بازگشت طوفان زرد

دامون رشیدزاده

سپاهان این روزها زیر نظر زلاتکو کرانچار کهنه کار به سختی مشغول آماده سازی است. سپاهانی‌ها با خرید چندین بازیکن با کیفیت و البته نیروهای جوان خود می‌خواهند این فصل در نقش یک مدعی تمام عیار برای قهرمانی در لیگ برتر ظاهر شوند.

خط دروازه

لی اولیویرا گلر برزیلی سپاهانی‌ها فصل گذشته نمایش‌های خوبی به خصوص پس از حضور کرانچار داشت؛ این بازیکن با نظر کرانچار قراردادش را تمدید کرد و گلر دوم هم مهدی امینی است که فصل گذشته نمایش‌های قابل قبولی در جام حذفی ارائه داد؛ کرانچار دغدغه زیادی در این پست ندارد.

خط دفاعی

عزت الله پورقاز و سعید آقایی دو مدافع خوب فصل گذشته با پیوستن به خط دفاعی طلایی پوشان قرار است جای خالی موسی کولیبالی و احسان حاج صفی را پر کنند. در ادامه برای تقویت هر چه بیشتر خط دفاعی کرانچار کایرو برزیلی را نیز به تیم اضافه کرد تا خیالش از بابت کمربند دفاعی راحت باشد. البته سپاهانی‌ها سیاوش یزدانی را هم برای هر چه بهتر کردن خط دفاعیشان جذب کرده‌اند. با این ترکیب به نظر می‌رسد کرانچار جای خالی کولیبالی و شجاع را احساس نخواهد کرد.

خط میانی

با رفتن چپاروف معادلات خط میانی سپاهان اندکی با چالش روبرو شده است. سپاهانی‌ها برای هافبک دفاعی شاهین ثاقبی را جذب کرده‌اند. اما همچنان در فاز هافبک طراح سپاهان نیازمند بازیکنی با کیفیت است. به همین دلیل هم پیشبینی می‌شود خرید بعدی طلایی پوشان یک هافبک میانی باشد. البته سپاهانی‌ها در این پست رسول نوید کیا و میلاد سرلک را در اختیار دارند و اگر نتوانند به هر دلیلی بازیکنی جذب کنند می‌توانند روی این دو بازیکن حساب کنند.

خط حمله

ساسان انصاری یکی از خریدهای شاخص سپاهان در این فصل بوده است. نفر دوم بهترین گلزنان لیگ قبل با پیوستن به سپاهان سودای آقای گلی دارد. انصاری نشان داده که مهاجم به شدت فرصت طلبی است و می‌تواند در سخت‌ترین شرایط توپ را درون دروازه حریف جای دهد. دومین خرید احتمالی سپاهانی‌ها مروان حسن مهاجم عراقی است. البته گزینه اصلی خط حمله سپاهان به احتمال فراوان میلاد محمدی خواهد بود که در فصل قبل درخشان ظاهر شد.

بدنسازی در ایران

سپاهان بر خلاف اکثر تیم‌های لیگ فصل تمرینات و بدنسازی خود را در ایران دنبال کرد. بنا بر شنیده‌ها این اتفاق به دو دلیل رخ داده است. دلیل اول مسائل مالی که البته به نظر نمی‌رسد برای تیمی مانند سپاهان چندان این موضوع حاد باشد و دلیل دوم که محتمل‌تر به نظر می‌رسد مشکل خروج بازیکنان جوان از کشور است. سپاهانی‌ها اگر می‌خواستند برای برپایی اردو راهی خارج از کشور شوند احتمالاً نمی‌توانستند چند بازیکن جوان خود را در اختیار داشته باشند. به همین دلیل هم کراچار ترجیح داده که ترکیب کامل خود را در اختیار داشته باشد.

ورزشگاه اختصاصی

بهترین اتفاق برای سپاهان در این فصل داشتن ورزشگاه نقش جهان است. سپاهان سال‌ها در حسرت داشتن ورزشگاه می‌سوخت اما حالا با آماده شدن ورزشگاه بزرگ نقش جهان این تیم می‌تواند بازی‌های خود را در حضور هزاران تماشاگر برگزار کند. البته این مورد تنها در صورتی اتفاق می افتد که تماشاگران مشتاق اصفهان رغبتی به رفتن به ورزشگاه داشته باشند و تیم خود را مانند فصل قبل تنها نگذارند. سپاهان با داشتن کرانچار و جمعی از بازیکنان با کیفیت و یک ورزشگاه پر از تماشاگر در اصفهان شکست ناپذیر خواهد بود. به هر ترتیب برای دین طوفان زرد باید تا شروع لیگ برتر صبر کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *