اسب‌دوانی گلستان، وارث مدیریت ضعیف فدراسیون سوارکاری است

نادر کرمی

بهمن طیبی، مدیر کل ورزش و جوانان گلستان، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حواشی کورس اسب‌دوانی گنبد، اظهار کرد: برگرداندن مدیریت مجموعه سوارکاری و رقابت‌های اسب‌دوانی به گلستان خواست جدی جامعه سوارکاری استان بود و این خواسته هنوز هم پابرجاست.
وی افزود: فدراسیون سوارکاری با تشکیل جلسه کمیته انضباطی اعلام کرد رئیس هیئت سوارکاری گنبد باید برکنار شود و رئیس این هیئت می‌تواند این موضوع را پیگیری کند و ایشان هم به دلیل تهمت‌های وارده اعتراض کرده است.
وی تصریح کرد: عزل و نصب رؤسای هیئت‌های شهرستانی براساس آیین‌نامه مشخص است و رئیس هیئت شهرستان با معرفی رئیس اداره ورزش و جوانان آن شهرستان و توسط رئیس هیئت استان منصوب می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان درباره اعلام محرومیت اسب‌ها توسط فدراسیون سوارکاری خاطرنشان کرد: رئیس هیئت سوارکاری گنبد می‌گوید در تمامی ادوار در صورت دوپینگ مربی را محروم می‌کنند؛ در حالی که فدراسیون سوارکاری محرومیت را برای اسب‌ها اعمال کرده و محرومیت اسب سردار آزمون به دلیل مشکل آنها با این فوتبالیست گلستانی بوده است.
طیبی ادامه داد: سردار آزمون، یک قهرمان ملی است که مورد بی‌مهری فدراسیون سوارکاری قرار گرفته و این اتفاق موجب تأسف است.
وی یادآور شد: فدراسیون سوارکاری در حالی به ارسال نمونه‌های دوپینگ به دوبی اعتراض داشت که خودشان ۱۵ سال نمونه‌ها را به دوبی می‌فرستادند و اکنون نمونه‌های دوپینگ اسب‌های شرکت‌کننده در کورس گنبد به استرالیا ارسال می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.
طیبی با بیان اینکه از همان ابتدا قرار بود با همکاری فدراسیون سوارکاری در استان گلستان کورس ملی برگزار کنیم، گفت: شرط بر این بود تا عواید مالی برگزاری کورس در استان گلستان باقی بماند و در مجموعه هزینه شود؛ اما فدراسیون نامه زده است که باید سودهای حاصل از کورس را به حساب ما واریز کنید.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد فدراسیون سوارکاری به دنبال برگزاری کورس اسب‌دوانی در گلستان نیست و فقط به دنبال منافع خودش است.
وی ادامه داد: گلستان برای برگزاری رقابت‌های کورس اسب‌دوانی در استان فضای نامناسبی را تحویل گرفته و وارث شرایط نامناسبی است که فدراسیون در گذشته ایجاد کرده بود و امروز خوشحالیم که استان گلستان و شهرستان‌ها به دنبال اصلاح آن هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان درباره درگیری مسلحانه که هفته گذشته در مجموعه سوارکاری گنبد رخ داد، اظهار کرد: فضایی را که موجب این درگیری شده بود، فدراسیون سوارکاری از سال‌های گذشته به جای گذاشته بود و مثل اینکه فراموش کرده‌اند در زمان مدیریت آنها چه درگیری‌هایی رخ داده و گویا حافظه مسئولان فدراسیون سوارکاری ضعیف شده است.
طیبی افزود: پیش‌بینی مسابقات ۲۰ سال است که در کورس اسب‌دوانی انجام می‌شود و قماربازی هم از سال‌های قبل در آنجا اتفاق می‌افتد و ارثیه فدراسیون سوارکاری است.
وی درباره موضع هیئت سوارکاری استان گلستان گفت: نشستی با هیئت سوارکاری استان داشتیم و متأسفانه آن‌ها هم نگاه فدراسیون سوارکاری را دارند که سودها باید به حساب فدراسیون واریز شود.
طیبی بیان کرد: خوشحالیم که دراختیارگرفتن مدیریت مجموعه و کورس موجب شد تا هیئت‌های شهرستانی ما دارای حساب بانکی و گردش مالی شوند و این نکته را باید ذکر کنم که هیئت‌های شهرستانی براساس اساسنامه مجاز هستند با هماهنگی اداره ورزش و جوانان آن شهرستان مسابقه برگزار کنند.
وی یادآور شد: ما برای شفافیت مالی از شورای تأمین و بازرسی درخواست کردیم تا این بخش را بررسی کند و این اتفاق رخ داد و مشکلی هم نبود.
وی خاطرنشان کرد: با در اختیار گرفتن مجموعه سوارکاری و مدیریت برگزاری کورس، جوایز مسابقات در سال نخست حدود ۸۰ درصد و در سال دوم حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است و شاهد آبادانی در مجموعه‌ها هم بودیم.
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان در پاسخ به این پرسش که نتیجه این اختلافات با فدراسیون سوارکاری چه خواهد شد، گفت: ما تابع دستورات وزارت ورزش و جوانان هستیم و حتی بازرس وزارتخانه هم برای بررسی به گنبد آمد و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
طیبی افزود: سیاست‌های فدراسیون سوارکاری با سیاست دیگر فدراسیون‌ها متفاوت است و ما زمانی همکاری خواهیم کرد که این همکاری دوطرفه باشد.
وی ادامه داد: ما آمادگی برگزاری کورس اسب‌دوانی ملی را در استان گلستان داریم؛ اما همکاری ما با فدراسیون سوارکاری منوط به همکاری آنها با ماست.
وی یادآور شد: حرف ما این است که فدراسیون سوارکاری فقط باید بر این رقابت‌ها نظارت داشته و نفع و ضرر مالی آن برای استان باشد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *