باد به بادبان قرمزها می‌وزد

هامون رشیدیان

باد به بادبان قرمزها می‌وزد. پرسپولیسی‌ها فصل رؤیایی خود را دنبال می‌کنند. قرمزها با ۳ برد شیرین و ۹ امتیاز در آسمان‌ها سیر می‌کنند. برانکو و یارنش اگر چه تهدید AFC و خطر حذف از مسابقات آسیایی را بیخ گوششان حس می‌کنند اما در لیگ ایران همه چیز به کام آنها پیش می‌رود. قرمزها در آخرین دیدار خود موفق شدند نفت تهران نگون بخت را با سه گل از پیش رو بردارند.

برانکو در این دیدار علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، وحید امیری (۸۴ سامک نعمتی)، علی علیپور (۷۰ گادوین  منشا)، مهدی طارمی (۸۹ حمیدرضا طاهرخانی) را به زمین فرستاد. در مقابل تیم بی سر و سامان نفت که یکی دو هفته‌ای با خوش شانسی حمید درخشان نتیجه می‌گرفت با ترکیب میلاد فراهانی، هاشم بیگ زاده (۸۰ حسین جعفری)، محسن بنگر، احمد آل نعمه، فرید محمدی زاده، علی زینالی، علی عزتی، فرشاد هاشمی (۷۲ سامان آقازمانی)، امیر احمد کامدار، مجتبی حقدوست (۵۳ سیدحسین حسینی)، عیسی آل کثیر در زمین حاضر شد.

نیمه اول

ورزشگاه تختی تهران در حضور ۲۵ هزار تمکاشاگر پرسپولیسی شاهد دو نیمه متفاوت بود. تیم برانکو که عطش برد داشت در نیمه اول هر چه زد به در بسته خورد. نفتی‌ها با دوندگی زیاد میانه زمین را در اختیار گرفته بودند و فضایی برای قدرت نمایی هافبک‌های پرسپولیس نمی‌گذاشتند. در چند موقعیت به وجود آمده هم مهدی طارمی و فرشاد احمد زاده قدر موقعیت‌ها را به خوبی ندانستند و پرسپولیس مجبور شد نیمه اول را بدون گل زده به رختکن برود.

نیمه دوم

نیمه دوم اما به بهترین شکل ممکن برای پرسپولیسی‌ها شروع شد. در دقیقه ۴۶ و تنها یک دقیقه پس از شروع نیمه دوم پاسکاری سرعتی میان مثلث هجومی مسلمان، طارمی و علیپور با پاس توی عمق مسلمان به طارمی همراه بود. طارمی در پشت مدافعان نفت و در شرایط تک به تک با فراهانی به توپ رسید و روی خط هجده قدم با یک ضربه دقیق توپ را به کنج دروازه نفت فرستاد. در دقیقه ۵۸ در یک حمله برق آسا و سرعتی در حالی که مدافعان نفت جا مانده بودند طارمی پشت هجده قدم صاحب توپ شد و با یک بغل پا احمدزاده را در هجده قدم تک به تک کرد تا احمدزاده دومین گل را هم برای پرسپولیس بزند. سیامک نعمتی که در دقیقه ۸۵ به بازی آمده بود روی دومین حرکت هجومی خود یک پاس گل خوب به مهدی طارمی داد. پاس نعمتی در دقیقه ۸۷ پشت مدافعان نفت به طارمی رسید تا ضربه پای چپ و زمینی طارمی به گوشه دروزاه نفت رفته و سومین گل مدافع عنوان قهرمانی رقم بخورد.

اتفاقات عجیب

این بازی اما بر خلاف پیروزی شیرین دو اتفاق تلخ هم به همراه داشت که می‌تواند زنگ هشداری برای قرمزهای پایتخت باشد. در اواسط بازی درگیری‌ای میان فرشاد احمد زاده و محسن مسلمان پیش آمد که با وساطت بازیکنان ختم به خیر شد اما این چنین درگیری‌هایی می‌تواند به شدت مخرب باشد و اگر زود جلوی آن گرفته نشود می‌تواند شیرازه تیمی مانند پرسپولیس را ازهم بپاشد. دومین اتفاق هم ناراحتی شدید گادوین  منشا در پایان بازی بود.  منشا که به نظر می‌رسید از فیکس بازی نکردن و پاس ندادن‌های بازیکنان پرسپولیس ناراحت است با اعلام شدن نامش برای آزمایش دوپینگ به شدت ناراحت شد و حسابی جار و جنجال به راه انداخت. هر چند که بعد از بازی عنوان شد که ناراحتی  منشا فقط به دلیل اعلام شدن نامش برای آزمایش دوپینگ آنهم دو هفته پیاپی است اما اینگونه به نظر می‌رسد که رابطه  منشا با دیگر بازیکنان پرسپولیس اصلاً خوب نیست. او در طول بازی هم چند باری بابت پاس ندادن بعضی بازیکنان شاکی بود و اگر اوضاع به همین منوال دنبال شود پرسپولیس نه از بیرون بلکه از داخل دچار فروپاشی خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *