در نشست خبری با نخست‌وزیر ایتالیا؛ روحانی: ادیان الهی از جمله اسلام، هیچ رابطه‌ای با تروریسم ندارند

رییس‌جمهور با بیان اینکه ادیان الهی از جمله اسلام، هیچ رابطه‌ای با ترور و تروریسم ندارند، گفت: قرار شد همکاری‌های ایران و ایتالیا برای قرابت و نزدیکی میان مسیحیت و اسلام شروع شود.
به گزارش کیمیای وطن، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ضمن خوشامدگویی به هیئت ایتالیایی برای سفر به ایران گفت: کشور ایتالیا، جایگاه خاصی در میان مردم ایران دارد و همچنین این کشور کمپانی‌ها و صنعتش همواره در ایران با حُسن استقبال روبه‌رو بوده است.
وی افزود: ایتالیا، دوست قدیمی و ارزشمند ایران است و در دوران‌های سخت حتی در دوران‌های تحریم، مواضع ایتالیا نسبت به دیگران مواضع متعادل‌تری بوده است.
رییس‌جمهور با اشاره به نقش ایتالیا در مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکرات هسته‌ای گرچه ایتالیا عضو گروه ۱+۵ نبود، اما با انتخاب خانم موگرینی ایتالیا سهم و نقش خود را در موفقیت مذاکرات ایفا کرد.
وی با بیان اینکه بعد از اجرایی شدن برجام اولین سفر من به اروپا به کشور ایتالیا بود، گفت: امروز در کمتر از دو ماه، نخست‌وزیر ایتالیا از کشور ما دیدن می‌کند. رییس‌جمهور تاکید کرد: هم سفر من به رُم و هم سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، هر دو پیام روشنی دارد؛ برای اراده دو ملت در زمینه توسعه روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی میان دو کشور. روحانی ادامه داد: در زمینه صنعت، حمل و نقل، گردشگری علم و فناوری و همچنین در سایر زمینه‌های اقتصادی، تفاهمات و اسناد خوبی در گذشته بین دو کشور امضا شده و امروز برای اجرایی کردن آن‌ها باید قدم‌های مؤثرتری برداریم. وی با اشاره به اسناد به امضا رسیده میان دو هیئت گفت: در ایتالیا ۳۰ سند و در تهران ۶ سند میان هیئت‌های دو کشور به امضا رسید و اجرای این ۳۶ سند می‌تواند مسیر جدیدی برای روابط دو کشور به ویژه سرمایه‌گذاری و ورود فناوری ایتالیا به ایران را فراهم کند. رییس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه روابط بانکی و همچنین بیمه صادراتی (ساچه) نیز میان دو کشور قدم‌های خوبی برداشته شده است، تصریح کرد: ارتباطات در این زمینه برقرار شده، اما هنوز نیاز به حرکت سریع‌تری برای حل و فصل برخی از جزییات داریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *