آیت‌الله خاتمی: والله یک ریال از حقوق ماهانه طلاب، از بودجه کشور نیست

نفبسه الله دادی

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت در مصلای امام خمینی (ره) تصریح کرد: آن چیزی که انسان را در برابر دشمن مقاوم نگه می‌دارد، این است که بداند خداوند در پشت او قرار دارد؛ همچنین در هنگام تصمیم، قضاوت، تقسیم امکانات، خلوت و لذت و نیز در هنگام عصبانیت و خشم، باید بدانیم که خداوند ناظر اعمال ماست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه و در خطبه دوم نماز، با اشاره به فرارسیدن ماه جمادی‌الاول گفت: این ماه و ماه جمادی‌الثانی، ماه فاطمه (س) است و فاطمیه اول و دوم و ولادت ایشان در آن قرار دارد؛ این ایام را بزرگ بداریم. وی به سالگرد حادثه ۶ بهمن و حماسه مردم آمل در مقابله با کمونیست‌ها اشاره کرد و گفت: مردم این شهر هزارسنگر تشکیل دادند؛ انصافاً آمل در آن روز حماسه آفرید و جا دارد مستندها و فیلم‌ها برای این حماسه ساخته شود. در ادامه به اهم سخنان ایشان می‌پردازیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: تداوم این انقلاب از مسیر عمل به رهنمودهای امام بزرگوار می‌گذرد و مفسر صحیح و درست خط امام که او را با همه وجودش درک کرده، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در میان ما هستند و خط ناب امام را باید از این نایب برحق امام گرفت.

آیت‌الله خاتمی افزود: انقلاب اسلامی به حق، نعمت بزرگ خداوند بر جهان و مردم عزیز ما بود. وی ادامه داد: سنت خداوند این است که نعمات با شکر باقی می‌ماند؛ الحمدلله ۳۹ سال این انقلاب مانده و خود را آماده می‌کنیم که چهلمین سال پیروزی را جشن بگیریم. امسال مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن را با شکوه‌تر برگزار می‌کنند؛ چراکه دشمنان امسال با بازی‌های کودکانه می‌خواستند آسیبی به انقلاب بزنند، اما مردم راهپیمایی‌ها اخیر خود را با راهپیمایی ۲۲ بهمن تکمیل خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه، با اشاره به چند طرح دشمن برای مقطع کنونی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این که کسی بگوید دشمن از براندازی عبور کرده، درست نیست و باید بداند که دشمن یک لحظه از این اندیشه فروگذار نخواهد کرد؛ یک توطئه دشمن، ایجاد بدبینی و ناامیدی است.

خاتمی تصریح کرد: ملتی که چنین رهبر دوراندیش و چنین مردم وفاداری دارد، ناامید نخواهد شد و همه مشکلات را حل خواهدکرد.

وی افزود: توطئه دوم، سوء استفاده از ابزارهای جدید اطلاع‌رسانی مثل تلگرام و اینستاگرام است.

امام جمعه موقت پایتخت تاکید کرد: ما با فضای مجازی مخالف نیستیم؛ با فضای مجازی سالم و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بدون استفاده دشمنان موافقیم، با وضعیتی که باید داشته باشیم، فاصله‌معناداری داریم. این مردم برای حفظ دین خود و بچه‌هایشان و برای حفظ امنیت‌شان، فضای مجازی سالم می‌خواهند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به توطئه دیگر دشمن افزود: اینکه رهبری فرمودند، مگس روی زخم می‌نشیند، انتظار مردم این است که این زخم‌ها برطرف شود. واقعا برای من طلبه رنج‌آور است که کارگر زحمت بکشد و دو سه ماه حقوق نگیرد! نگذارید واحدهای تولیدی تعطیل شود، کمتر از دو ماه از سال مانده، به تولید و اقتصاد مقاومتی بپردازید و به جای حرف‌های حاشیه‌ای به درد مردم برسید.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: این روزها قصه بودجه را درآورده‌اند و در سایت‌ها و فضای مجازی درباره بودجه حوزه‌ها حرف‌هایی می‌زنند؛ به عنوان کسی که ۴۵ سال است طلبه هستم، به مردم می‌گویم که والله یک ریال از حقوق ماهانه طلاب که به آن «شهریه» می‌گویند، از بودجه کشور نیست؛ از وجوهات و سهم امام (عج) است که مردم می‌دهند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *