برگزاری جشنواره رضوی هر سال در اصفهان

پروانه شریفی

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌رضا ارزانی در دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی اظهار کرد: این جشنواره برای پانزدهمین سال در مشهد و دوازدهمین سال به میزبانی اصفهان در بخش‌های مختلف فرهنگی‌هنری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون بخش صنایع دستی جشنواره به اصفهان واگذار شده بود ادامه داد: تا سال گذشته اصفهان در این بخش به رقابت می‌پرداخت؛ اما از امسال شورا تصمیم گرفت این جشنواره به صورت ۲ سالانه برگزار شود؛ چرا که تولید آثار فاخر در این زمینه، نیاز به زمان بیشتری داشت.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی تصریح کرد: ما هر سال میزبانی جشنواره را بر عهده خواهیم داشت؛ با این تفاوت که از سال جاری جشنواره یک سال با نام هنرهای سنتی و یک سال تحت عنوان صنایع دستی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر برای نخستین بار اصفهان میزبان برگزاری جشنواره صنایع دستی در اصفهان بود و سال آینده این جشنواره با نام هنرهای سنتی به صورت ملی برپا می‌شود.

مدیر کل ارشاد استان اصفهان درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: در دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی، ۱۰۶ اثر از ۸۳ هنرمند به دبیرخانه رسید.

وی ادامه داد: از این تعداد ابتدا ۴۰ اثر انتخاب و از بین آن‌ها ۳۷ اثر برگزیده شدند و نمایشگاه تمامی آثار برگزیده به مدت یک هفته در گالری شماره ۳ کتابخانه مرکزی دایر است.

ارزانی تاکید کرد: تمامی آثار شرکت‌کننده در این جشنواره با عنایت و عشق به ساحت مقدس امام رضا(ع) ساخته و طراحی شدند؛ برای همین رنگ خدایی در این جشنواره نمایان است و این مورد، وجه تمایز جشنواره رضوی از دیگر جشنواره‌هاست.

گفتنی است این جشنواره در ۵ رشته‌ معرق‌کاری، منبت‌کاری و نازک‌کاری چوب، شبکه‌بری فلز و قلمزنی برگزار شد که ۱۴ نفر برگزیده و حائز رتبه‌های اول تا سوم و ۹ نفر شایسته تقدیر شدند. همچنین آثار برگزیده هر بخش به مدت یک هفته در گالری شماره ۳ کتابخانه مرکزی به نمایش درمی‌آید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *