امام جمعه اصفهان: چرا برای دلخوش‌کردن چند بچه مبنای حرف خداوند را نادیده می‌گیرید؟

شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نام گذاری کرده اند.

قیامی که در اعتراض به گسترش بی بند و باری ها و اعلان بی حجابی برخی زنان در جامعه صورت گرفت و با کشتار جمعی از مردم مشهد همراه شد.

حال از آن روز تاکنون وضعیت حجاب در جامعه در شرایط مختلفی قرار گرفته است و گرچه مبانی اسلام در این خصوص ثابت است اما تعبیرهای متفاوتی از رعایت حجاب تاکنون مطرح شده است که گاهی تعارضی، تقابلی یا در تکمیل یکدیگر است.

امام جمعه اصفهان نیز امروز در خطبه های نماز جمعه شهر به این موضوع پرداخت و گفت: بالاترین عبادت در اسلام، عفت است؛ در قرآن کریم شش بار از دو کلمه حجاب و عفاف استفاده شده که بهترین معنی برای واژه “حجاب” مانع، پوشش، حاجب و برای واژه عفاف “خود نگه داری و پاکی است.

وی با انتقاد از سخن برخی روحانیون منبری که می گویند چهار تار مو مانعی برای ورود مسلمان به بهشت نیست، افزود: چرا برای دل خوش کردن چند بچه مبنای حرف خداوند را نادیده می گیرید؟ عدم رعایت حجاب مبارزه عینی با خدا است.

آیت الله طباطبائی نژاد افزود: رابطه مستقیمی میان نگاه حرام و عدم رعایت حجاب وجود دارد، ترویج و گسترش بدحجابی و بی‌حجابی زنان موجبات پریشا‌ن‌حالی مردان جامعه را فراهم می‌کند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد:‌ عفاف از منظر لغوی یعنی پارسایی و خود نگهداری از انجام یک گناه است، عفت چشم، عفت زبان و عفت دل همه از انواع پاکدامنی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه بالاترین عبادت، عفت و پاکدامنی است، اضافه کرد: حجاب مقدمه‌ای بر عفاف است؛ این تفکر کاملاً غلط و منحرف است که در توجیه بدحجابی عده‌ای قلب پاک را بهانه می‌کنند؛ با انجام گناه هرگز قلب کسی پاک نمی‌ماند.

وی یادآور شد:‌ بدحجابی و بی‌حجابی آگاهانه مبارزه و مخالفت جدی با ساحت مقدس خداوند است و بوی کفر می‌دهد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *