افزایش ۴٫۵ درصدی نزاع در ۳ ماهه نخست ۹۷

حدیث بابایی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در ۳ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۴٫۵ درصد افزایش یافته است.
علی سلیمان‌پور از افزایش آمار مراجعان به دلیل نزاع به پزشکی قانونی استان اصفهان در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: در ۳ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند.
افزایش ۴٫۵ درصدی نزاع در ۳ ماهه اول سال ۹۷
وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۴٫۵ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که مراجعان به دلیل نزاع ۲۲ درصد از حجم مراجعان معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه از کل مراجعان نزاع تعداد ۳ هزار و ۸۱۶ نفر زن و ۷ هزار و ۶۴۷ نفر مرد بوده‌اند،
گفت: در مدت مشابه سال قبل تعداد ۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده بودند که ۳ هزار و ۱۳۸ نفر زن و ۷ هزار و ۸۲۸ نفر مرد بوده‌اند.
وی ادامه داد: در خردادماه سال جاری نیز ۴ هزار و ۲۱۰ نفر که شامل هزار و ۳۶۴ زن و ۲ هزار و ۸۴۶ مرد بودند به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به خردادماه سال گذشته که ۳ هزار و ۹۰۰ نفر بودند که شامل هزار و ۳ زن و ۲ هزار و ۸۹۷ مرد می‌شد حدود ۷٫۹ درصد افزایش داشته است.
اصابت به جسم سخت علت فوت در حوادث
سلیمان‌پور همچنین از افزایش آمار فوت ناشی از حوادث کار در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۷ در استان اصفهان سخن گفت و مطرح کرد: در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۷ نفر که همگی مرد بودند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۶ مرد بودند، افزایش داشته است.
وی اصابت به جسم سخت با ۴۵ درصد فراوانی را بیشترین علت فوت در حوادث کار دانست و اظهار کرد: در این مدت آمار مصدومان ناشی از حوادث کار با ۶۷۱ مورد شامل ۵۴ زن و ۶۱۷ مرد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۳۸ نفر شامل ۳۵ زن و ۶۰۳ مرد بوده، ۵٫۲ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در خردادماه سال جاری تعداد ۱۰ نفر که همگی مرد بودند به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان معاینه شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ نفر افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در خردادماه سال جاری ۲۱۱ مورد شامل ۱۰ زن و ۲۰۱ مرد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد ۲۵۹ مورد شامل ۱۲ زن و ۲۴۷ مرد بوده، ۱۸٫۵ درصد کاهش داشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *