حرف و نقل

– امین صدیقی، رییس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی مجموعه‌های «سعدی»، «هفت پهلوان» و «آشپزنامه» را از جمله اولویت‌های تولیدی تلویزیون در سال ۹۵ اعلام کرد.
– غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که سطح فروش همه فیلم‌های اکران نوروزی تاکنون بالا بوده و فعلا روی پرده می‌مانند.
– تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «وطن‌دار» درباره این مجموعه بیان کرد که در ۲۶ قسمت، به ابعاد مختلف زندگی مهاجران افغانستانی در ایران می‌پردازد و سعی دارد تصویری متفاوت از آن‌ها ارایه دهد.
– پانزده فیلم مستند تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بازار فیلم مستند بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «ویزیون دورئل» سوییس عرضه می‌شوند.
– حمید لبخنده، عضو هیئت مؤسس آکادمی سمندریان اظهار کرد که چهارمین مراسم اهدای نشان این آکادمی همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد حمید سمندریان در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
– پناه‌برخدا رضایی گفت که از سال گذشته پروانه ساخت فیلم «هم‌نفس با کوه» درباره زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) را گرفته؛ اما نهادهای فرهنگی حمایت نمی‌کنند و او هم سرمایه کافی را برای ساخت اثر ندارد.
– کاوه مهدوی، کارگردان نمایش «حساب پرداخت نمی شه»، با اشاره به بهره‌گیری از دو شیوه فاصله‌گذاری برشت و نمایش ایرانی درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی صحبت کرد.
– علی شیرازی، مدیر سابق ویژه‌برنامه «شب آواز ایرانی» که قصد دارد «جشنواره آواز ایرانی» را راه‌اندازی کند، تاکید کرد که باید قطار باشکوه آواز اصیل ایرانی را دوباره به راه انداخت و صاحبدلان را با آن همراه کرد.
– عزت‌الله مهرآوران قصد دارد نمایش «گفت‌وگوی ژولیت و مجنون» را سال جاری بر صحنه تئاتر اجرا کند.
– احمد احمدی، تهیه‌کننده سینما بیان کرد که قصد دارد پروژه سینمایی «جوگندمی» را نیمه اول سال جاری بسازد و در حال مذاکره با اصغر هاشمی برای کارگردانی اثر است.
– ابوذر صفاریان از نگارش فیلمنامه جدیدش خبر داد که از مدت‌ها پیش مشغول کار تحقیقاتی روی آن بوده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *