آخرین گام نیم فصل

دامون رشیدزاده

تیم فوتبال پرسپولیس تهران امروز در دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت. هر چند نتیجه این دیدار تاثیری در قهرمانی نیم فصل پرسپولیس نخواهد داشت اما رقبای سرسخت قرمزهای پایتخت منتظر کوچکترین لغزش این تیم هستند تا بتوانند در نیم فصل دوم پرسپولیس برانکو را به زیر بکشند. در آن سو آبادانی ها هم امیدوارند با شکست تیم نخست لیگ برتر خود را نیمه بالایی جدول رده بندی برسانند.

دیدار صنعت نفت آبادان با آبی قرمزها همواره از دیدارهای تماشایی لیگ برتر بوده است. تیم ریشه دار فوتبال ایران به لطف هواداران پرشور خود همواره در آبادان برای آب و قرمزها دردسر درست کرده است. هر چند دیدار امروز در تهران برگزار می‌شود اما قطعاً هر حرکتی از سوی تماشاگران و بازیکنان پرسپولیس در دور برگشت با واکنش شدید آبادانی ها روبرو خواهد شد و اگر قرمزها عرصه را به صنعت نفت تنگ کنند مطمئناً دیدار برگشت ورزشگاه تختی آبادان به جهنمی برای قرمزها تبدیل خواهد شد.

کرار جاسم

به جز این حضور کرار جاسم بازیکن عراقی آبادانی ها که سابقه حضور در استقلال و تراکتور و گل زدن به قرمزها را نیز در کارنامه دارد از جذابیت‌های بازی امروز است. کرار در طول فوتبالش در ایران به اندازه چند ده بازیکن حاشیه درست کرده است و مطمئناً در بازی فردا هم کری فراوانی با هواداران پرسپولیس خواهد داشت. کرار در فصل اخیر بر خلاف گذشته آرام‌تر و البته آماده‌تر بوده و بی شک مهره کارساز کمالوند در بازی امروز خواهد بود.

کمالوند

البته خود فراز کمالوند مربی آبادانی ها هم یکی از جذابیت‌های دیدار امروز است. کمالوند سال گذشته در قامت سرمربی گسترش فولاد در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس قرار گرفت و یک بر صفر بازنده شد که این مسابقه حواشی زیادی داشت. گزارشگر بازی پرسپولیس و گسترش فولاد سال گذشته سرهنگ علیفر بود و به واسطه برخی انتقادها از فراز کمالوند اختلاف شدیدی میان او و این مربی سر گرفت. در پایان آن مسابقه کمالوند با حمله به این گزارشگر تلویزیونی به او توصیه کرد که به روانشناس مراجعه کند و جنجال بزرگی ایجاد شد. از سوی دیگر علیفر نیز پاسخ کمالوند را داد. حالا با گذشت چند ماه از اتفاقات آن مسابقه کمالوند بار دیگر مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و اینبار دیگر بعید است گزارش مسابقه به علیفر داده شود تا از حواشی احتمالی جلوگیری شود. با این حال پیش بینی می‌شود مسابقه جذابی را در ورزشگاه آزادی شاهد باشیم. خصوصاً اینکه احتمالاً این بازی ۸ روز بعد در جام حذفی نیز تکرار خواهد شد.

بازگشت بشار

در آن سوی میدان خبر خوب برای پرسپولیسی‌ها بازگشت بشار رسن به ترکیب این تیم است. هافبک عراقی پرسپولیس بعد از سه هفته پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت قادر خواهد بود برابر نفت در لیست این تیم قرار گیرد. بشار رسن که در اوایل دیدار مقابل پدیده مشهد دچار مصدومیت شده بود، بعد از سه هفته دوری از ترکیب سرخپوشان بنا به اعلام برانکو ایوانکوویچ مشکلی برای همراهی این تیم برابر صنعت نفت آبادان نخواهد داشت. رسن که تمرینات گروهی خود را بعد از بازگشت تیم از رشت و دیدار مقابل سپیدرود از سر گرفته است، در آخرین تست از سوی کادرپزشکی و فنی توانست مجوز حضور در ترکیب را به دست بیاورد و برانکو نیز در نشست خبری خود اعلام کرد او را در اختیار خواهد داشت. پرسپولیسی‌ها در دیدار امروز تمام بازیکنان خود البته به جز طارمی محروم را در اختیار خواهند داشت و برانکو قطعاً با تمام توان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت. البته شاید تنها نگرانی هواداران پرسپولیس صحبت‌های روز گذشته برانکو درباره تمدید قرارداد باشد. برانکو که از تسویه نشدن بدهی‌های گذشته باشگاه ناراحت است هنوز راضی به تمدید قرار داد نشده است و این در حالی است که او دیروز تاکید کرد که از چند تیم عربستانی پیشنهاد دارد. هر چند رفتن برانکو در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد اما تمرکز نداشتن مربی قطعاً بر تیم تأثیر خواهد گذاشت و مسئولان پرسپولیس بهتر است هر چه زودتر شرایط مربی خود را به ثبات برسانند تا در ادامه فصل دچار مشکل نشوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *