آیت‌الله علوی گرگانی: دریافت دیرکرد از سوی بانک‌ها جایز نیست

یکی از مراجع تقلید گفت: دریافت دیرکرد از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری جایز نیست و این مسئله به منزله دام پیش روی بانک‌ها قرار دارد.
به گزارش کیمیای وطن، به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر دیروز در دیدار با مدیر عامل و مدیران مؤسسه مالی‌اعتباری کوثر با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که ایمان بیاورند و عمل شایسته‌ای انجام دهند به صورت قطعی راه سعادت را پیش می‌گیرند و این وعده از سوی خداوند محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه همواره باید به دو بال پرواز برای صعود به قله‌های رحمت الهی مجهز باشیم، تصریح کرد:‌ ایمان و عمل صالح، دو بال پرواز است که انسان را از ضلالت و تاریکی نجات می‌دهد و به راه راست هدایت می‌کند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه موسسات اعتباری، به ویژه موسسه اعتباری کوثر در راه خدمت رسانی به خلق خدا گام برمی‌دارد، عنوان کرد: جای خرسندی و خوشبختی است که این موسسات اعتباری گرفتار دام دیرکرد وام نشده‌اند و راه شرعی را در پرداخت قرض‌الحسنه به مردم پیش گرفته‌اند.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: دیرکرد تسهیلات دام خطرناکی است که پیش روی موسسات اعتباری و بانک‌ها قرار دارد که امیدواریم هیچ یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری، گرفتار دیرکرد وام نشوند و در راه خدمت ثابت‌قدم باشند.
وی اضافه کرد: اگر موسسات اعتباری و بانک‌ها بتوانند از دام‌های دیرکرد که بر سر راهشان پهن شده است، سربلند بیایند نه تنها از تاریکی و ظلمت نجات پیدا می‌کنند، بلکه به نور و روشنایی نیز دست می‌یابند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خداوند کسانی را که به مخلوقاتش خدمت می‌کنند دوست دارد، گفت: موسسات اعتباری مانند کوثر نیز مصداق همین مسئله هستند و امیدواریم خداوند لطف خود را از آن‌ها دریغ نکند.
آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید براینکه دریافت دیرکرد از سوی بانک‌ها جایز نیست، عنوان کرد: دریافت دیرکرد از سوی بانک‌ها خسارتی واقعی است که به انسان وارد می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *