بازگشت عابدزاده به دروازه تیم ملی

دامون رشیدزاده

فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی همواره با سوپرایزهای کی روش همراه است. فارغ از موافقان و مخالفان همیشگی فهرست تیم ملی اینبار شاید جالب‌ترین نام در میان فهرست دعوت شدگان به اردوی اتریش نام امیر عابدزاده است. فرزند دروازبان اسطوره‌ای فوتبال ایران احمدرضا عابدزاده که روزگاری عقاب آسیا بود شاید اتفاقی است که خیلی‌ها به انتظارش بودند. در دنیای فوتبال هیچگاه پیش نیامده که فرزند بازیکن بزرگی بتواتند خود را از زیر سایه پدرش بیرون بکشد و تبدیل به بازیکن بزرگتری بشود. همواره فرزندان ستارگان فوتبال در زیر نام بزرگ پدرانشان مدفون شده‌اند و از آنها جز نام پدرانشان اثری در زمین فوتبال باقی نمانده است.

در فوتبال خودمان هم کم از این اتفاق‌ها نداشته‌ایم فرزند اسطوره‌هایی مانند پروین و یا ناصر حجازی علیرغم همه تلاش‌هایشان هیچگاه نتوانستند در حد نام خانوادگیشان ظاهر شوند و خیلی زود از فوتبال محو شدند.

بازگشت عابدزاده به درون دروازه

اما حالا امیر عابدزاده پا در مسیر تازه‌ای گذاشته است. فرزند عقاب آسیا که مانند پدرش دروازبان است سال‌ها در خارج از ایران زندگی کرد او مدت کوتاهی به ایران بازگشت اما نتوانست جایگاهی برای خود پیدا کند و خیلی زود تصمیم خود را برای ادامه فوتبال در خارج از ایران عملی کرد. او در این راه پس از حضور در انگلستان و آمریکا رهسپار فوتبال پرتغال شد. او با حضور در تیم ماریتیمو این شانس را پیدا کرد که در یکی از لیگ‌های خوب اروپایی فعالیت کند. فوتبال پرتغال فوتبالی مبتنی بر بازیکنان تکنیکی و به شدت هجومی است از این رو دروازبان ها در لیگ این کشور به شدت تحت فشار مهاجم‌های حریف هستند و همین امر هم به رشد آنها کمک شایانی می‌کند. هر چند امیر در این مدت چندان نتوانسته در ترکیب اصلی حضور داشته باشد اما در همین فرصت اندکی هم که به دست آورده آنقدر خوب کار کرده که توانسته نظر مربی سختگیر تیم ملی را به خود جلب کند.

دعوت عابدزاده از سوی کارلوس کی روش قطعاً اتفاقی نیست و همه می دانیم علیرغم داشتن تعداد زیادی دروازبان خوب کی روش همچنان در حال محک زدن همه گزینه‌ها برای جام جهانی است. او بهتر از هر کسی می‌داند که در جام جهانی یک تیم برای موفقیت باید در همه زمینه‌ها بی نقص باشد و دروازبان رکن مهمی از این ماجراست. هم اکنون چه در لیگ داخلی و چه خارج از کشور ما چندین دروازبان خوب داریم اما فراز و نشیب‌های این دروازبان ها باعث شده کی روش از هر فرصتی برای تست کردن دروازبان های جدید استفاده کند که این بار قرعه به نام یک عابدزاده دیگر افتاده است. شاید هیچگاه امیر نتواند جای دروازبان بی نظیری مانند پدرش را با آن کاریزما پر بکند اما حداقل خیلی از فوتبال دوست‌ها امیدوارند شاهد حضور یک عابدزاده دیگر درون دروازه ایران باشند تا شاید با نام او خاطرات خوب گذشته برایشان زنده شود.

فهرست بازیکنان تیم ملی

اما نگاهی به آخرین فهرست تیم ملی برای دیدار تدارکاتی برابر پاناما و احتمالاً ونزوئلا. فهرست تیم ملی به شرح زیر است:

دروازبان‌ها: علیرضا بیرانوند از پرسپولیس امیر عابدزاده از ماریتیمو پرتغال، محمد رشید مظاهری از ذوب آهن

مدافعان: میلاد محمدی از اخمت گروزنی روسیه، مرتضی پور علی گنجی از السد قطر، رامین رضائیان از اوستنده بلژیک، روزبه چشمی از استقلال تهران، سعید آقایی از سپاهان، سید جلال حسینی از پرسپولیس، وریا غفوری از استقلال تهران.

هافبک‌ها: احمد عبدالله زاده از فولاد خوزستان، اکبر ایمانی از پدیده، علی کریمی از سپاهان، اشکان دژاگه، احسان حاجی صفی از پانیونیوس یونان، امید ابراهیمی از استقلال تهران، سعید عزت اللهی از آمکار روسیه، سامان قدوس از اوسترسوندز سوئد.

مهاجمان: علیرضا جهانبخش از آلکمار هلند، کریم انصاری فرد از المپیاکوس یونان، کاوه رضایی از شارلوا بلژیک، مهدی طارمی از پرسپولیس، مهدی ترابی از سایپا، رضا قوچان نژاد ازهیرنفین هلند، سردار آزمون از روبین کازان روسیه و وحید امیری از پرسپولیس.

تیم ملی فوتبال ایران پنج‌شنبه ساعت ۲۲ به وقت ایران به مصاف تیم ملی فوتبال پاناما می‌رود. همچنین ملی‌پوشان احتمالاً ۲۲ آبان ماه در کشور هلند به مصاف ونزوئلا می‌رود. دیداری که هنوز در هاله ابهام قرار دارد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *