استقلال صدرنشین گروه مرگ

هامون رشیدیان

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با شگفتی‌های بسیاری همراه بود. نمایندگان ایران در این هفته در مجموع نتایج چندان امیدوار کننده‌ای کسب نکردند با این حال پیروزی ارشمند استقلال توانست این تیم را صدرنشین گروه مرگ کند. اما مهمترین نتیجه این هفته مطمئناً باخت سنگین پرسپولیس بود. قرمزهای پایتخت که قهرمانیشان در لیگ برتر تقریباً قطعی به نظر می‌رسد به دنبال کسب نتایج درخشان در آسیا هستند اما شکست تلخ این تیم در بازی‌های آسیایی نشان داد تیم‌های ایرانی برای قهرمانی در آسیا راه درازی در پیش دارند.

نا امیدی تراکتورسازی با یک شکست سنگین

تراکتورسازی که هفته نخست مسابقات را با شکست برابر الاهلی عربستان آغاز کرد، در دیدار این هفته خود نیز با وجود ارائه بازی نسبتاً خوب با سه گل مغلوب الغرافه قطر شد تا با دو شکست پیاپی در آستانه حذف زودهنگام از مسابقات قرار بگیرد. نکته جالب توجه این بازی درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی الغرافه بود که دو گل تیمش را به ثمر رساند و روی گل دیگر نیز تأثیر مستقیم در باز شدن دروازه تراکتورسازی داشت. دیگر دیدار این گروه را الاهلی عربستان با پیروزی پشت سر گذاشت تا با شش امتیاز به صدر جدول این گروه راه پیدا کند.

بازگشت ذوب آهن به جدول

در گروهی که تیم قدرتمند الدحیل با دو پیروزی صدرنشین است، ذوب آهن نیز موفق شد با پیروزی خانگی برابر لوکوموتیو سه امتیازی شود و به لطف همین پیروزی به رده دوم جدول برسد. شاگردان امیر قلعه نویی در دیدار بعدی خود به مصاف الوحده اماراتی می‌روند که دو بازی خود را باخته است و شکست برابر ذوب آهن می‌تواند تا حدود زیادی حذف آنها را قطعی کند.

گروه C/ پرسپولیس صدر را با شکست سنگین از دست داد

پرسپولیس که لیگ قهرمانان را با یک پیروزی پرگل برابر نسف قارشی ازبکستان آغاز کرده بود، در قطر و برابر السد حرفی برای گفتن نداشت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا تیم ژاوی و پورعلی گنجی با شش امتیاز صدر جدول را از پرسپولیس بگیرد. آن‌ها نیمه اول دیدار با السد را با دریافت یک گل بازنده به رختکن رفتند. در حالیکه بازی با رقابت نزدیک دو تیم همراه بود، شجاع خلیل زاده با خطای خود یک ضربه ایستگاهی را به حریف هدیه کرد. بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد پشت این ضربه ایستاد و توپ را به دیوار دفاعی سرخپوشان کوبید. بونجاح بدون اینکه توسط مدافعان تحت فشار قرار بگیرد، خودش را مقابل دروازه پرسپولیس رساند و توپ ارسالی اکرم عفیف را با ضربه سر به تور دروازه پرسپولیس چسباند. غفلت مدافعان در این گل کاملاً مشهود بود. با آغاز نیمه دوم شاگردان برانکو بازهم آن طراوت همیشگی را نداشتند و روی غفلت مدافعان بونجاح دبل کرد تا کار برای پرسپولیس سخت‌تر شود. اما این پایان کار نبود و خوخی بازیکن تعویضی السد تیرخلاص را به سرخپوشان زد و تا سرخپوشان سنگین‌ترین باخت فصل خود را تجربه کنند. تک گل سیامک نعمتی در ثانیه‌های پایانی هم نتوانست مانع از شکست تلخ سرخپوشان شود. پرسپولیسی‌ها پیش از این در هفته پنجم لیگ با یک گل مغلوب پیکان شده بودند و در جام حذفی نیز در ضربات پنالتی مغلوب نفت آبادان شدند. آن‌ها در این فصل تنها در یک بازی بیش از یک گل دریافت کردند و آن هم در دیدار رفت با سپاهان که دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند.

دیگر دیدار این گروه را نسف قارشی با یک گل از الوصل امارات برد تا به رتبه سوم صعود کند.

گروه D/ تداوم صدرنشینی استقلال در گروه مرگ

استقلال که فصل گذشته لیگ قهرمانان را با خاطره‌ای تلخ پشت سر گذاشته بود، امسال با عملکردی خوب در سخت‌ترین گروه غرب آسیا معادلات را بر هم زده است. شاگردان شفر پس از اینکه در دیدار نخست یک امتیاز از الریان گرفتند الهلال عربستان را در عمان شکست دادند تا با چهار امتیاز این بار مقتدرانه بر صدر تکیه بزنند. استقلال در این دیدار با ترکیب مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان (۹۲ بهنام برزای)، فرشید اسماعیلی (۸۹ محسن کریمی)، سرور جپاروف و تیام (۷۷ علی قربانی) به میدان رفت. دو تیم در نیمه اول نمایش نزدیکی داشتند و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما نتوانستند گلی را به ثمر برسانند. استقلال در دقایق پایانی نیمه اول توسط تیام می‌توانست به گل برسد که ضربه این بازیکن را دروازه بان الهلال مهار کرد. نیمه دوم برای استقلال رؤیایی شروع شد و هنوز بازی شکل جدی به خود نگرفته بود که تیام درون محوطه جریمه الهلال صاحب موقعیت شد و در حالی که قصد داشت با ضربه‌ای فنی دروازه حریف را باز کند توپ به حفیظ مدافع الهلال خورد و راحت‌تر از قبل وارد دروازه شد تا شاگردان شفر با یک گل پیش بیفتند. در ادامه تیم الهلال تلاش زیادی کرد تا بتواند این گل را جبران کند اما در دقیقه ۶۸ حبسی دروازه بان این تیم به خاطر مهار توپ با دست بیرون از محوطه جریمه با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا کار استقلال برای رسیدن به پیروزی آسانتر شود.

دیگر دیدار این گروه نیز بین العین امارات و الریان قطر با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا در پایان هفته دوم این گروه استقلال تنها پیروزی را مال خود کرده باشد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *