سپاهان، مدعی قدیمی با تفکرات جدید

هامون رشیدیان

تیم فوتبال سپاهان از مدعیان همیشگی لیگ برتر فوتبال ایران بوده است؛ تیمی که با ۵ قهرمانی، پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها به شمار می‌رود؛ اما با وجود این سپاهانی‌ها در دو فصل گذشته رقابت‌هایی کابوس‌وار را پشت سر گذاشتند و حتی در آستانه سقوط به لیگ یک قرار گرفتند؛ با این حال طلایی‌پوشان نصف جهان این فصل تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا ششمین قهرمانی را به کارنامه خود اضافه کنند.
اولین گام سپاهان برای کسب قهرمانی، بازگشت امیر قلعه‌نویی به این تیم بود. دوران قلعه‌نویی در سپاهان، دوران شکوهمندی برای سپاهانی‌ها و قلعه‌نویی بود و آنها موفق شدند دو قهرمانی متوالی را در لیگ برتر به دست بیاورند.
تیم فوتبال سپاهان نسبت به دو فصل گذشته تغییرات کمتری را در ترکیب نفرات خود ایجاد کرده است و امیر قلعه‌نویی که تمرینات خود را از ۲۶ خرداد با این تیم آغاز کرده، به نفرات مدنظر خود برای حضور در ترکیب اصلی تیم دست یافته است.
خط دروازه
سپاهان در خط دروازه علاوه بر نیازمند، شهاب عادلی، علی کیخسروی و مهدی صدقیانی را در اختیار دارد؛ ولی بعید به نظر می‌رسد انتخاب قلعه‌نویی کسی جز نیازمند باشد که در دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل نیز انتخاب اول سرمربی طلایی‌پوشان بوده است.
مدافعان میانی
امیر قلعه‌نویی در خط دفاعی خالد شفیعی را در اختیار دارد که به دلیل آسیب‌دیدگی در هفته‌های ابتدایی حضور نخواهد داشت؛ ولی با رسیدن به آمادگی می‌تواند جای سیاوش یزدانی یا عزت پورقاز را در خط دفاعی بگیرد و مهدی رحیمی نیز دیگر بازیکن این تیم خواهد بود.
سیاوش یزدانی فصل گذشته از تیم فوتبال پیکان به سپاهان اضافه شد و پس از بازی‌های ضعیف ژایرو رودریگوئز و همین‌طور مصدومیت عزت پورقاز به ترکیب اصلی رسید و تا انتهای فصل موفق به حفظ جایگاه خود شد؛ این بازیکن در لیگ هجدهم هم یکی از دو بازیکن سپاهان در قلب خط دفاعی خواهد بود.
عزت پورقاز نیز با پایان دوران مصدومیت بار دیگر به ترکیب سپاهان بازگشته است و بعید به نظر می‌رسد حداقل در دیدارهای ابتدایی لیگ برتر تغییری در زوج قلب خط دفاعی سپاهان ایجاد شود.
مدافعان چپ و راست
یکی از پست‌هایی که نمی‌توان اظهارنظر دقیقی درباره آن داشت، پست دفاع راست تیم سپاهان است که در بازی‌های دوستانه، امیر قلعه‌نویی از هر دو بازیکن خود یعنی حسن جعفری و محمد ایران‌پوریان استفاده کرده است. باید منتظر آغاز بازی‌های لیگ باشیم و درنهایت ببینیم کدامیک از این دو برای حضور در ترکیب اصلی تیم انتخاب می‌شوند. سعید آقایی نیز به احتمال زیاد دفاع چپ اصلی سپاهان در این فصل خواهد بود.
هافبک تدافعی
مهدی کیانی، کاپیتان فصل گذشته تراکتورسازی، در این فصل نیز در سپاهان وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارد و در صورتی که حسین پاپی در ترکیب تیم نباشد، بازوبند را هم به بازو خواهد بست.
خط میانی
بختیار رحمانی، مهرداد محمدی و احتمالا سجاد شهباززاده، ‌هافبک‌های سپاهان خواهند بود. هرچند معمولا سجاد شهباززاده را بیشتر در پست مهاجم دیده‌ایم، ولی با توجه به اینکه کی‌روش استنلی در ترکیب سپاهان مدل ۹۷ وجود دارد، این بازیکن در دیدارهای تدارکاتی یک خط عقب‌تر و در خط میانی به کار گرفته شده و در طول فصل نیز این بازیکن را در این نقش خواهیم دید.
مهاجم
استنلی کی‌روش سوارز فصل گذشته با وجود بعضی مخالفت‌ها به ذوب‌آهن پیوست و با نمایش خوبی که داشت، امیر قلعه‌نویی را متقاعد کرد که بار دیگر با او همکاری داشته باشد و به او به عنوان مهاجم اصلی تیم اعتماد کند. البته قلعه‌نویی در این پست ابراهیم صالحی، سجاد شهباززاده و همین‌طور ساسان انصاری را نیز در اختیار دارد که می‌تواند از آنها در این پست بهره
ببرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *