این ایران شکست ناپذیر

دامون رشیدزاده

رکوردهای ایران به شکل بی نظیری ادامه دارد. ۱۲ پیروزی بدون گل خورده، صعود به جام جهانی به عنوان دومین تیم و ایستادن بر قله فوتبال آسیا در چندین سال متوالی. اگر ایران در آخرین دیدار خود مقابل سوریه گلی دریافت نکند یکی از شگفت انگیزترین رکوردهای جهان فوتبال رقم خواهد خورد و آن صعود به جام جهانی بدون خوردن حتی یک گل است. دستاوردی که می‌تواند تا سال‌های سال دست نخورده باقی بماند.

 هنگامی که سوت پایان دیدار ایران و کره جنوبی به صدا درآمد مشت‌های گره کرده کی روش و خوشحالی او در میانه زمین حاوی پیامی بسیار مهم برای فوتبال جهان بود پیامی که کمی بعدتر خود کی روش در اینستاگرام خود آن را منتشر کرد: ایران با کمترین امکانات ممکن یکی از بهترین تیم‌های این روزهای فوتبال آسیاست و این تیم با این بازیکنان درخشان شایسته احترام است. کی روش درباره عملکرد تیم ده نفره ایران مقابل کره با عنوان غرور و افتخار نام برده است. او گفت: «این عملکرد فوق العاده بود و آنها کاری کردند که احساس غرور و افتخار زیادی داشته باشم. ما در مقابل تیم ملی کره جنوبی یکی از جوان‌ترین ترکیب‌های خود را در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی تجربه کردیم و همچنین این دیدار اولین حضور ملی برای دو بازیکن جدید تیم بود (روزبه چشمی و محمد انصاری). بله ما در مقابل کره بازی کردیم، اما در حال آماده سازی خود برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم بودیم! حالا به جنگیدن برای حفظ رکورد شکست ناپذیری خود و همچنین رکورد گل نخوردن ادامه می‌دهیم و حالا ما با همین نگرش با تیم ملی سوریه بازی خواهیم کرد.»

سه شنبه ۱۴ شهریور روز بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود. روزی که با شعار «جشن همبستگی ایرانیان، یک ورزشگاه سفیدپوش» قرار است در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شود. تیم شکست ناپذیر ایران تنها ۹۰ دقیقه تا خلق یک رکورد تاریخی فاصله دارد و برای خلق این رکورد به ۱۰۰ هزار هوادار سفید پوش و دعای ۸۰ میلیون ایرانی احتیاج دارد. روز سه شنبه ۱۴ شهریور ۸۰ میلیون قلب در قالب ۱۱ ستاره خواهد تپید. به امید پیروزی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *