استقلالی‌ها علیه اسطوره‌های قرمز

دامون رشیدزاده

در دومین روز بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر دو دیدار برگزار می‌شود. در اولین دیدار این هفته سایپا در تهران میزبان ذوب آهن است و در دیگر دیدار مهم این هفته استقلال در تهران از سیپیدرود رشت پذیرایی می‌کند. یکی از نکات جالب این هفته قرار گیری استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها روبروی رقبای سنتی خود است. سایپا با مربیگری علی دایی باید به مصاف امیر قلعه نویی استقلالی برود و در آن سو علی کریمی دیگر اسطوره قرمزها در کسوت مربیگری سپیدرود باید رو در روی استقلالی‌ها بایستد.

سایپا – ذوب آهن

ذوب آهن بعد از برد شیرین هفته گذشته مقابل استقلال باید در دیداری مهم به مصاف یکی دیگر از رقبای خود برود. امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم ذوب آهن را به معنای واقعی متحول کرد. ذوب آهن در نیم فصل دوم از نظر امتیازگیری یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بوده که موفق شده حتی از پرسپولیس هم امتیازات بیشتری کسب کند. ذوب آهن در بازی هفته گذشته موفق شد مهمترین برد نیم فصل دوم خود را کسب کند. این تیم نه تنها استقلال مدعی را شکست داد بلکه موفق شد فاصله خود را با رقبایش افزایش دهد. ذوبی‌ها به لطف همین برد حالا با ۳۸ امتیاز البته با یک بازی بیشتر نسبت به فولاد در رده دوم جدول جا خوش کرده‌اند. البته کار برای کسب رتبه دوم برای ذوب آهنی‌ها دشوار است و آنها امروز برای حفظ جایگاهشان محکوم به شکست سایپا هستند. در سوی مقابل، سایپا این فرصت را دارد تا با بهره‌مندی از امتیاز میزبانی در این دیدار با یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه مستقیم آسیایی هم‌امتیاز شود. دیدار رفت ذوب‌آهن و سایپا با تساوی یک بر یک در ورزشگاه فولادشهر به پایان رسید. در آن بازی ابتدا مرتضی تبریزی میزبان اصفهانی را پیش انداخت، اما در ادامه محمدحسین کنعانی‌زادگان کار را به تساوی کشاند. آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه دستگردی نیز با تساوی تمام شد. در آن مسابقه که بیست و نهم دی‌ماه ۹۵ از هفته هفدهم لیگ شانزدهم برگزار شد دو تیم به تساوی بدون گل برابر یکدیگر رضایت دادند. دیدار رفت ذوب‌آهن و سایپا در لیگ شانزدهم و بازی برگشت آنها در لیگ پانزدهم هم با تقسیم امتیاز به پایان رسیده بود. آخرین باری که نتیجه‌ای به غیر از تساوی در پایان دیدار دو تیم به ثبت رسید هفته هشتم لیگ پانزدهم بود. در آن مسابقه که بیست و چهارم مهر ۹۴ برگزار شد ذوب‌آهن با تک گل مسعود حسن‌زاده سایپا را در ورزشگاه شهید دستگردی شکست داد. تیم اصفهانی شش دیدار آخر خود در لیگ برتر و هفت بازی رسمی اخیرش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. باید دید نوار بردهای پیاپی شاگردان امیر قلعه‌نویی برابر نارنجی‌پوشان تهرانی نیز ادامه خواهد یافت یا خیر.

استقلال – سپیدرود رشت

دیدار علی کریمی در مقابل استقلالی‌ها به نوبه خود دیداری حساس و جذاب است اما این روزها آنچه که بیش از این مسابقه سر و صدا به پا کرده خشم علی کریمی و از فدراسیون فوتبال و حواشی عجیب و غریب این ماجراست. علی کریمی که در سپیدرود نتایج خوبی کسب نکرده به شدت تحت فشار است تا به هر صورت که شده این تیم را از سقوط نجات دهد اما ابر و باد و مه و خورشید و البته داوران باعث شده تیم کریمی در نتیجه گرفتن ناموفق باشد. به غیر از کریمی تقابل چند چهره دیگر سپیدرود هم با استقلال جالب است، حسین کعبی، کاپیتان سپیدرود و محمد غلامی، مهاجمی که آمار گلزنی مناسبی مقابل استقلال دارد از نکات جالب این بازی است. این بازی دومین ملاقات دو تیم در تاریخ لیگ برتر است، استقلال در تک بازی خود با این تیم پیروز شده است. در مجموع دو تیم سه بازی رسمی باهم داشتند که استقلال دو بار برده یک بازی هم مساوی شده است. استقلال برای بازی امروز داریوش شجاعیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، مصدومیت سرور جپاروف اما برطرف شده است. استقلال پس از این بازی شش دیدار بسیار دشوار در سال ۹۶ خواهد داشت؛ چهار بازی در لیگ قهرمانان آسیا و دیدار با فولاد و پرسپولیس در لیگ. وینفرد شفر می‌داند که تیمش اگر می‌خواهد با روحیه‌ای مضاعف پای به این شش بازی بگذارد باید فردا سپیدرود را شکست دهد. شفر پس از بازی رفت سپیدورد- استقلال هدایت استقلال را برعهده گرفت. همچنین این بازی تقابل پیرترین و جوان‌ترین سرمربی لیگ است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *