۲۶ و ۲۷ فروردین‌ماه؛ سالار عقیلی در اصفهان می‌خواند

سالار عقیلی به همراه ارکستر ملی اصفهان در اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازد. مدیر موسسه نوای مهر با اعلام این خبر گفت: سالار عقیلی که قبلا نیز چندین‌بار تجربه اجرای کنسرت در اصفهان را داشته و با استقبال خوبی از سوی شهروندان این شهر مواجه شده، بار دیگر همراه با ارکستر ملی اصفهان به اجرای برنامه می‌پردازد. کیوان عسکری‌پور ادامه داد:‌ این برنامه، روز ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۲۰:۰۰ در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر و ۲۷ فروردین‌ماه در دو سانس ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار رودکی اصفهان برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: عقیلی در این اجرا به همراه ارکستر ملی اصفهان به رهبری مرتضی شفیعی به اجرای قطعات معروف و خاطره انگیز خود مانند «وطنم»، «خوشه‌چین» و تیتراژ سریال‌های «معمای شاه»، «هانیه» و «تبریز در مه» و… می‌پردازد. عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این برنامه به سایت www. Navayemehr.ir و سایت اصفهان کنسرت به نشانی www.isfahanconcert.com مراجعه کنند.

آخرین خبرها از فیلم «۱۷۵ غواص»
سعید چاری که از مدتی پیش قصد ساخت فیلمی سینمایی درباره شهدای غواص را دارد، اعلام کرد که در این مسیر یک مستند هم درباره «۱۷۵ غواص شهید» می‌سازد. سعید چاری، کارگردان فیلم «۱۷۵ غواص» با اشاره به اینکه آخرین بازنویسی‌ها بر روی فیلمنامه این اثر سینمایی انجام شده است، گفت: هرچند قرار بود فیلمبرداری این اثر سینمایی اوایل فروردین‌ماه انجام شود، اما با آخرین بازنویسی‌های انجام شده روی فیلمنامه، اثر نهایی را برای کارشناسان نیروی دریایی و ارتش ارسال کرده‌ایم تا نظر کارشناسی خود را درباره این اثر بگویند. وی ادامه داد: عملیات «کربلای ۴» یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس بود. در این مأموریت تعدادی جاسوس نیز وجود داشت که با کمک نهادهای مختلف توانستیم اطلاعات دقیقی از این عملیات به دست آوردیم. این کارگردان با اشاره به اینکه هنوز حضور بازیگران این اثر سینمایی قطعی نشده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه فیلمنامه دچار تغییراتی شده بود تصمیم گرفتیم با نهایی شدن فیلمنامه از سوی کارشناسان نیروی دریایی با بازیگران مدنظر صحبت کنیم. وی توضیح داد: بی‌شک یکی از چهره‌های مطرح فوتبال ایران که در جام جهانی سال ۹۸ فرانسه نیز حضور داشت، در این اثر سینمایی بازی می‌کند. این کارگردان تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از نگارش این فیلمنامه نیازمند تحقیق‌های گسترده بود
ما با بسیاری از افراد از جمله سردار جعفری گفت‌وگوی تصویری داشتیم.

کتاب پیشکسوت تئاتر
آماده چاپ شد
کتاب ولی شیراندامی با عنوان «تحلیل کارگردانی مرگ پیشه‌ور» به زودی منتشر می‌شود. دومین کتاب مورد حمایت موسسه هنرمندان پیشکسوت با نام «تحلیل کارگردانی مرگ پیشه ور» نوشته ولی شیراندامی به زودی توسط انتشارات «نمایش» منتشر خواهد شد. این کتاب که نام آن برگرفته از یک نمایشنامه معروف اثر «آرتور میلر» است، به قلم این پیشکسوت هنرهای نمایشی درباره اجراهای داخلی و خارجی این نمایشنامه و همچنین اجراهای خود نویسنده از این اثر برجسته هنری در طول یک عمر فعالیت نمایشی به رشته تحریر در آمده است.

تابلوی به سرقت رفته ادوارد مونک پیدا شد
تابلویی از ادوارد مونک خالق نقاشی مشهور «جیغ»، ۷ سال پس از سرقت، پیدا شد. پلیس اعلام کرد تابلویی به نام «تاریخ» را که یک نقاشی آب رنگ مربوط به سال ۱۹۱۴ اثر ادوارد مونک است، پیدا کرده است.
این تابلو که به سبک لیتوگراف کار شده از گالری اوسلو ربوده شده بود و نزدیک به ۷ سال از زمان وقوع این سرقت می‌گذرد. دو مرد در رابطه با این جرم نیز بازداشت شده‌اند. به گفته سخنگوی پلیس، این دو مرد برای نگهداری این اثر دستگیر شده‌اند و جرم آن‌ها سرقت این تابلو نیست. گفته شده این اثر دوشنبه چهارم آوریل پیدا شد؛ اما خبری درباره چگونگی پیدا شدن آن اعلام نشده است.
ارزش این تابلو در سال ۲۰۰۹ برابر ۲ میلیون کرون برابر با حدود ۲۳۹ هزار دلار اعلام شده بود. دزدان برای بردن تابلو با شکستن پنجره با یک تکه سنگ وارد گالری شده و تابلو را با خود برده بودند. پلیس که پس از تعقیب ماجرا توانست ۱۰ روز پس از سرقت، اتومبیل دزدان را پیدا کند تصدیق کرد که این سرقت خیلی خوب طراحی شده بود. آثار این نقاش نروژی، بارها موضوع سرقت دزدان قرار گرفته و در سال ۱۹۹۴ و ۲۰۰۴ نیز نسخه‌هایی از طراحی‌های مختلف تابلوی «جیغ» به سرقت
رفت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *