/۰۱/۰۲

اندرجایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطلب بسیار است که به توفیق الهی درشماه های بعد به آن می پردازیم.

لکن پیوند و ارتباط بین دولت و ملت را هیچگاه نمی توان انکار ونادیده گرفت زیرا دولتمردان منتخبان همین ملتند وخادمین همین ملت .

 همدلی سومین کلمه شعار سال ۹۴ است ،یقینا با ایجاد همدلی دولت وملت، می توان در عرصه های داخلی و بین المللی که امسال پیش روی داریم موفقیتهای شایان توجهی را بدست آورد بی تردید بدون حمایت و پشتوانه مردم و همدلی بین دولت و ملت، حضور مقتدرانه دولتمردان در مذاکرات هسته ای و همچنین ثبت برگ زرینی دیگر در کارنامه درخشان این کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان وپیشرفت وتعالی وایجاد اشتغال وتقویت صنعت،تجارت،کشاورزی ودریک کلمه رفع مشکلات موجود میسر نخواهد بود و تحقق همدلی بار دیگر شکست تلخ وضربه سنگینی را به دشمنان  تحمیل خواهد کرد.

  همزبانی کلمه آخر شعار سال ۹۴ را تشکیل داده که بدون شک زبان واحد دولت وملت باعث شکوفایی وپیروزی در عرصه های مختلف خواهدشدشایدیک معنای همزبانی وحدت کلمه ای باشد که حضرت امام (ره)مرتب برآن تاکید می فرمودند یعنی ملت ودولت حول محور ولایت حرکت کنند واین درک مشترکی است که دولت وملت را به اوج عزت وعظمت می رساند دشمن نبایدچیزی غیرازاین را ببیند وقطعانخواهددیدچنانچه حضرت امام خمینی قدس سره فرمودند :

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *