پرسپولیس ۹۷، همچنان شکست ناپذیر

هامون رشیدیان

تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی لیگ هجدهم موفق شد با یک گل پدیده مشهد را در خانه شکست دهد و از همین حالا خود را در قامت یک مدعی معرفی کند. قرمزهای پایتخت در این بازی با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن (۹۲-بشار رسن)، امید عالیشاه (۶۷-گادوین منشأ)، سیامک نعمتی (۷۹-شایان مصلح) و علی علیپور روانه میدان شدند.

در آن سو پدیده مشهد با ترکیب محمد ناصری، علی نعمتی، عبدالله حسینی، مسعود ریگی، محمدرضا ناصحی (۸۲-فریبرز گرامی)، اکبر صادقی، امین قاسم‌نژاد، محمدرضا خلعتبری، حسین مهربان، سعید صادقی (رضا صدری) و مرتضی منصوری در مقابل قرمزها صف آرایی کرد.

پرسپولیسی‌ها خیلی زود و در دقیقه ۷ بازی صاحب یک ضربه پنالتی شدند که علی علیپور آقای گل فصل پیش این توپ را به گل تبدیل کرد.

بعد از این گل شاگردان جوان یحیی گل محمدی تلاش زیادی برای جبران گل کردند اما بازی درگیرانه دو تیم در میانه میدان باعهث شد فرصت چندانی روی دو دروازه ایجاد نشود و بازی در نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم

پدیده با توجه به گلی که دریافت کرده بود با اشتیاق دستیابی به گل و کسب نتیجه نیمه دوم را شروع کرد. خط میانی این تیم به خوبی توانستند توپ را به نفع خودشان بگرداند و موقعیت‌های خوبی نیز نصیب سرخپوشان مشهدی شد اما در نهایت راهی به دروازه بوژیدار نیافتند.

پرسپولیس اما چشم به ضد حمله دوخته بود و سعی داشتند از دو کانال سمت چپ و راست به دروازه پدیده نزدیک شوند. بشار رسن به خوبی رهبری خط میانی تیم را برعهده گرفته بود و هر زمان که توپ به این هافبک عراقی می‌رسید با حفظ توپ و ایجاد شرایط حمله برای تیمش وظیفه خود را به بهترین شکل به انجام رساند.

شاید بزرگترین مشکل برانکو نیمکت این تیم بود، جایی که او فرصتی برای تغییر لازم در تیمش را نداشت و تغییرات او کاملاً شناخته شده بودند.

یحیی اما نشان داد با تیم جوانش می‌تواند در هفته‌های آینده لیگ را به تحسین خود وادارد و باید در انتظار آینده و شکل گیری نتیجه تلاش او بود.

نمایش خوب بوژیدار

بوژیدار رادوشوویچ دروازبان دوم قرمزها با توجه به آماده نبودن بیرانوند توانست در این دیدار در به عنوان دروازبان اول تیم درون دروازه قرار بگیرد. علیرغم اینکه برخی طرفدارن پرسپولیس فکر می‌کردند این دروازبان نمی‌تواند نمایش خوبی در پرسپولیس داشته باشد بوژیدار در این بازی نه تنها چند موقیت خوب را از حریف گرفت بلکه عملاً رهبر خط دفاعی تیمش بود و بارها با راهنمایی‌های او تیم پرسپولیس حملات زهردار پدیده را دفع کرد. هر چند بوژیدار احتمالاً در بازی‌های بعدی نیمکت نشین بیرانوند خواهد بود اما نمایش خوب او حداقل این امید را در دل هواداران زنده کرد که با رفتن احتمالی بیرانوند در نیم فصل او جایگزینی مطمئن برای دروازبان بلند قامت قرمزها خواهد بود.

عملکرد بی نقص شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده در سال‌های اخیر همواره یکی از مئافعان خوب لیگ برتر بوده است با این حال اشتباهات بعضاً عجیب او در برخی بازی‌ها باعث شد او نتواند آنچنان که باید خود را به عنوان یک مدافع مطمئن به هواداران نشان دهد. اما گویا این فصل شجاع تصمیم گرفته تا نمایش بهتری را به طرفداران پرسپولیس ارائه کند. در بازی پرسپولیس مقابل پدیده شجاع در کنار سید جلال حسینی بازی بی نقصی را به نمایش گذاشت و یکی از بهترین‌های تیمش در این دیدار بود.

پست جدید شایان مصلح

شایان مصلح در دیدار مقابل پدیده تنها ۱۰ دقیقه در زمین حاضر شد. اما همین ۱۰ دقیقه کافی بود تا علاقمندان به فوتبال متوجه شوند برانکو امسال برنامه جدید برای مصلح دارد. مصلح که در تیم سپیدرود به عنوان دفاع چپ شناخته می‌شد، پس از حضور در پرسپولیس بازی در مناطق مختلف زمین را تجربه کرده است. او فصل پیش حتی به عنوان بازیکن تعویضی در نوک حمله نیز دیده می‌شد! اما این بار برانکو بازیکن رودباری‌اش را یک خط جلوتر از پست تخصصی به میدان فرستاد. مصلح در مقابل پدیده به عنوان هافبک چپ بازی کرد. اگر چه او در این بازی تمایلی به نفوذ نداشت اما همین جابجایی نشان می‌دهد که مصلح مانند فصل قبل این فصل هم آچار فرانسه برانکو خواهد بود و در صورت لزوم در پست‌های جدید بازی خواهد کرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *