اخاذی ۱۰ میلیاردی در یزد

  مدیرکل دادگستری یزد، از دستیگری یک مجرم غیربومی و سابقه دار که با ادعای آشنایی با قضات و امکان نفوذ در پرونده ها بالغ بر ۱۰ میلیاردریال از شهروندان کلاهبرداری و اخاذی کرده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان یزد که  در اختیار ایرنا قرار گرفته محمدرضا حبیبی با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای توسط حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد، از دقت عمل و سرعت در پیگیری و اقدام به موقع این مجموعه و دادسرای مرکز استان قدردانی کرد.

این مسوول ادامه داد: دستگاه قضایی با افرادی که با سوء استفاده از سادگی مردم موجبات خدشه بر چهره دستگاه قضایی را فراهم آورند به شدت برخورد خواهد کرد.

وی ضمن هشدار به شهروندان و لزوم دقت و هوشیاری در این زمینه خاطرنشان کرد: این گونه افراد شیاد با چرب زبانی و با سوءاستفاده از سادگی مردم بدنبال مطامع مادی خود هستند و اذهان مردم را نیز راجع به دستگاه قضایی مخدوش می نمایند.

رییس کل دادگستری استان خطاب به شهروندان گفت: با توجه به اینکه اینگونه اتفاقات به دفعات پیش آمده است مردم باید بیشتر مواظب باشند تا در دام این چنین افراد شیاد و کلاهبرداری نیفتند و در صورت برخورد با افراد مشکوک در این زمینه مراتب را به دادگستری به هر طریق ممکن اعم از مکتوب، تلفنی و حتی شفاهی گزارش کنند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: رسیدگی به پرونده های قضایی به واسطه پاره ای از قوانین و هم به دلیل حجم زیاد پرونده های وارده بعضا نسبتا طولانی است که البته همواره سعی شده با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی این زمان کوتاه تر گردد اما اینکه در مراحل مختلف دادرسی کسی ادعای نفوذ و دخل تصرف در سرعت کار و یا نتیجه کار داشته باشد ادعای عبث و بیهوده ای است که باید به صاحب این ادعا شک کرد.

هم اکنون در مرکز استان هشت شعبه دادگاه عمومی حقوقی، هشت شعبه دادگاه عمومی جزایی، سه شعبه دادگاه انقلاب و هفت شعبه تجدید نظر و یک دادسرا است که دادسرای یزد نیز دارای ۱۱دادیاری و هفت بازپرسی و سه اجرای احکام کیفری و یک اجرای احکام انقلاب است.(به نقل از ایرنا)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *