ایران با کره، ازبکستان، چین، قطر و سوریه هم‌گروه شد ایران مصمم به صعود

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی در مرحله دوم گروهی آسیا با حضور نمایندگان ایران برگزار شد. با انجام مراسم قرعه‌کشی در کوالالامپور، ایران با تیم‌های کره جنوبی، ازبکستان، قطر، سوریه و چین هم‌گروه شد و در طرف مقابل استرالیا، تایلند، ژاپن، عربستان عراق و امارات باید رودرروی هم قرار گیرند.
گروه ساده‌تر، ولی بدون شگفتی
ایران در شرایطی به دیدار حریفان خود در مرحله دوم مقدماتی می‌رود که در دور اول با اقتدار از گروه خود به دور بعد صعود کرد. جالب اینکه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در دوره قبل نیز در گروه نسبتا ساده‌ای قرار داشت تا بالاتر از کره، ازبکستان و قطر به عنوان سرگروه به جام‌جهانی صعود کند. آنچه که از مشاهده اولیه گروه ایران به نظر می‌آید این است که کار ایران در صورت هم‌گروهی با ژاپن
عربستان، عراق و امارات که در گروه ب قرار دارند
به مراتب دشوارتر بود و در گروه مقابل، شرایط مسابقات بسیار سخت‌تر پیش‌بینی می‌شود. البته از این موضوع نباید غافل بود که هر تورنمنت شگفتی‌ها و مشکلات خود را به همراه دارد و هرگز نمی‌شود به موفقیت قطعی مطمئن بود.
گروه مرگ درست نشد
اگر بخواهیم از نظر وزن تیم‌های حاضر در دو گروه سخن بگوییم، باید عنوان کنیم تیم‌های اول (ایران)، سوم (کره جنوبی)، ششم (ازبکستان) هشتم (چین)، دهم (قطر) و چهاردهم (سوریه)
در گروه اول و تیم‌های دوم (استرالیا)، چهارم (ژاپن)، پنجم (عربستان)، هفتم (امارات)
سیزدهم (عراق) و هفدهم (تایلند) آسیا نیز در گروه دوم قرار گرفتند. از نظر امتیازات کسب شده تیم‌ها در رنکینگ جهانی، گروه اول این رقابت‌ها یعنی گروهی که تیم ملی کشورمان در آن حضور دارد، وزن بیشتری دارد؛ مجموع امتیازات کسب شده توسط تیم‌های حاضر ۲۹۵۵ امتیاز است؛ این در حالی است که ۶ تیم حاضر در گروه دوم ۲۸۸۸ امتیاز را از آن خود کرده‌اند. با همه این‌ها و تقسیم تیم‌ها به نظر نمی‌رسد بتوان گروهی را گروه مرگ نامید.
عربستان، شاید وقتی دیگر
کش و قوس‌های فروان ایران و عربستان در ماه‌های اخیر به قدری زیاد بود که اگر این دو تیم با هم در یک گروه قرار می‌گرفتند، شاید جنجالی‌ترین بازی‌های تاریخ این دو تیم برگزار می‌شد؛ اما شانس با عرب‌ها یار بود و توانستند از جهنم سوزان آزادی فرار کنند و انتقام از تیم ملی عربستان به وقت دیگری موکول شد. عربستانی‌ها حالا باید با ژاپن همیشه مدعی و استرالیای قدرتمند بر سر حضور در جام جهانی بجنگند و به نظر نمی‌رسد تاکتیک خوابیدن روی زمین چندان به کارشان بیاید.
قدرت‌ها در هر دو گروه تقسیم شدند
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از انجام مراسم قرعه کشی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: به نظرم قدرت‌ها در هر دو گروه تقسیم شده‌اند. ما روی قطر و سوریه نیز حساب باز می‌کنیم. هر کدام از این تیم‌ها می‌توانند قدرت زیادی داشته باشند.
راه صعود
تیم اول و دوم هر گروه به طور مستقیم راهی رقابت‌های جام جهانی خواهند شد؛ در حالی که دو تیم سوم هر گروه در دیدار پلی آف به مصاف هم خواهند رفت. برنده دیدار پلی آف در دو دیدار رفت و برگشت با نماینده کونکاکاف دیدار
می‌کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *