ایران آماده‌تر از همیشه

هامون رشیدیان
اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار سرنوشت ساز برابر ازبکستان از صبح دیروز زیر نظر کارلوس کی روش آغاز شد. ستاره‌های لیگ فوتبال ایران البته به جر بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا زیر نظر کی روش و یارانش تمرینات سخت خود را آغاز کردند. رفتار جدی کی روش با ستاره‌های جوان تیم ملی در این اردو نشان داد کی روش با هیچ بازیکنی تعارف ندارد و تنها بهترین‌ها در لیست نهایی تیم ملی جای خواهند گرفت. او همچنین از همین حالا نشان داد که ایران از بازی‌های باقی مانده تنها پیروزی می‌خواهد و نمی‌گذارد کار صعود به جام جهانی به اما و اگر کشیده شود. البته این اردو نکات جالبی هم داشت.
بازگشت مغضوب‌ها
در هفته‌ها و ماه‌های گذشته اردوی تیم ملی تحت تأثیر شایعات زیادی در خصوص تغییرات غیر منتظره کارلوس کی روش قرار داشت از جمله خط خوردن آرین قاسمی مترجم ایرانی همچنین دن گاسپار مربی دروازه بان ها و یار قدیمی سرمربی تیم ملی. اما با آغاز اردوی جدید تیم ملی هر دو یار خط خورده کی روش دوباره در کنار سرمربی پرتغالی رویت شدند تا شاهد حضور خط خورده‌ها در آغوش کارلوس باشیم. آرین قاسمی پا به پای کی روش صحبت‌های این مربی را برای بازیکنان ترجمه می‌کرد ضمن این که دن گاسپار هم مثل همیشه با تکاپو و جنب و جوش خود در تمرینات به آماده سازی گلرهای حاضر در اردو پرداخت.
ترابی، سرحال و با انگیزه
مهدی ترابی، تنها نماینده سایپا در تیم ملی در آخرین اردوی تیم ملی با شرایط مصدومیت حضور یافت و این مساله در آن مقطع انتقادات زیادی را به همراه داشت. با این حال اعتقاد کارلوس کی روش به ستاره جوان تیمش و اینکه در دوران مصدومیت با حمایت او از نظر روحی به شرایط آرمانی بدنی دست یابد، باعث شد تا هافبک تکنیکی در آن شرایط نیز جایی در اردوی تیم ملی به خود اختصاص دهد و زیر نظر کادرپزشکی تیم ملی قرار گیرد. اکنون مهدی ترابی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شده است و اینبار بدون عصا و با تکنیک جادویی خود در تمرین حاضر شده تا ضمن پاسخ دادن به اعتماد کارلوس کی‌روش در تلاش برای حفظ جایگاه خود در جمع شاگردان او باشد. ترابی که این روزها دغدغه تعیین آینده فوتبالی خود را نیز دارد باید دید در نهایت چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.
بازگشت تازه داماد
احسان پهلوان که اردوی پیشین تیم ملی را برای برگزاری مراسم عروسی‌اش ترک کرد، با نمایش‌های خود بار دیگر به تیم ملی بازگشته است. وینگر چپ تیم فوتبال ذوب آهن در سال ۹۵ همواره یکی از بازیکنان مورد نظر کی روش بود ولی با توجه به رقابت بالایی که در تیم ملی وجود دارد، فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود پیدا نکرد. هافبک ریزنقش و تکنیکی ذوب آهن اردوی قبلی تیم ملی را که پیش از آغاز سال جدید برگزار شد به دلیل برگزاری مراسم عروسی‌اش ترک کرد و با نمایش‌های خوبی که در ترکیب ذوب آهن ارائه داد، بار دیگر کی روش را متقاعد به دعوت او به تیم ملی کرده است. پهلوان ۲۳ ساله است و سال‌های زیادی برای درخشش در تیم ملی پیش روی خود دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *