آیا نویدکیا برای همیشه از سپاهان می‌رود؟ شرایط مبهم کاپیتان زردها

اردوی شبانه‌روزی سپاهان قبل از مصاف با استقلال پر بود از خبرها و اتفاقات جنجالی که کاپیتان محبوب این تیم نیز در متن این اخبار قرار داشت. از همان روزی که فصل برای سپاهانی‌ها با تمرینات پیش فصل زیر نظر حسین فرکی آغاز شد و سپس کار به اردوی آماده‌سازی تیم در ترکیه کشیده شد، مشخص بود محرم نویدکیا فصلی پر از تنش را پیش رو خواهد داشت؛ چون این چهره محبوب طرفداران که تأثیر فراوانی بر موفقیت‌های زردپوشان در یک دهه گذشته داشت، نمی‌توانست زیر بار بعضی اتفاقات و تصمیمات برود. بعد از مدت‌ها غیبت و دوری از تمرینات مسئولان باشگاه به هر شکلی بود، نویدکیا را به تیم بازگرداندند؛ اما این اتفاق هم اوضاع را آرام نکرد تا حسین فرکی کنار گذاشته شود و نیمکت به ایگور استیماچ کروات سپرده شود. مربی جدید در همان اولین اظهار نظرهای بعد از امضای قرارداد با باشگاه از نویدکیا به عنوان چهره‌ای تأثیرگذار نام برد و تصریح کرد که کاپیتان سپاهان می‌تواند عصای دست او در ساخت سپاهان جدید باشد؛ اما این تعریف و تمجیدها ظرف مدت کوتاهی جای خود را به اختلافات داد. نتایج ناامیدکننده سپاهان در جام حذفی و لیگ برتر به آسیا هم کشیده شد تا بعد از بازگشت کاروان تیم از ازبکستان، خبری به گوش برسد مبنی بر اینکه نویدکیا و استیماچ در تمرین با هم درگیر شده‌اند؛ اما حالا پس از ماجراهای بازی با استقلال خبرها حاکی از آن است که محرم از بازیکنان تیم خداحافظی کرده و عنوان کرده است دیگر در سپاهان بازی نخواهد کرد.
درخواست عربستانی‌ها رسمی نیست
منتظر قرعه‌کشی‌اند تا موضع بگیرند

عربستانی‌ها اعلام کرده‌اند در صورت هم‌گروهی با ایران در دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی به تهران سفر نخواهند کرد و درخواست برگزاری بازی در کشور ثالث را خواهند داد. البته این خبر به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال عربستان اعلام نشده و در سایت رسمی این فدراسیون هم به آن اشاره‌ای نشده و تنها رسانه‌های عربستان خبر داده‌اند که تیم ملی این کشور برای بازی با ایران به تهران سفر نمی‌کند. بر اساس آنچه که در رسانه‌های محلی آمده عربستانی‌ها گفته‌اند برای بازی با عراق و سوریه هم به تهران سفر نخواهند کرد و بازی با این تیم‌ها هم باید در کشور ثالث برگزار شود. (البته ایران برای عراق و سوریه حکم کشور ثالث را دارد؛ اما عربستانی‌ها می گویند بازی با این تیم‌ها نباید در ایران برگزار شود. هم‌اکنون این دو تیم بازی‌های خانگی خود را در تهران برگزار می‌کنند.) البته چنین درخواستی از سوی عربستانی‌ها طبیعی است؛ به این دلیل که عربستانی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند تیم‌های باشگاهی این کشور برای بازی با تیم‌های ایرانی به کشورمان سفر نخواهند کرد و با توجه به لابی‌های گسترده و همچنین نفوذ روی کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق شدند حکم برگزاری بازی در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث را بگیرند. به نظر می‌رسد عربستانی‌ها برای اظهار نظر صریح در این باره منتظر نتایج قرعه‌کشی دور نهایی مرحله مقدماتی هستند و اگر عربستان با ایران هم‌گروه نشود، نیاز به طرح چنین درخواستی نیست. در عین حال شهرام دبیری یکی از اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال اذعان کرده که فدراسیون فوتبال در تدارک ارسال نامه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آُسیاست تا قرعه را به گونه‌ای بچیند که ایران با عربستان هم‌گروه نشود.

بعد از ۴ سال قبول کردند حق با کی‌روش است

مدافع تیم ملی فوتبال ایران گفت که کارلوس کی‌روش زیاده‌خواه نیست و هرچه می‌خواهد برای موفقیت تیم ملی است. سید جلال حسینی درخصوص جلسه اخیر سرمربی تیم ملی با هیئت رییسه و اینکه اعضای هیئت رییسه قبول کردند که حق با کی‌روش است، گفت: سرمربی تیم ملی چیزی برای خودش نمی‌خواهد و همه فوتبالی‌ها دوست دارند که او بماند. کی‌روش تنها کسی است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند و به‌خاطر چند نفر که گویا مخالف او هستند، نباید کام میلیون‌ها هوادار تیم ملی را تلخ کنیم. باید به این مربی کمک کنیم؛ کی‌روش زیاده‌خواه نیست و امکانات را برای موفقیت تیم ملی می‌خواهد. او ادامه داد: بالاخره آقایان بعد از چهار سال تازه قبول کردند که حق با کی‌روش است؛ البته بعضی از این حرف‌ها سیاسی است و شاید در چند ماه آینده دوباره ببینیم که حرف‌هایشان تغییر می‌کند. فقط امیدوارم تیم ملی به‌خوبی حمایت شود و همه می‌دانند که از دست دادن کی‌روش اتفاق خوبی نیست. حسینی در خصوص شرایط نفت تهران و اینکه این تیم مدعی کسب سهمیه و حتی قهرمانی محسوب می‌شود، گفت: ما به این چیزها فکر نمی‌کنیم و سه تیم بالای جدول مدعیان اصلی هستند. به نظر من بازی پرسپولیس و استقلال، نقش مهمی در تعیین سرنوشت قهرمانی این دو تیم دارد؛ اما به اعتقاد من استقلال خوزستان، شانس اول قهرمانی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *