آزمایشگاه دانشگاه آزاد شهرضا عضو شبکه فناوری‌های راهبردی ایران شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا، عضو آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران شد.

علی شریف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان کیمیا اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، مانند دیگر مراکز عضو، به منظور استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های تجهیزاتی خود و با هدف افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری کشور و تسهیل انتقال دانش و تجارب آزمایشگاهی بین مراکز عضو شبکه به عضویت در این شبکه درآمد.

وی در زمینه معرفی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران افزود: این شبکه با هدف هم‌افزایی توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه‌های مختلف فناوری‌های پیشرفته و راهبردی، از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرضا بیان کرد: با توجه به اینکه این شبکه زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است، آزمایشگاه مرکزی واحد شهرضا با عضویت در شبکه از این به بعد می تواند از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کند.

وی گفت: حمایت از تعمیر و نگهداری، ارتقا، کالیبراسیون و تأمین قطعات برای تجهیزات موجود- حمایت از برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و یا حضور کارشناسان مراکز در این دوره‌ها- حمایت از ایجاد و فعالیت کارگروه‌های تخصصی دستگاهی به منظور ایجاد جریان دانش و ارتقای توانمندی کارشناسان از جمله سرفصل‌های اصلی حمایتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران از مراکز عضو است.

شریف‌زاده افزود: حمایت از ایجاد و فعالیت کارگروه‌های تخصصی دستگاهی به منظور ایجاد جریان دانش و ارتقای توانمندی کارشناسان- حمایت از اخذ اعتبارنامه استاندارد ISO/IEC17025 توسط مراکز عضو شبکه- حمایت از پیاده‌سازی نرم‌افزار مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی تولید داخل کشور- حمایت از خرید تجهیزات آزمایشگاهی داخلی و خارجی از دیگر سرفصل‌های اصلی حمایتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران از مراکز عضو است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در حال حاضر دارای حدود ۸۰ آزمایشگاه و کارگاه مجهز به انواع دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن در رشته های شیمی، مهندسی پتروشیمی، پلیمر، صنایع غذائی، مهندسی مواد، علوم داروئی و سم شناسی است.

رئیس دانشگاه آزاد شهرضا بیان کرد: دانشگاه آزاد شهرضا علاوه بر سرویس دهی به حدود ۶۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری طرح‌های دانش بنیان اعضای هیئت علمی و دانشجویان را در قالب مرکز تحقیقات شیمی رازی و مرکز رشد و فناوری دانشگاه نیز حمایت می کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *