به جوان‌ها میدان داده می‌شد بازنده نبودیم!

اصغرقلندری:

مسائل زیادی همچون بی اعتمادی به جوان‌ها وبی نظمی دراموراداره تیم ملی والیبال ملی واتفاقات اخیر درعدم صدور روادید سرپرست ودو بازیکن جوان تیم ملی وعدم مدیریت صحیح واستفاده بهینه ازجوانان با انگیزه وشایسته تیم ملی نقل مجالس ومحافل ورزشی وتیتر روزنامه‌ها ومجلات ورزشی کشورمان شده است!؟ که باید مورد نقد وبررسی تحلیل گران، کارشناسان و منتقدان ورزش قرار بگیرد.

بی تردید بانگاه کارشناسانه به بازی‌های تیم ملی وقدرت نمایی جوانان در مصاف با تیم ملی برزیل و بازی با روسیه، به این واقعیت رسیدیم در روزهایی که هم جوانان وهم بازیکنان با تجربه ومیان سال از هرلحاظ درآمادگی جسمی وروحی آرمانی به سر می‌بردند، اگرکادرفنی تیم ایران با آنالیزدقیق تروبرنامه ریزی اصولی ترو تعویض‌های به موقع اقدام به استفاده ازیاران نیمکت نشین می‌کرد پیروزی در دیدار با برزیل و روسیه دوراز دسترس نبود! اما افسوس که خست آقای ایگور کولاکوویچ در تعویض ومیدان ندادن به جوانان پرانگیزه این شانس را از تیم ما گرفت!

واما درهفته سوم لیگ ملت‌های والیبال که به میزبانی اوفا (ufa) روسیه برگزار شد اولین بازی تیم ملی والیبال کشورمان در مصاف با تیم آسیایی چین رفت که با سرمربیگری رائول لوزانو متحول شده است. تیمی که در مقابله با تیم قدرتمند فرانسه به برتری رسیده بود! وبا روحیه‌ای فرا آسیایی پای به هفته سوم گذاشته بود. اما در رویارویی با تیم ملی ایران قدرت اول آسیا متوقف ماند تا برهمگان ثابت شودکه بازهم ایران قدرت بی چون وچرای قاره کهن آسیا واقیانوسیه است.

دلاورمردان ایران با بهترین عملکرد درتمامی پست‌ها سه بر صفراز سد چشم بادمی های چین گذشتند. دراین بازی سامان فائزی فوق تصورظاهر شد وبهترین عملکرد را در آبشار ودفاع داشت. امیر غفور جوان بلند پروازی که ازکاشان به تیم ملی راه پیدا کرده با عملکردی بی نظیر امتیازآورترین بازیکن دو تیم بود. سعید معروف پنجه طلایی اعجازکرد که درپایان این بازی سایت فدراسیون جهانی والیبال ازوی به عنوان جادوگریادکرد. کاپیتان باتجربه وخوشفکر ایران با مدیریت خوب خود در حساس‌ترین موقعیت‌ها واتفاقات روحی روانی به کمک تیم می‌آید که از عمده‌ترین شاخصه‌های معروف بشمار می‌آید.

در دیدار دوم با ترکیب جوان‌ترها در مصاف با تیم قدرتمندجهان با ارائه بازی فوق العاده دیدنی وجذاب جوان‌ها بهترین عملکر تیم ملی به نمایش گذاشته شد ودل مردم علاقه مند و دوستداروالیبال شادشد. دراین بازی امیر حسین توخته، صابر کاظمی ومحمد رضا حضرت پور کولاک کردند. در مجموع با بهترین فاکتوردرتوپگیری (که ضعف عمده تیم ملی محسوب می‌شد) عالی بودند. درزدن سرویس آبشار ودفاع بهترین عملکرد را داشتند ومعروف دیدنی‌ترین پاس‌های خود را به نمایش گذاشت اما اگر کولاکوویچ حد اقل ازامیرغفوروعلی شفیعی که از سرویس‌های خوبی برخوردارند ودر زدن آبشار ازپشت خط یک سوم وسرعتی ید طولایی دارند استفاده می‌کرد به احتمال زیاد دومین پیروزی تیم ملی کشورمان رقم می‌خورد. اما باخت شکوهمند ۳ بر ۲ جوانان چیزی از ارزش‌های جوانان کم نکرد.

در بازی سوم هفته سوم با تیم روسیه دیدار کردیم که با داشتن بازیکنی به نام دیمتری موزرسکی با ۲ متر و ۱۸ سانتی مترقد کار دفاع روی توررا برای تیم ملی ایران سخت کرده بود. مضاف به اینکه بازهم آقای کولاکوویچ در تعویض‌های به موقع واستفاده از بازیکنان جوان به ویژه کاظمی وتوخته خست به خرج دادکه اگرشهامت وشجاعت داشت ودر مواقع ضروری از این دو جوان به اضافه حضرت پوراستفاده می‌کرد چه بسا نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

به هر حال پس ازبرتری ۳۰/۲۸ تیم ایران در ست اول، در یک بازی بسیار زیبا وتماشایی ونفسگیر در ست دوم ۲۵/۲۳ وست سوم ۲۷/۲۵ بازی را به روس‌ها که از حمایت پرشور انبوه تماشاگران خودی بهره مند بود واگذار کردیم و ست چهارم را هم ۲۵/۲۱ بازنده شدیم تا میزبان با حساب سه بر یک به پیروزی برسد. دراین بازی علاوه برجنگندگی و برتری بروبچه های خوب تیم ملی در ست اول، پیروزی در ست‌های دوم وسوم هم دوراز دسترس نبود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *