انتقام در ساعت ۱۹

هامون رشیدیان

از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ امروز دو تیم ایرانی به مصاف رقبای خود خواهند رفت. از ساعت ۱۸:۳۰ الوحده امارات میزبان ذوب آهن ایران خواهد بود و از ساعت ۱۹ هم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پذیرای العین امارات است. برخلاف دیدار ذوب آهن دیدار استقلال – العین برای آبی‌های پایتخت تنها یک دیدار ۳ امتیازی معمولی نیست و استقلالی‌ها به شدت به دنبال انتقام بازی‌های گذشته مقابل این حریف سرسخت اماراتی هستند. استقلالی‌ها همچنان از اتفاقات بازی رفت با العین عصبانی‌اند. تیم آماده و متحد استقلال فاصله‌ای با انتقام گرفتن از العین نداشت اما قضاوت بحث برانگیز “بن یعقوب”، داور مالزیایی، مانع برد استقلال شد. استقلال در العین یک مانع بزرگ پیش روی خود دید؛ داور مالزیایی، وگرنه هم اکنون در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا هفت امتیازی بود. در آسیا عملکرد آبی‌ها فوق العاده بوده است. استقلال که در گروه دشواری قرار دارد با پنج چهار امتیاز از سه بازی سخت، صدرنشین گروه D است و فردا برای ادامه صدرنشین می‌خواهد العین را در تهران شکست دهد. برد در بازی امروز برای استقلال جنبه انتقامی هم دارد؛ هم انتقام ناداوری بازی رفت را بگیرد و هم اینکه باخت شش-یک فصل گذشته را جبران کند. تماشاگران استقلالی برای اولین بار در این فصل فرصت حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود استقبال خوبی از این بازی شود.

بازگشت هواداران

استقلال با وینفرد شفر به تیم ایده‌آل هواداران تبدیل شده است. تیمی که دربی را برد در آسیا هم صدرنشین گروه مرگ است. در این گروه فاصله بین تیم‌ها بسیار کم است، الهلال فینالیست فصل گذشته تنها دو امتیاز کسب کرده و لغزش هر تیم می‌تواند باعث حذفش شود. بازی‌های دور برگشت قطعاً سخت‌تر و فشرده‌تر از بازیهای دور رفت خواهد بود، استقلال اما این فرصت را دارد که دو بار در آزادی با تیم‌های العین و الریان قطر بازی کند. کسب دو برد خانگی صعود استقلال را تضمین می‌کند. آبی‌ها اگر امروز العین را ببرند گام بلندی در راه صعود برمی‌دارند.

غایبان سرشناس

العین در فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد و با کنار گذاشتن الاهلی (تیم سوم لیگ) از لیگ قهرمانان آسیا، مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد. العین ان فصل صدرنشین لیگ امارات است. هدایت این تیم برعهده زوران مامیچ کروات است. برادران عبدالرحمان، مارکوس برگ سوئدی، و کایوی برزیلی ستونهای اصلی تیم‌اند. محمد عبدالرحمان که در بازی رفت محروم بود امروز قطعاً بازی می‌کند. کایو البته مصدوم است و به این بازی نمی‌رسد. العین در بازیهای قبلی خود در آسیا سه تساوی کسب کرده و قطعاً تمام تلاش خود را می‌کند تا حداقل یک امتیاز بگیرد.

استقلال هم نسبت به بازی اول خود با العین تغییراتی خواهد داشت. مجید حسینی مصدوم شده و پژمان منتظری جای او را خواهد گرفت. محسن کریمی، پادووانی، بهنام برزای و مهدی قائدی دیگر مصدومان سرشناس استقلال‌اند.

آمار

– در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا استقلال و العین شش بار باهم بازی کردند که در سه دیدار برد با استقلال بوده و دو بار العین برنده شده و یک بار هم دو تیم مساوی کردند.

– استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰ بار با تیم‌های اماراتی بازی کرده است که حاصلش ۷ برد، ۸ تساوی و ۵ باخت بوده است.

– العین تا کنون ۲۵ بار برابر تیم‌های ایرانی قرار گرفته است، ۹ بار پیروز شده و ۵ بار تیم‌های ایرانی موفق به برد شده‌اند.

– استقلال ۸ گل به العین رده و ۱۱ گل دریافت کرده است.

– تیم‌های ایرانی اماراتی ۸۱ بار در آسیا باهم بازی کردند که ۳۳ برد به ایرانی‌ها رسیده، ۲۳ بار اماراتی‌ها برنده بودند، ۲۵ بازی هم مساوی شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *