افکار عمومی با مواضع رهبری در مذاکرات هسته‌ای همراه است

رئیس صدا و سیما گفت: طبق نظر سنجی صدا و سیما حدود ۷۰ درصد ملت ایران معتقدند که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به تعهدات خود پایبند نخواهد بود. 

محمد سرافراز شب گذشته در بهره برداری از چند طرح عمرانی صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها بعد از توافق سوئیس به جای اینکه روی این مذاکرات تاکید کنند، شروع کردند به زیاده خواهی‌های جدید و مسئولان آن‌ها هم زیاده خواهی و تهدید کردند و سعی کردند که ملت ایران را تحقیر کنند که مواضع محکم رهبری را در این عرصه شاهد بودیم و هستیم.

وی گفت: صدا و سیما یک نظر سنجی را در دو سه روز اخیر انجام داده است که طبق آن اکثریت قاطع ملت ایران نسبت به آمریکا در پایبندی به تعهداتش در مذاکرات هسته‌ای اعتماد نداشتند و حدود ۷۰درصد گفتند که آمریکا به تعهدات خود پایبند نخواهد بود.

رئیس رسانه ملی افزود: همچنین نظر سنجی در مورد اینکه آیا موافقید صدا و سیما در چند هفته اخیر در دعوت از کار‌شناسان موافق و مخالف مذاکرات هسته‌ای بی‌طرف عمل کرده است، صورت گرفته که ۶۹ درصد مردم موافق بودند.

سرافراز با اشاره به اینکه ما در صدا و سیما سعی کردیم قدرت تحلیل مردم و میزان شناخت مردم نسبت به موضوع مهم هسته‌ای را بالا ببریم، گفت: طبق نظر سنجی در مورد رعایت بی‌طرفی صدا و سیما در این زمینه هم ۶۴ درصد موافق بودند.

وی گفت: همچنین طبق این نظر سنجی حدود ۷۳ درصد مردم موافق ادامه غنی سازی ۲۰ درصد در صورت عدم توافق در مذاکرات بودند و بیش از ۷۰ درصد مردم هم موافق بودند که اگر مذاکرات به توافق نرسد برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها واردات کاهش یابد و از تولیدات داخلی حمایت شود.

رئیس صدا و سیما بیان داشت: همچنین حدود ۷۵ درصد مردم زیاده خواهی آمریکا و ۷۰درصد دخالت‌های کنگره را در صورت عدم توافق دلیل آن می‌دانستند که این آمار نشان می‌دهد افکار عمومی مواضع جدید رهبری را درک کرده و با ان همراه است.

سرافراز گفت: این آمار نشان می‌دهد افکار عمومی با زیاده خواهی آمریکا مخالف است و اکر مذاکرات به نتیجه نرسد، عامل ان را طرف آمریکایی و ۵+۱ می‌دانند که این یک موفقیت بزرگ برای رسانه ملی و نظام است.

وی همچنین به اتفاقات یمن اشاره گرد و گفت: جنایات عربستان در یمن در برخی موارد به مراتب بد‌تر و جنایتکارانه‌تر از جنایات اسرائیل در غزه است چراکه رژیم صهیونیستی به بهانههای مختلف رسانهای به مراکز حساس فلسطین حمله میکند اما عربستان بدون دلیل مراکز حساس مانند مدارس، بیمارستانها و سایر زیرساختهای یمن را بمباران میکند.”به نقل از خبرگزاری دانشجو”

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *