تایید دوپینگ سه ورزشکار

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ سه ورزشکار جودو واترپلو و ووشو خبر داد. دکتر رامین طباطبایی با تایید این خبر افزود: پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یک ورزشکار دو ومیدانی‌کار در دوی ۴۰۰ متر به دلیل استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم، نمونه‌گیری سه ورزشکار دیگر نیز در رشته‌های واترپلو، جودو و ووشو نیز مثبت اعلام شد. وی افزود: تست ورزشکار واترپلو در جریان رقابت‌های لیگ گرفته شده و از ورزشکاران ووشو و جودو در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نمونه گیری شده بود که البته هر دو ورزشکار از منتخبان و از نفرات اصلی تیم ملی نبوده‌اند. طباطبایی در پایان ماده ممنوعه که سبب مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکار واترپلو در جریان رقابت‌های لیگ شده است را تری هیدرو کانابولین و ماده ممنوعه ورزشکاران جودو و ووشو را استانوزولول اعلام کرد.

لغو اردوی تیم ملی رویینگ
اردوی خارجی تیم ملی رویینگ ایران لغو شد. تیم ملی رویینگ ایران که خود را برای رقابت‌های کسب سهمیه المپیک آماده می‌کند قرار بود برای برگزاری اردویی به چین برود که این برنامه لغو شده و ملی‌پوشان در ایران کارشان را ادامه می‌دهند. قرار بود رویینگ‌سواران در چین به تمرین‌هایشان ادامه دهند و سپس چند روز قبل از مسابقات در کره جنوبی هم اردو بزنند که اردوی چین برگزار نمی‌شود و قایقران‌ها ده روز قبل از مسابقات به کره‌جنوبی می‌روند.

مشکل مالی برای المپیک نداریم
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید اینکه برخی از دست‌اندرکاران ورزش ایران مشکلات خود را خطاب به رییس جمهور مطرح می‌کنند، امری نادرست است و نباید این افراد فراتر از چارچوب سازمانی خود گام بردارند. نصرالله سجادی با اشاره به بازدیدهای خود از اردوهای ملی‌پوشان در نوروز، اظهار کرد: از اوایل فروردین ماه تیم‌هایی که قرار است عازم رقابت‌های مختلف شوند، اردوهای خود را برگزار کردند و من هم در اردوهای رشته‌هایی همچون قایقرانی، تنیس روی میز، کشتی والیبال و … حضور پیدا کردم و از نزدیک عملکرد آن‌ها را دنبال نمودم. او ادامه داد: ملی‌پوشان ایران با تلاشی مثال زدنی در اردوها حضور دارند و خوشبختانه در این میان مربیان و کادر فنی نیز تلاش خود را برای موفقیت ورزش ایران به کار بسته‌اند. همچنین روسای فدراسیون‌ها نیز در کنار ورزشکاران خود حضور دارند تا آن‌ها را در این مسیر حمایت کنند. معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت پاداش به قهرمانان ورزشی در اواخر سال گذشته گفت: ما در کنار ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت حضور داریم و در کنار این امر پاداش قهرمانان را نیز در موعد مقرر پرداخت می‌کنیم.

ملی‌پوشان جودو به اردوی کیش می‌روند
اعضای تیم ملی جودو قبل از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا برای برپایی یک اردوی کوتاه‌مدت راهی کیش می‌شوند. بیست و پنجمین دوره رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا ۲۷ فروردین ماه به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار خواهد شد و تمرینات تیم ملی کشورمان برای حضور در این دوره از رقابت‌ها در تهران پیگیری می‌شود. محمد منصوری، سرمربی تیم اعزامی به این دوره از رقابت‌ها پیشنهاد برگزاری یک اردوی چهار روزه را قبل از اعزام به تاشکند به فدراسیون داده است. بر همین اساس و با موافقت مسئولان فدراسیون جودو، این تیم سه شنبه هفته جاری راهی جزیره کیش خواهد شد و پس از چهار روز تمرین در این جزیزه خوش آب و هوا راهی تهران شده و ۲۴ فروردین ماه جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی تاشکند می‌شود. به غیر از جواد محجوب که به‌تازگی از مسابقات و اردوی گرجستان به تهران بازگشته و تا زمان اعزام تمرینات خود را مربیان اختصاصی در تهران دنبال می‌کنند ناصر ناصری‌پور، علیرضا خجسته، محمد محمدی‌بریمانلو، وحید بنا
مهدی فتحی‌پور، سعید ملایی، سعید مرادی و احمد ناقدی حسین‌زاده راهی کیش خواهند شد تا در این اردوی کوتاه‌مدت شرکت کنند.

دونده المپیکی به ماراتن سوئد دعوت شد
محمدجعفر مرادی برای شرکت در دوی ماراتن سوئد، از سوی مسئولان برگزاری مسابقات به صورت رسمی دعوت شد. دوی ماراتن سوئد چهارمین مسابقه معتبر اروپا، خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و مسئولان برگزاری مسابقات برای اولین‌بار از یک ایرانی برای حضور دعوت رسمی کردند. محمدجعفر مرادی دارنده رکورد دوی ماراتن ایران که در دوره گذشته مسابقات به صورت آزاد شرکت کرده بود موفق شد با زمان ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه رتبه دوم را به خود اختصاص دهد و این بار با دعوت مسئولان برگزاری به سوئد دعوت شد. رکورد او ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه است و مرادی خود را برای المپیک ریو هم آماده می‌کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *