آغاز سال سوم

سرمقاله به قلم مدیر مسئول

روزنامه کیمیای وطن در دو سال گذشته به ‌رغم اینکه طیف حساس و مهمی از مخاطبان رسانه‌های مکتوب یعنی فرهنگیان و نخبگان فرهنگی، روحانیون، مدیران، مسئولان و اقشارجامعه در جایگاه‌های مختلف را به عنوان مخاطب برگزیده و روزنامه‌ای فرهنگی‌سیاسی است، اما کوشیده و به‌درستی هم موفق شده که «حاشیه» نیافریند؛ لذا خود را از سیاسی‌کاری دور نگهداشته و تلاش در انتقال اخبار و مطالب مفید و موثر در جامعه و برای اقشار و مخاطبان خود داشته است. سعی هیئت تحریریه روزنامه بر این بوده که از جنجال‌آفرینی دوری کند و به ورطه «زردنگاری» برای جذب مخاطب نیفتد. کیمیای وطن در حالی ورود به سه سالگی خود را جشن می‌گیرد که به عنوان یک رسانه فرهنگی و دوستدار مردم و مقید به اخلاق و اعتقادات دینی، بنا را بر صداقت، شفافیت و پیگیری حقوق عامه گذاشته و در جهت بصیرت‌بخشی قلم زده است. اینک باید اعلام کنیم هدف ما افزایش سطح اندیشه و کیفیت زندگی مردم، طرفداری از حقوق مظلومان و مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست‌های انحرافی به وسیله مقالات و نوشته‌های ارزشمند خواهد بود؛ نوشته‌هایی که روح امید و تلاش وکوشش را در جامعه قوت بخشد و نیاز امروز کشور را که همانا رسیدن به اقتدار جهانی در راستای زمینه‌سازی حاکمیت جهانی اسلام است، دنبال کند. امروز تنها راه چاره و نجات، قدرت فرامنطقه‌ای در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و اعتقادی است. ما مستقل و آزاد و به دور از سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی‌های جناحی و هر شکل و رنگ خاصی و تنها برای بازتاب خواسته‌های مردم و یادآوری نیازهای جامعه به اولیای امور واعتلای کشور و امت اسلامی آمده‌ایم و محور اصلی را وحدت جامعه می‌دانیم. ما در شرایطی هستیم که به دلیل ظهور قدرت اسلام به شدت تحت فشار بیگانگان قرار گرفته‌ایم؛ لذا هرکس به اندازه توان باید از جان و مال خود مایه بگذارد تا این نظام و ملت پا برجا بماند و دست محرومان جهان را بگیرد و آنان را از یوغ ظلم، استعمار و استکبار آزاد کند؛ کما اینکه این چراغ در اطراف و اکناف ما روشن شده و در حال نورافشانی است؛ هر چند دشمنان را خوش نیاید. (ولو کره الکافرون و المشرکون و…) ما برآنیم حرمت، شرافت و حیثیت  قلم را با تمام توان حفظ کنیم و از قلمفرسایی‌های بی‌نتیجه و حرمت‌شکن دوری گزینیم و به لطف خدا هیچ‌گاه از جاده متانت، عفاف، ملایمت و ادب خارج نخواهیم شد.

امروز خوشبختانه روزنامه‌های زیادی در استان و منطقه و کشور منتشر می‌شود که این فراوانی گواه خوبی بر تحمل‌پذیری حکومت است؛ زیرا هستند قلم به دستانی که متاسفانه نان این ملت را می‌خورند و برای دیگران قلم می‌زنند. آیا در جایی از دنیا کسی سعه صدری به گشادگی سینه حکومت اسلامی سراغ دارد؟ امروز فضا برای کار فرهنگی و زیربنایی وجود دارد و نیاز هم شدید است. اگر روزنامه‌ها و رسانه‌های مکتوب همه و همه فقط در اندیشه تعالی کشور باشند و رسانه‌ها به دور از سیاست‌بازی سیاست‌بازان فعالیت کنند، می‌توانند کشور را به سمت رشد و توسعه رهنمون کنند و به طور قطع حمایت مردم را خواهند داشت؛ مشروط بر اینکه تنها برای خدا و گره‌گشایی از کار مردم گام بردارند که بر آنیم و پای می‌فشاریم.

امروز روزنامه کیمیای وطن آغازسه سالگی فعالیت رسانه‌ای خود را جشن می‌گیرد و امید دارد با کمک، یاری و راهنمایی دلسوزان بتواند رسالت سنگین مطبوعاتی خود را همچون گذشته، بلکه به صورتی وسیع‌تر با جدیت و پشتکار، به حول و قوه الهی به انجام رساند. گرچه در این مسیر کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌هایی را دیده، اما همواره همراهی‌های دلگرم‌کننده و کارساز را پیش چشم داشته است. این روزنامه بر مبنای شعار برگزیده، باید به اندیشه‌ای به وسعت وطن که همانا جهانی شدن اسلام است، دست یابد و ان‌شاءالله زیر سایه پربرکت حکومت جهانی قائم آل محمد و در راستای عدل‌گستری اسلام قلم بزند. روزنامه، فرصتی است برای همه؛ همه آن‌هایی که سخنی برای گفتن دارند و فکر می‌کنند می‌توانند گره‌ای از کار خلق خدا که عیال‌الله هستند، بگشایند. به همین جهت ازهمه اهل فکر و قلم دعوت می‌کنیم به ما بپیوندند و ما را در انجام وظیفه خطیری که به عهده گرفته‌ایم یاری رسانند؛ زیرا رسانه، وسیله بیان اندیشه است و قلم اگر پاک و درست حرکت کند، بهترین عامل رشد، کمال و توسعه جامعه خواهد بود.lhni onlj , rgl cnk nv vhi juhg lgd hsj ;I il;hvhk lh hdk tvwj vh ykdlj nhksji fvhd ;hv

در طول دو سال فعالیت این روزنامه، ارگان‌ها و مدیران و اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی ما را حمایت و مورد تشویق قرار داده‌اند؛ دست همه این عزیزان را می‌بوسیم و قدردان بزرگواری‌شان هستیم. یادآوری این نکته لازم است که این روزنامه اکنون در چهار استان اصفهان، یزد، کرمان و شهرکرد و شهرستان‌های استان اصفهان توزیع می‌شود و با همین عمر کوتاه توانسته رتبه برتر فرهنگستان زبان و ادب فارسی را در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور به خود اختصاص دهد؛ این امر مرهون تلاش و دقت نظر همکاران عزیز هیئت تحریریه است که بدین وسیله ازآنان تشکر می‌کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *