روحانی در نشست خبری مطرح کرد:

اختصاص۴۰میلیارد برای مرمت آثار تاریخی اصفهان/ اهتمام به بخش آب

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت مرمت آثار تاریخی اصفهان از اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای این مهم خبر داد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی لحظاتی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این مبلغ ظرف مدت دو سال آینده یعنی سال های ۹۴ و ۹۵ اختصاص می یابد گفت: گردشگری برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اصفهان دارای جاذبه های بسیاری است خاطرنشان کرد: ساخت ۲۰ هتل در سطح استان اصفهان می تواند در جذب بیشتر گردشگران مؤثر باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از مسائل مرتبط با اصفهان  بخش صنعت و معدن است که در این عرصه نیز نیازمندی هایی وجود دارد و ما تسهیلات لازم را به این عرصه اختصاص خواهیم داد.

روحانی در ادامه سخنان خود در خصوص قطار سریع السیر اصفهان، قم و تهران گفت: مراحل اجرایی و عملیاتی این طرح انجام شده و اعتباری نزدیک به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به آن اختصاص یافته که اعتبار سنگینی است.

رئیس دولت در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت ۲۸ پروژه طی سالهای ۹۴ و ۹۵ در استان اصفهان اجرایی خواهد شد.

مسئله آب اصفهان مورد اهتمام دولت است

وی همچنین تاکید کرد: چند پروژه مورد اهتمام دولت است که مسئله اول موضوع آب است که اصفهان جزو استان های در مضیغه است و تمام اقدامات مورد نیاز برای تسریع در این زمینه را دنبال می کنیم.

روحانی گفت: البته همه تلاش ما باید بر این باشد در سراسر کشور مصرف آب را بهینه کنیم، مخصوصا در بخش کشارزی تا با حداقل آب حداکثر محصول را برداشت کنیم.

وی همچنین مسئله هوای اصفهان را از دیگر مسائل مورد توجه دانست و اعلام کرد: این موضوع در شهرستان های اصفهان کمتر است و باید برای مراکز استان ها و کلان شهرها قدم هایی برداشته شود که به تدریج وضع بهتر شود. می توان در کارخانه هایی که سوخت مازوت مصرف می کنند سوخت گاز را جایگزین کرد.

روحانی گفت: برخی از مسائل حمل و نقل نیز باید تغییر کند و نوسازی شود. لازم است برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اقداماتی انجام شود که این موضوع در تهران، اصفهان و سایر کلان شهرها در حال پیگیری است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *