افزایش توان و تحرک کلانتری‌ها از برنامه‌های آینده ناجا است

فاطمه احمدی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزایش توان و تحرک کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را از برنامه‌های آینده نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به سمت فرسودگی پیش می‌رود که در برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اعتبار برای نوسازی خودروها و ساختمان‌ها پیش‌بینی شده است.

محمد شرفی در نوزدهمین همایش رؤسا و فرماندهان کوپ اظهار کرد: حدود ۵۳ درصد کشفیات نیروی انتظامی توسط پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر در جهان باید حدود ۵ الی ۷ مأمور وجود داشته باشد، عنوان کرد: در کشور ایران این رقم حدود ۱/۸ درصد است که نسبت به شاخص‌های جهانی وضعیت خوبی نیست و ما در تلاش هستیم تا با افزایش نیرو به‌ویژه در مناطق روستایی شاخص‌ها بهبود پیدا کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه حدود یک هزار و ۸۰۰ پاسگاه و کلانتری در سطح کشور فاقد فن‌آوری و تکنولوژی است، گفت: در برنامه امسال پیش‌بینی شده است ۸۰۰ پاسگاه به شبکه تکنولوژی وصل شوند تا از این طریق آمار مراجعات به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها کاهش پیدا کند که در سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد مراجعات به این مراکز کاهش پیدا کرده است.

شرفی افزایش توان و تحرک کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را از برنامه‌های آینده نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به سمت فرسودگی پیش می‌رود که برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اعتبار برای نوسازی خودروها و ساختمان‌ها پیش‌بینی شده است.

تأمین امنیت سرمایه‌داران برعهده دولتمردان است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولتمردان باید امنیت سرمایه فکری و اقتصادی سرمایه‌داران واقعی را تأمین کنند زیرا اگر در شهر یا استانی سرمایه‌داران امنیت لازم را نداشته باشند سرمایه خود را از استان یا شهر خارج می‌کنند و همین مسئله باعث بروز بیکاری در شهر و استان و افزایش جرم می‌شود.

اقبال عباسی با تأکید بر اینکه اگر احساس آرامش و امنیت در جامعه دچار ضعف شود آن جامعه دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: امنیت، امید و نظم در جامعه ملزوم یکدیگر هستند و نیروی انتظامی وظیفه تأمین امنیت در جامعه دارد که این دو مورد از اقتدار و اعتماد سرچشمه می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت امنیت در چهارمحال و بختیاری برعهده نیروی انتظامی است، عنوان کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا، مبارزه با اراذل و اوباش، اطلاعات، تخلفات رانندگی و سرقت بخشی از وظایف نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه است که موفقیت در این امر مستلزم اقتدار و اعتماد متقابل است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *