معرفی فیلم‌های ایرانی جشنواره جهانی فجر

اسامی فیلم‌های ایرانی بخش‌های مسابقه سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم‌های ایرانی بخش‌های سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) را انتخاب کرد. در بخش سینمای سعادت سه فیلم «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار در کنار ۱۲ فیلم خارجی به رقابت خواهند پرداخت.
در بخش جلوه‌گاه شرق فیلم‌های «A157» ساخته بهروز نورانی‌پور، «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری و «هاری» ساخته امیراحمد انصاری به ۱۲ فیلم خارجی این بخش پیوستند. سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ۶ اردیبهشت‌ماه امسال به دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

۹۵ را هم «سال تئاتر» نامیدند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۱۳۹۵ را هم به نام «تئاتر» نامگذاری کرد. علی جنتی در جلسه‌ای که با برخی از معاونان و مسئولان حوزه فرهنگ و هنر داشت، در راستای ادامه‌ اقداماتی که سال گذشته در حوزه تئاتر انجام می‌شد و نیز انجام نشدن برخی کارهایی که مدنظر بود، امسال را هم در این وزارتخانه به نام «تئاتر» نامید.
ایرج راد – مدیر عامل خانه تئاتر – در این زمینه به ایسنا گفت: در این جلسه در ارتباط با مسایل و مشکلات تئاتر، گزارش مختصری ارایه داده شد و آقای جنتی هم تا حدود زیادی در جریان بسیاری از مسایل از جمله مشکلات مالی قرار داشتند.
وی افزود: بر اساس مشکلاتی که به ویژه در بخش مالی در حوزه تئاتر وجود داشت، ایشان معتقد بودند به دلیل آنکه در این حوزه خیلی مؤثر عمل نشد
امسال هم کارها با تاکید به تئاتر و به نام تئاتر دنبال شود و قرار بر این است که از بودجه‌ای که به معاونت هنری برای سال جاری اختصاص داده می‌شود، بخش عمده‌ای به تئاتر داده شود و به این ترتیب بودجه امسال تئاتر حدود دو برابر خواهد شد.

 

۵۰ کیلو آلبالو

مانی حقیقی
نویسنده: فرهاد توحیدی، مانی حقیقی
بازیگران: ساعد سهیلی، هستی مهدوی، فرهاد آئیش، پژمان جمشیدی، سیامک انصاری، افسانه بایگان، آزاده صمدی هادی کاظمی، سروش صحت، ویشکا آسایش، علی صادقی بهنوش بختیاری، داریوش اسدزاده، امید روحانی، مونا احمدی، مانی حقیقی.
خلاصه داستان فیلم:
داستان «پنجاه کیلو آلبالو» که در ژانر کمدی رمانتیک تولید شده است از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی مأموران برای دستگیری دامادخلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آن‌ها
می‌افتد.
فیلم سینمایی «۵۰ کیلو آلبالو» ششمین ساخته‌مانی حقیقی از ۲۶ اسفندماه اکران شده است.
فیلم پربازیگر «پنجاه کیلو آلبالو»، در ژانر کمدی رمانتیک تولید شده است. مانی حقیقی فیلم‌های «اژدها وارد می‌شود»
«پذیرایی ساده»، «کنعان» و … را کارگردانی کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *