تاخیر پرواز و حق الناس

ساعت  پرواز دربلیط ۱۸٫۱۰دقیقه ثبت شده بودبر حسب اتفاق برای اولین بار کار ما در تهران زود تمام شد ناگزیر حدود یکساعت و ۴۵ دقیقه قبل از پرواز به فرود گاه مهرآباد وارد شدم در بدو ورود به یکی از دوستان قدیمی برخوردم لذا پس از احوالپرسی و خوش و بشی کوتاه و یادی از گذشته معلوم شد همسفر هستیم لذا ساعت ۱۶٫۴۰ به محل صدور کارت پرواز رفتیم اولین نفر بودیم که کارت ملی را خواستند و کارت پرواز را صادر کردند نفر اول باید برود ردف هفتم بنشیند! دوست ما پرسید چرا ردیف هفت؟ پاسخ گفتند بقیه پرشده است! ایشان گفتند مگر قبل از بازشدن هم کارت پرواز صادر می شود گفتند دستور است که از ردیف هفت کارت پرواز صادر شود؟! گرچه نشستن در هواپیما صندلی اش فرق نمیکند اما نوعی بی احترامی و حق الناس احساس می شود؟ و مگر آن ۳۰ صندلی ۶ ردیف مشتریان خاص دارد که پول بیشتری می دهند؟ شاید! با همه بی اهمیتی موضوع برآن شدیم از باب نهی از منکر موضوع را دنبال کنیم لذا به مدیریت رده بالاتر مراجعه کردیم که دمتاسفانه جوابی منطقی نداشتند فقط گفتند کارتها را بدهید تا شما را بیاورم جلو! که ما قبول نکردیم و تاکید کردیم این اقدام ناپسند را ادامه ندهید. در عین حال این را هم می فهمیم که در حد یک ردیف ۵نفری برای احتمال مراجعه شخصیت های دارای رده حفاظت دار نگهداشته شود احتراما کار خوبی است اما فقط احتراما نه اینکه حق آنها باشد در هر حال برای پیشگیری از اینگونه رفتارها که بی شک مفاسدی را به دنبال خواهد داشت پیشنهاد می شود مدیران محترم هواچیمایی ترتیبی اتخاذ کنند که مسافر در همان زمان خرید بلیط بتواند صندلی خود را انتخاب کند تا از مفاسد احتکمالی پیشگیری و بدبینی های مردمی برطرف شود و امکان دوست و فامیل بازی و … برداشته شود بگذریم، براساس ساعت تعیین شده در بلیط برای پرواز وارد سالن مربوطه و به موقع در هواپیما مسقر شدیم اما با کمال تاسف حدود ۲۹ تا ۳۰ دقیفه در هواپیما نشسته بودیم و منتظر پرواز بودیم تا بلاخره و به سلامتی پرواز انجام شد اما به وضوح مشخص بود که این تاخیر حاصل بی برنامگی است چراکه چند پرواز باید فرود می آمدند و چند پرواز صعود کنند تا نوبت به پرواز مورد بحث برسد که اینگونه تاخیرها را فقط و فقط باید در ضعف مدیریت و برنامه ریزی دید و بس! حالا چرا ۶ماه و اندی تاخیر؟ زیرا در این هواپیما ۱۶۰ نفر نشسته بودند اگر ۶۰ را در ۲۹ دقیقه تاخیر ضرب کنیم می شود نتیجه ۴۶۴۰دقیقه می شود این عدد را بر ۲۴ ساعت شبانه روز تقسیم می کنیم نتیجه ۱۹۳/۳۳می شود و با تقسیم این عدد بر۳۰ روز ماه می کنیم که عدد ۶/۴ حاصل خواهد شد یعنی یک پرواز با تاخیر ۲۹ دقیقه ای که ۱۶۰ مسافر داشته باشد ۶/۴ ماه از عمر یکنفر را از بین برده است و. در واقع پرواز یکنفر را ۶/۴ ماه به نتاخیر انداخته است و آیا این حق الناس نیست؟ و کسی نباید اینگونه بی اهمیتی به مردم را نباید رسیدگی کرد؟! مدیران محترم هواپیمایی فکری کنند که این حق الناس است و غیر قابل جبران، و راهش مدیریت زمان و دقت در برنامه ریزی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *