این سپاهان، آن سپاهان توفانی آسیا نیست!؟

اصغر قلندری

بارها درمقاله های مرتبط با وضعیت نا بسامان تیم فوتبال سپاهان خاطر نشان کردیم که این سپاهان، سپاهانی نیست که به تیم توفان زرد آسیا لقب گرفته بود وحرف اول را درمسابقات قهرمانان آسیا می‌زد!

با تغییرات غیرمنتظره ودورازباوری که درحوزه های مدیرتی باشگاه وکادرفنی تیم پرآوازه وریشه دار سپاهان درسالهای اخیرصورت گرفت وبا وجودمسعود تابش مغزمتفکرو پروفسورتیم که نایب رئیس باشگاه بود، توپچی‌های زرد پوش اصفهان دراین فصل نسبت به فصول گذشته کاملاً متغییر ظاهر شد و باکسب نتایج ضعیف هدف انتقاد شدید کارشناسان واهالی فوتبال نصف جهان به ویژه هواداران قرارگرفت!

وخامت اوضاع وبحرانی سپاهان به حدی قوت گرفت که با وجود تمام شاخصه‌هایی که درگذشته نچندان دورداشته وازمحبوبیت خاص وحمایت همه جانبه‌ی هواداران پرشور ومتعصب برخورداربوده وازهمه مهم‌تر پشتوانه مالی بسیارخوبی داشته است، درمقطعی نسبتاً طولانی دچاربحران گردید ودرسراشیبی سقوط به قعرجدول قرار گرفت! حتی با انتخاب یک مربی نامداری به نام ایگوراستیماچ هم نتوانست به وضعیت نابسامان خود سروسامان دهد و از بحران رهایی پیداکند!!

سپاهان که سابقه چندین قهرمانی دررقابت های لیگ برتر، جام حذفی و قهرمانی آسیا را درپرونده دارد، هرگزتا این اندازه دچارضعف وناتوانی نبوده است اما با وجود این شرایط اکثر هواداران سپاهان متعصبانه دست از حمایت این تیم برنداشته ودرتمام بازی‌های سپاهان در نیم فصل دوم با حضور در میدان وتشویق های بی امان خود سعی دارند تا از سقوط تیم محبوبشان به دسته یک بازدارند. تاجایی که تعدادزیادی ازهواداران متعصب اصفهانی به تبریزسفرکردندتا زرد پوشان سپاهان درورزشگاه یادگارامام تنها وبدون حامی نباشند.

بانگاهی گذرا به عزل ونصب های مدیریتی باشگاه وکادر فنی وصرف هزینه‌های فراوان وعقد قرارداد میلیاردی با کرانچار، به این باور یقینی دوباره داریم که سپاهان از این تغیییروتحولات غیرمنطقی در حوزه‌های مدیریتی وکادر فنی به پاسخ مثبت دست پیدا نکرد ونتایج حاصله نه تنها درشٱن سپاهان، نماینده شایسته فوتبال ایران در آسیا که در حد واندازه لیگ دسته یک هم نبوده است!

بار دیگر خاطر نشان می‌کنیم که بعدازکناره گیری محمد رضا ساکت، انتصاب شایسته علیرضا رحیمی امید به آینده‌ای پرفروغ ودرخشان برای باشگاه سپاهان را دراذهان عمومی به ویژه شیفتگان وهواداران متعصب وپرشورزردپوشان سپاهان بارورکرد، چراکه رحیمی نه تنها ازجمله فوتبالیست‌های خوب سپاهان بوده که سابقه بسیار خوب وکارهای به یادماندنی وخلاق مدیریتی وی دراداره کل تربیت بدنی استان اصفهان در دهه ۶۰ و ۷۰ خاطراتی نیستند که از ذهن مردم ورزشدوست اصفهان بخصوص جامعه ورزش دیارزاینده رود پاک شود، اما علت کناره گیری علیرضا رحیمی هم مثل محمد رضا ساکت ودکترمهرزاد خلیلیان درپرده ابهام باقی ماند تا علاقه مندان وهواداران سپاهان در دریایی ازپرسش بی جواب غرق شوند ودربهت وحیرت به سربرند!

حضور مهرزادخلیلیان درحوزه مدیریتی باشگاه سپاهان امیدواری به بهبود وضعیت این تیم صاحب نام را در دل دوستداران سپاهان زنده کرد زیرا خلیلیان نیز ازجمله مدیران موفقی نظیرعلیرضا رحیمی بود که با کوله باری ازتجربه دراداره کل ورزش وجوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی وادارات بهداشت ودرمان وبازرگانی درراس باشگاه سپاهان قرارگرفت وتیم سپاهان را با مربیگری حسین فرکی به قهرمانی رساند. اما دیری نپائید که معلوم نشد به چه علت دکتر خلیلیان هم با وجوعلاقه خاصی که به سپاهان داشت از باشگاه سپاهان جدا شد! وسکان رهبری باشگاه به اصغرباقریان و سپس به محسن طاهری سپرده شد!

البته باقریان هم ازمدیران نام آشنا وبا درایت ورزش کشورمان بودند که سابقه خوب وقابل قبولی در حوزه‌های مختلف مدیریتی در تربیت بدنی را داشت وبه عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان منشاء خدمات ارزشمندی بوده است،

به هرتقدیرسپاهان بحران زده با تاخیر و دیرهنگام به فکر چاره اندیشی افتاد واز منصورابراهیم زاده دعوت به همکاری کرد که خوشبختانه این مربی ارزنده وکاردان اصفهانی که علاقه مفرطی به تیم‌های زادگاهش به ویژه سپاهان دارد با قبول این مسئولیت خطیر وریسکی با دو پیروزی متوالی به اوضاع آشفته سپاهان سروسامان بخشید واین تیم راازسقوط رهایی بخشید ودرآخرین بازی خارج ازخانه که روز شنبه ۱۸ فروردین ماه جاری درهفته بیست وهفتم مقابل تیم تراکتور سازی تبریز داشت به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد تا با بهبود بخشیدن به جایگاه خود درجدول رده بندی مسابقات، بازی‌های هفته‌های پایانی را امیدوارانه تردنبال کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *