آش همان وکاسه همان (قسمت اول)

اصغر قلندری

یکی از بحث‌ها وشاید بتوان گفت مهم‌ترین بحثی که این روزها در درون جامعه ورزش اصفهان مطرح است، قضیه ابقاء مجدد تیمور باجول درهیات والیبال استان اصفهان است. به گفته برخی ازمنتقدان و پیش کسوتان والیبال اصفهان، پس ازبرگزاری مجمع نمایشی انتخابات هیات والیبال که در ۱۹ آذر با حضور داورزنی معاون وزیر ورزش ورئیس پیشین فدراسیون والیبال یا به واقع همه کاره فدراسیون والیبال با عنوان رئیس مجمع درسالن افتخارات و اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان واقع درسرای ورزشکاران، تیمور باجول باچینشی که از قبل برنامه ریزی شده بود برای مدت چهارسال دیگردرپست رئیس هیات ناکارآمد والیبال استان اصفهان ابقاء شده است تا بازهم مانند چهار سال گذشته بدون حضور فیزیکی درهیاتی که اسمی رئیس آن بوده سکان اداره اموررا به دست دبیرورضا ایرانزاد سپرده که مشخصی نیست تحت عنوان چه پستی به تمام امور برگزاری مسابقات، انتخاب داوران برای قضاوت، امور مربوط به روابط عمومی ولاغیر دخالت دارد!؟

طبیعی است که دراین میان هریک ازاهالی والیبال به دنبال آن هستند تا بدانند گزینه مورد نظر معاون وزیرورزش وجوانان کشوربرای تصدی رئیس هیات والیبال استان اصفهان برپایه چه اصول و بر اساس کدام معیارهایی بوده است؟ اهالی والیبال اصفهان که به جرات می‌توان گفت بیشترین پیش کسوتان ونام آوران والیبال چندین دهه گذشته که افتخارات زیادی برای نصف جهان آفریده‌اند را درخود دارد نیزجدا از این منتقدان نیستند ودرهرفرصتی می‌پرسند روی چه اصلی مجدداً باجول انتخاب شده است؟ کاملاً طبیعی است وبایداین حقیقت را پذیرفت وقتی درانتخابات فدراسیون والیبال داورزنی می توانداسبابی فراهم آورد تا گزینه مورد نظر خود را منتخب رئیس فدراسیون کند، به طورقطع ویقین انتخاب رئیس هیات استانی برایش مثل آب خوردن است! کافی است موافقت مدیرکل ورزش وجوانان استان راجلب کند تا مشکلی پیش رو نداشته باشد وبه خواسته خود جامه عمل بپوشاند! که نمونه بارز آن انتخاب مجدد تیمور باجول است!

 دراین مجال با نگاهی به ناکامی تیم‌های نوجوانان، جوانان وامید استان اصفهان در رقابت‌های قهرمانی کشوروعدم برگزاری مسابقات لیگ استان درسال های گذشته، قصد پرداختن به عملکرد چهار ساله هیات والیبال استان اصفهان است. درراستای روشن شدن واقعیت‌ها، این سئوال مطرح است که آیا آقای باجول که چهارسال پیش وپس ازانتخاب اظهار داشته بود من عاشق والیبال اصفهان هستم وآمده ام تا والیبال نصف جهان را احیا کنم وبه جوانان مستعد والیبال که با شایستگی ملی پوش شده‌اند خدمت کنم، به عهد خود وفا کرده است؟ بطور قطع قضاوت این مورد به عهده اهل فن ونظرمتخصصان وکارشناسان ورزشی است تا ازسرانصاف ارزیابی کنند که آن ادعا تا چه میزان به واقعیت نزدیک است.

کسانیکه درمصدرامورقرارمی گیرند، وعده ووعیدهای زیادی می‌دهند که شاید به هردلیلی عملی کردن آنها دشوارونا ممکن می‌سازد. البته کسانی هم که در رأس امورقرارمی گیرند دارای ضعف و قوت‌هایی درکارنامه اجرایی خودهستند واین گونه نیست که گفته شود یک فرد در تمام تصمیم گیری‌ها درست عمل کرده ویا تمام اقداماتی که صورت داده اشتباه بوده است. مضاف به اینکه طبیعی است تمام کسانی که درمصدرکارقرارمی گیرند مایلند تا ازخود نام نیکی برجای نهند. وسعی دارند تمام کارهای مفید وخوب را به سرانجام برسانند. به همین خاطرما نیز درهنگام قضاوت عملکرد هیات والیبال استان اصفهان طی چهارسال گذشته باید هردوجنبه خوب و بد انجام وظیفه تیمور باجول را ارزیابی کنیم وببینیم چه کارمفیدی برای جوانان این رشته ورزشی انجام داده است آنگاه با تعیین درصدآنها ومقایسه با کارهایی که رؤسای پیشین انجام داده اندونه صرفاً کارهایی که فقط شعار داده می‌شد وکاری اساسی صورت نمی‌گرفت!.

آقای باجول نیزازاین قاعده مستثنی نبوده‌اند ودرفرصت مناسب دیگربا درمیان گذاشتن مطالب ذکرشده با وی ونگاهی گذرا به کارنامه وعملکرد چهارساله ایشان درهیات وشنیدن پاسخ‌هایشان به قضاوت می‌نشینیم که چه نمره‌ای مناسب برای کارنامه ایشان می‌توان در نظر گرفت وکدام کاندیداتور دیگری برتر وبهتر از ایشان می‌توانست برای احیای والیبال این استان پهناور که بیش ازچهارمیلیون نفرجمعیت را دردل خود جای داده باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *