سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری سال ۹۵: منظومه دفاعی موشکی ایران، اهداف کاملا دفاعی دارد

جابر انصاری درباره اظهارات اخیر جان کری درباره برنامه موشکی ایران گفت: منظومه دفاعی موشکی ایران، اهداف کاملا دفاعی دارد؛ براساس نیازهای امنیت ملی کشور و تصمیمات ملی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه و جمهوری اسلامی در همه مواردی که پیش آمده، صراحتا این موضوع را اعلام کرده‌اند.
به گزارش کیمیای وطن، حسین جابری ‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز (دوشنبه) در اولین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال ۹۵ و با تبریک سال جدید و امیدواری نسبت به موفقیت در سال جدید برای ملت و دولت ایران و تسلیت شهادت امام هادی(ع) به تشریح سفرهای مقامات عالی‌رتبه به تهران در این هفته و هفته آینده پرداخت و گفت: سفر رییس‌جمهور قزاقستان امروز به ایران آغاز شد و هیئت مقدماتی قبلا آمده بود و مجموعه‌ای از نشست‌ها برگزار خواهد شد که همکاری‌های ۲ کشور در این سفر در سطح دوجانبه و منطقه‌ای بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه این سفر ۲روزه است، ادامه داد: به احتمال زیاد ١١ توافقنامه و یادداشت تفاهم با حضور روسای جمهور به امضا خواهد رسید و در حدود ۴٠ یادداشت تفاهم نیز بین بخش‌های خصوصی به امضا رسید.
نخست‌وزیر ایتالیا، فردا و موگرینی، شنبه در تهران
سخنگوی وزارت خارجه به سفر فردای نخست وزیر ایتالیا اشاره کرد و سفر سال گذشته روحانی به رم را موفق خواند و افزود: در سفر فردا، مجموعه رایزنی‌ها و تفاهمات اولیه پیگیری می‌شود. امیدواریم روابط دو کشور که در دوران‌های سخت خوب بوده، در دوران جدید در حوزه‌های مختلف گسترش و منافع ۲ کشور و ملت را تأمین کند.
جابری انصاری به سفر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز شنبه ٢٨ فروردین به تهران به همراه هیئت بزرگی از کمیسیونرهای اتحادیه اروپایی اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوهای جدی بین این اتحادیه و ایران در زمینه مسایل سیاسی و سایر موارد انجام
خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ما در مرحله جدید روابط با اتحادیه اروپا بعد از برجام هستیم.
منظومه دفاعی موشکی ایران، اهداف کاملا دفاعی دارد
به گزارش کیمیای وطن، وی درباره اظهارات اخیر جان کری درباره برنامه موشکی ایران گفت: منظومه دفاعی موشکی ایران، اهداف کاملا دفاعی دارد؛ براساس نیازهای امنیت ملی کشور و تصمیمات ملی در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود و وزارت خارجه و جمهوری اسلامی در همه مواردی که پیش آمده، صراحتا این موضوع را اعلام کرده‌اند.
جابری ‌انصاری با بیان اینکه در گفت‌وگوهای برجام، فشار طرف مقابل این بود که موضوع موشکی در دستور کار گفت‌وگوها قرار گیرد، اظهار داشت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، عدم گفت‌وگو درباره امکانات و منظومه دفاعی و موشکی خود بود و ما نپذیرفتیم و با این رویه
پیش رفت.
وی افزود: بارها اعلام کردیم که با ادامه برنامه ملی موشکی – دفاعی ایران که کاملا اهداف دفاعی دارد، نه تهاجمی و براساس نیازهای منظومه دفاعی و امنیت ملی ایران، طراحی و برنامه‌ریزی شده و پیگیری خواهد شد، همین مسیر را طی خواهیم کرد و مخالفت‌ها و برخوردها تنها به پیگیری جدی‌تر این برنامه ملی منجر خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: هیچ‌گونه تردیدی در این زمینه وجود ندارد و موضع جمهوری اسلامی بسیار شفاف و آشکار است و بارها اشاره
شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *