انتقام در برزیل

دامون رشیدزاده

هفته بیست و سوم لیگ برتر امروز با دو دیدار آغاز می‌شود. در اولین مسابقه این هفته تراکتورسازی تبریز در دربی تبریزی‌ها به مصاف گسترش فولاد می‌رود. اما در مهمترین بازی امروز دو تیم صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران در آبادان به مصاف هم خواهند رفت. بازی دو این دو تیم فارغ از جایگاهشان در جدول همیشه حساس و تماشایی بوده است به خصوص اینکه دیدار امروز به نوعی دیداری انتقامی برای قرمزها خواهد بود آنها امیدوارند بتوانند با شکست برزیلی‌ها آنهم در خانه انتقام شکست‌های قبلی را بگیرند. در ۳ بازی اخیر پرسپولیس و صنعت نفت، سرخ‌ها دو شکست تلخ را متحمل شده‌اند. همین چند ماه پیش شاگردان کمالوند در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست دادند تا شاگردان ایوانکوویچ از صعود به نیمه نهایی جام حذفی باز بمانند. این نتیجه در حالی رقم خورد که سرخپوشان پایتخت یک نیمه از حریف پیش بودند و فرصت‌های متعددی برای گلزنی داشتند. صنعت نفت فصل قبل هم مانع از قهرمانی زودتر پرسپولیس در لیگ برتر شد. آن‌ها در اولین بازی سال ۹۶ مقابل پرسپولیس پیروز شدند و قهرمانی قرمزها را به تأخیر انداختند. در صورتی که پرسپولیس صنعت نفت را مغلوب می‌کرد، می‌توانست با پیروزی مقابل پیکان، به قهرمانی در لیگ برتر برسد. حال شاگردان ایوانکوویچ به دنبال انتقام لیگ پارسال و جام حذفی اخیر هستند. ضمناً قهرمانی زودهنگامشان نیز در گرو برد مقابل این تیم است و اگر در این بازی پیروز نشوند، شانس قهرمانی پیش از نوروز را از دست خواهند داد. طبق اعلام کادرفنی علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، شایان مصلح، حسین ماهینی، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی، احسان علوان‌زاده، آدم همتی، گادوین منشأ، علی علیپور، وحید امیری، حمیدرضا طاهرخانی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احمد نورالهی و محسن ربیع‌خواه، نفراتی هستند که برای بازی برابر صنعت نفت این تیم را همراهی خواهند کرد.

مثلث مرگ

مثلث تهاجمی لوسیانو پریرا، کرار جاسم و آگوستو سزار در لیگ امسال آمار خوبی با تیم نفت آبادان به ثبت رسانده و ۷۲ درصد گل‌های صنعت‌نفت توسط همین سه نفر وارد دروازه حریفان شده است. لوسیانو پریرا هشت گل، چهار پاس گل و سه پنالتی در لیگ امسال برای تیمش رقم زده؛ کرار جاسم شش گل زده، سه پاس گل داده و دو پنالتی گرفته و آگوستو سزار برزیلی هم چهار گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است. ۱۸ گل، ۹ پاس گل و کسب ۵ ضربه پنالتی، این سه بازیکن خارجی را تبدیل به مثلث خطرناکی در بخش تهاجمی صنعت‌نفت کرده است. پرسپولیس که به‌نوعی قصد دارد شکست جام حذفی برابر نفت آبادان را تلافی کند، کار سختی در این شهر صاحب فوتبال خواهد داشت و برای رسیدن به هدفش باید راهکارهای مهار مهره‌های کلیدی صنعت‌نفت را پیدا کند.

ضربات ایستگاهی

در این میان مهمترین خطر برای علیرضا بیرانوند را می‌توان ضربات ایستگاهی حریف دانست. کرار جاسم یکی از برترین ضربه ایستگاهی زنان نفت آبادان محسوب می‌شود و در دیدارهای اخیر توانایی خود را روی این حربه گلزنی به خوبی نشان داده است. علیرضا بیرانوند در دیدار برابر پیکان در دو دیدار رفت و برگشت تسلیم ضربات ایستگاهی شیری و آقاخان شده بود و اکنون مقابل نفت آبادان باید مراقب ضربات خطرساز حریف باشد.

رکورد شکنی علیپور

علی علیپور آقای گل و آماده‌ترین بازیکن برانکو در فصل اخیر، می‌تواند با گل‌زنی در این دیدار به رکورد ۱۶ گل مهدی طارمی در فصل گذشته برسد. طارمی در لیگ شانزدهم با ۱۶ گل توانست آقای گل شود و عبور علیپور از این تعداد گل نشان می‌دهد که رفتن طارمی باعث ظهور مهاجمی شش دانگ‌تر برای سرخ‌پوشان پایتخت شده است.

پرسپولیس در حال حاضر با ۵۱ امتیاز صدرنشین رقابت‌های لیگ است و صنعت نفت با ۲۹ امتیاز در رده نهم قرار گرفته است. تنها محروم این دیدار مرتضی اسدی بازیکن صنعت نفت آبادان است. دیدار دور رفت صنعت نفت و پرسپولیس با پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

دیدار امروز دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت در استادیوم تختی آبادان و از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *