برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی را عملی کنیم

نمایشگاه توانمندی‌های خانواده بزرگ اصفهان همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه اداری آموزش ذوب آهن اصفهان برپا شد. مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به کیمیای وطن گفت: ذوب آهن اصفهان در سال‌های پس از انقلاب روز به روز در بخش‌های مختلف توسعه و تنوع پیدا کرده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ذوب آهن این است که ما در بخش‌های مختلف به قدری توانمند شده‌ایم که به سمت بومی سازی پیش رفته‌ایم. مهندس فاطمه علمداری ادامه داد: می‌توانم بگویم تجهیزاتی که شرکت ذوب آهن اصفهان ساخته است در هیچ کجای ایران ساخته نشده است. در بخش ماشین سازی قطعاتی را ریخته گری می‌کنیم که به جرئت می‌توان ادعا کرد در بسیاری از استان‌های ایران چنین امکانی را ندارند، به طور کلی از صفر تا صد یک کارخانه در ذوب آهن انجام می‌شود. علمداری افزود: ذوب آهن یک تولید کننده داخلی است و به سمتی حرکت می‌کند که قطعاتی که تا امروز در ایران ساخته نمی‌شود و مجبور به واردات از خارج هستیم، داخل کشور تولید کنیم ولی برای رسیدن به این هدف از مسئولین مربوطه درخواست داریم تا توجه بیشتری به تولیدکنندگان داخلی داشته باشند.

ریل ملی

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ریل ملی بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که در خاورمیانه به بهره برداری رسید و با وجود صرف هزینه، زمان و تلاش بسیار زیاد همکاران ما در این زمینه متأسفانه بازخورد و خریدی که باید صورت می‌گرفت کماکان اتفاق نیفتاده است و روی به محصولات وارداتی برده‌اند، مسئولین باید با تصمیم مناسب جهت جلوگیری از واردات بی رویه ریل، موجب دلگرمی برای تولید آن در داخل کشور شوند. علمداری با درخواست نگاه ویژه به محصولات و تولیدات داخلی کشور تصریح کرد: در سالی که رهبر ما تأکید و دستور اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند، برای این که بتوانیم در این آشفته بازار جهانی قدرت دفاع داشته باشیم نیاز به حمایت داخلی داریم، افرادی که در کشور از روی ناآگاهی و جاهلانه ضربه به تولید داخلی می‌زنند باید از بین بروند. وی با بیان این که در شرکت ذوب آهن اصفهان حداقل ۱۸ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول هستند؛ خاطر نشان کرد: ذوب آهن نیاز به یک حمایت خاص دارد تا هر آن چه که تولید می‌کند اجازه واردات ندهند، حتی اگر نیاز بیشتری دارند این صنایع ما هستند که مجبور می‌شوند پتانسیل داخلی خود را بیشتر کنند و افزایش ظرفیت داشته باشند. محصولات تولیدی ما به کشورهای اروپایی و آسیای میانه صادر می‌شوند که به خاطر کیفیت بالا به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با توجه به تحریم‌های جهانی علی کشور ما بحران‌های زیادی داخل سازمان وجود داشته که با مدیریت و تدبیر سعی داریم این دوران را بگذرانیم اما این کار بسیار سخت است که توقع داریم همه آحاد کشور دست به دست هم دهند و در مقابل این جنگ اقصادی محکم و استوار ایستادگی کنند. فاطمه علمداری تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان این است که این شرکت در دهه فجر همراه با انقلاب باشد و یکی از راهکارهای لازم هم برای پیوند صنعت و فرهنگ برگزاری این نمایشگاه توسط این شرکت و اقدامات فرهنگی است که توسط کانون خیرین بانوان فرهنگی ذوب آهن صورت گرفته است. علمداری ادامه داد: بانوان پرسنل ذوب آهن عضو این کانون هستند و هر هفته ۱۷۰ کلاس آموزشی در ۱۱ رشته تخصصی در این کانون برای خانواد ه ذوب آهن به صورت رایگان برگزار می‌شود و برای عموم جامعه نیز با قیمت پایین آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *