اعطای نشان «سربازمقاومت و صلح‌دوستی» جشنواره «دیکته فست» مسکو به امیرحسین شریفی

پس از نمایش «آوازهای سرزمین من» در جشنواره «دیکته فست» نشان سرباز مقاومت و صلح‌دوستی این جشنواره به امیرحسین شریفی، تهیه کننده این اثر تعلق گرفت.

در مراسم روز افتتاحیه جشنواره «دیکته فست» شهر مسکو روسیه فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» با حضور امیرحسین شریفی، تهیه کننده این اثر و دکتر مهدی صناعی، سفیر ایران و آقایان مظفری، ملکی قائم مقام به نمایش در آمد.

پس از پایان اکران این اثر سینمایی که به جنگ داعش و جبهه النصره در منطقه خاورمیانه می پردازد، مهدی صناعی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به روی سن دعوت شد تا سخنان خود را از حضور یک فیلم ایرانی اینگونه توصیف کند: خیلی خوشحال هستم که سازندگان «آوازهای سرزمین من» ایرانی هستند و چنین اثری را در جهت حق طلبی و عدالت در سرتاسر دنیا تولید کرده اند، امیدوارم همچنان شاهد رشد این آثار که مضمونی حق طلبی و عدالت دارد، باشیم.

سپس نشان صلح و دوستی این جشنواره از طرف همین بنیاد به امیرحسین شریفی تعلق گرفت.

دبیر جشنواره نظر خود را در رابطه با ساخت این فیلم سینمایی اینطور بیان کرد: واقعا باور ساخت چنین فیلمی در شرایط جوی بد، اندکی غیر قابل باور است و واقعا تهیه کننده فیلم یعنی امیرحسن شریفی فردی شجاع است و سر نترسی دارد، امیدوارم که همانگونه در این جشنواره از وی تقدیر شد، همکاران سفیر فرهنگی ایران در داخل کشور هم مورد تقدیر و قدردانی قرار بگیرند.

در پایان امیر حسین شریفی هم در رابطه با حمایت های صورت گرفته از «آوازهای سرزمین من» از حمایت های که در  داخل کشور از این فیلم توسط بخش بین الملل و ریاست سازمان صدا و سیما صورت گرفته تشکر  و از مسولان این جشنواره به خاطر اهمیت موضوع عدالت در این فستیوال قدردانی کرد.

شایان ذکر است، در این جشنواره نشان سرباز مقاومت توسط یکی از مقامات عالی رتبه پلیس کشور روسیه به امیر حسین شریفی اهدا شد. “به نقل از خبرگزاری دانشجو”

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *