اینترنت رایگان برای گردشگران در نوروز ۹۶

فهرست عناوین فعالیت‌ها برای نوروز متفاوت و ویژه ۹۶ در بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر بررسی شد که راه‌اندازی رایگان وای‌فای در مسیرهای گردشگری یکی از این برنامه‌هاست.

ایجاد و راه‌اندازی سامانه خدمات سفر و گردشگری، اجرای طرح فرهنگی نوروزگاه‌ها در سایت‌های تاریخی و فرهنگی ملی و جهانی، دایر کردن بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع‌دستی، راه‌اندازی سیستم وای‌فای رایگان برای مردم در مسیرهای گردشگری، برپایی جشن‌های نوروزی، راه‌اندازی کمپ‌های بین‌راهی به‌عنوان استراحتگاه جاده‌ای برای توقف کوتاه مردم و مسافران، تولید کلیپ محتوایی و اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور و نمایش در تمامی وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و اجرای طرح هر استان یک نماد برای نوروز ۹۶، فهرست عناوین خدمات ویژه برای نوروز بود که موردبحث و بررسی اعضای ستاد قرار گرفت.

حجت الله غلامعلی معاون فرهنگی، اجتماعی مرکز مطالعات وزارت کشور در این جلسه با اشاره به اینکه برای معرفی شهرهای برتر در حوزه عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر باید چارچوب مشخصی تعریف شود، گفت: معرفی شهرهای برتر، انگیزه بسیار خوبی برای تحرک بخشیدن به فعالیت‌های ستاد است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۰ شهر با شهرهای خارج از کشور تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارند، می‌توانیم از این ظرفیت برای برپایی جشن‌های نوروزی متفاوت استفاده کنیم.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم گفت: پیشنهاد می‌کنم بخش سلامت را به بندهای این عناوین اضافه کنیم، با توجه به اهمیت بخش بهداشت و درمان، باید این موضوع را یا در کمپ‌های بین‌راهی موردتوجه قرار دهیم و یا به‌طور مستقل، کمپ‌هایی را برای این بخش سلامت در حوزه ستاد راه‌اندازی کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *