اصفهان بیشترین حافظ قرآن را دارد

پروانه شریفی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین حافظ قرآن در اصفهان حضور دارند، گفت: در مسابقات اخیر از ۲۴۰ هزار نفری که در مسابقات قرآنی حضور داشتند ۲۹ هزار نفر به اصفهان اختصاص داشت.
حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: مؤمن دارای سه خصلت است، از طرف خدا، پیامبر و ولی خدا؛ نخست کتمان اسرار و آبروی مؤمنان، دوم مدارا کردن با مردم و همچنین صبر و شکیبایی در مقابل سختی‌ها.
وی با اشاره به صحبت رهبر انقلاب درباره بقاع متبرکه اظهار کرد: مردم ایران از نوادگان ائمه به خوبی استقبال کردند و پس از آنکه به دست دشمنان به شهادت رسیدند، ابدانشان در این سرزمین به خاک سپرده شد تا ستاره‌های درخشانی برای راهنمایی مردم ایران زمین باشند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: قریب به ۳ هزار امامزاده در سطح کشور و در استان اصفهان ۴۵۰ امامزاده مکان مناسبی برای فرائض دینی و خدمات به زائران وجود دارد که از این حیث اصفهان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده
است.
وی تصریح کرد: در استان اصفهان امامزاده بلافصل از جمله امامزاده مشهد اردهال که فرزند امام باقر و برادر امام صادق است، وجود دارد که به عنوان کربلای ایران نامیده شده؛ همچنین امامزاده سید ابراهیم که فرزند امام کاظم است در منطقه دولت آباد اصفهان قرار دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *