انتقام در گرد و غبار

هامون رشیدیان

دیدار رفت تیم‌های ذوب و آهن و استقلال خوزستان یکی از پر گل‌ترین بازی‌های دور رفت بود که با پیروزی شش گله اصفهانی‌ها به پایان رسید. این برد البته خیلی برای ذوب آهن خوش یمن نبود و این تیم در ادامه نیم فص ناموفقی را سپری کرد. اما اوضاع برای ذوب آهن در نیم فصل دوم کاملاً متفاوت شد. ذوب آهن بهترین تیم دور برگشت، در بازی هفته قبل خود هم موفق به پیروزی شد. حالا این تیم قبل از دیدار آسیایی خود این فرصت را دارد تا به رده دوم جدول صعود کند. ذوب آهن در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هفته آینده میزبان تیم آیزوال هند است و به همین دلیل بازی این تیم در هفته بیست و یکم زودتر از سایر بازیهای برگزار خواهد شد. این تیم پس از چهار برد پیاپی احتمالاً چهارشنبه (به دلیل وقوع گرد و غبار زمان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نیست) میهمان استقلال خوزستان است.

ذوب آهن

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در حالی عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ برتر را در اختیار دارد که در نقل و انتقالات نیم فصل ۶ بازیکن تاثیرگذارش را از دست داده است. پدیده «بازیکن سرباز» از معماهای لاینحل فوتبال ایران است. سالهاست باشگاه‌های فوتبال و به خصوص باشگاه‌های سازنده با مشکل واگذاری بازیکنان جوانی که روی آنها سرمایه گذاری شده در زمان بازدهی به باشگاه‌هایی که مجوز استفاده از بازیکن سرباز دارند، مواجه هستند. این موضوع همیشه با اعتراض دیگر باشگاه‌ها همراه بوده اما هیچگاه این اعتراضات منجر به ارائه یک راهکار مناسب برای حل این معضل نشده است. ذوب آهن یکی از باشگاه‌های متضرر از بحث سرباز شدن بازیکنانش در این فصل است. این تیم در نیم فصل اول کارش را می‌کرد که یکباره سه بازیکن اصلی‌اش ناگهان سرباز شده و سر از تیم تراکتورسازی در آوردند. در همان زمان باشگاه ذوب آهن به این موضوع اعتراضاتی داشت که البته از نظر قانونی عملاً این اعتراضات راه به جایی نبرد. ذوب آهن در پنجره زمستانی نقل و انتقالات احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر و مهدی محمدپور را به دلیل سربازی از دست داد و این سه بازیکن سر از تیم تراکتورسازی در آوردند. البته اسماعیل شریفات، علی حمام و سید ایمان موسوی هم سه بازیکن دیگر این تیم بودند که در نیم فصل دوم جدا شدند. امیر قلعه نویی به جای این بازیکنان جدا شده اکبر ایمانی و بختیار رحمانی را جذب کرد و البته خالد شفیعی که هنوز برای آنها بازی نکرده است. نکته قابل توجه این است که بازیکنان سرباز ذوب آهن بعلاوه رضا شربتی که با همان شرایط سیاه جامگان را به مقصد تراکتورسازی ترک کردند برای تراکتورسازی کارایی چندانی نداشتند و یا به قولی برای این تیم «آمد نداشتند». در حالی که ذوب آهن بعد از جدایی این سه بازیکن در نیم فصل دوم شرایطی به مراتب بهتر پیدا کرد و بهترین نتایج خود را در همین چند مسابقه گرفت. تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان بعد از جدایی بازیکنان سربازش در نیم فصل دوم با ۴ پیروزی و یک مساوی از ۵ بازی ۱۳ امتیاز کسب کرده تا بهترین تیم نیم فصل دوم باشد.

استقلال خوزستان

برخلاف ذوب آهن که به فکر بالانشینی است، استقلال خوزستان برای فاصله گرفتن از منطقه خطر تلاش می‌کند. این تیم پانزدهم است و خطر سقوط را احساس می‌کند. شاگردان عبداله ویسی در دو بازی قبلی خود ۴ امتیاز گرفتند، هر چند نتایج خوب سپیدورد و نفت تهران به آنها اجازه نداد از منطقه سقوط فاصله بگیرند. ویسی امیدوار است در این بازی خانگی نتیجه بگیرد. بازی رفت دو تیم با برد باورنکردنی شش-صفرذوب آهن به پایان رسید. مرتضی تبریزی در آن بازی چهار گل زد. استقلال خوزستان حالا می‌خواهد انتقام آن باخت را بگیرد. دو تیم در نقل و انتقالات زمستانی خیلی خوب تقویت شدند، استقلال خوزستان آن تیم بازی رفت نیست. یکی از بازیکنان جدید استقلال خوزستان، اسماعیل شریفات است که در نیم فصل اول عضو ذوب آهن بود. شریفات برای بازی فردا انگیزه زیادی دارد. نکته قابل توجه دیگر اینکه امیر قلعه نویی و عبداله ویسی هر دو سابقه قهرمانی در لیگ ایران را دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *