تبریز و اصفهان در رؤیای صعود

روز دوم هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا روزی سرنوشت‌ساز برای دو تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها، یعنی تراکتور و ذوب‌آهن است. هرچند تراکتوری‌ها امید چندانی به صعود از گروه خود ندارند، اما روی کاغذ این تیم هنوز امید خود را از دست نداده است و با اندکی خوش‌شانسی می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند؛ اما در آن سو ذوب‌آهنی‌ها از شانس زیادی برای صعود برخوردارند و می‌توانند با یک پیروزی راه صعود خود را به مرحله بعدی بازی‌ها هموار کنند.
تراکتورسازی – الاهلی عربستان
تراکتورسازی را می‌توان ناموفق‌ترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا دانست. این تیم پس از چهار بازی ابتدایی خود در این رقابت‌ها توانست فقط دو امتیاز به دست آورد و بنابراین در قعر جدول رده‌بندی به سر می‌برد. در گروه اول لیگ قهرمانان الاهلی عربستان با ۸ امتیاز، الجزیره امارات با ۵ امتیاز و الغرافه قطر با ۵ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
تراکتوری‌ها در دو بازی پیش رو باید به مصاف الاهلی عربستان و الغرافه قطر در تبریز بروند. در صورتی که شاگردان ساغلام بتوانند به هر ۶ امتیاز این بازی دست پیدا کنند، ۸ امتیازی می‌شوند و می‌توانند کورسوی امیدی به صعود داشته باشند.
پیروزی در دیدار فردا باعث می‌شود این تیم وارد اما و اگرها شود و برای آخرین دیدار خود نیز امیدوار بماند تا در صورت خوش‌شانسی، صعودی تاریخی را در تبریز جشن بگیرند.
تراکتوری‌ها قطعا یکی از سخت‌ترین فصول خود را پشت سر می‌گذارند. آن‌ها در لیگ برتر در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارند که با توجه به سطح انتظارات از آن‌ها اصلا جایگاه درخوری نیست. با توجه به تغییرات فراوان در کادر فنی این تیم و اضافه‌شدن تعدادی از بازیکنان خوب فوتبال ایران به سرخ‌پوشان، آنها در دور برگشت بازی‌های لیگ هفدهم نیز به مانند دور رفت کماکان ناموفق ظاهر شدند و در بازی‌های دور برگشت لیگ به ۳ پیروزی، ۳ تساوی و ۵ شکست دست پیدا کردند و این نشان از اوضاع پیچیده این تیم دارد. تبریزی‌ها برای رویارویی با الاهلی باید شکست در بازی برابر ذوب‌آهن را فراموش کنند؛ چرا که سه امتیاز این دیدار می‌تواند برای آنها امید (حتی کم‌رنگ) به همراه داشته باشد.
ذوب‌آهن – الدحیل
ذوبی‌ها را می‌توان بهترین تیم دور برگشت لیگ برتر دانست. آن‌ها پس از بازی‌های دور رفت ناگهان روند پیروزی‌های خود را آغاز کردند و با تاخت و تاز خود تا رده دوم جدول رده‌بندی بالا آمدند. پیروزی در بازی‌های اخیر همین تیم ذوب‌آهن باعث شده است تا قهرمانی پرسپولیسی‌ها نیز به تأخیر بیفتد. ذوبی‌ها در صورتی که بتوانند تاخت و تاز خود را در لیگ قهرمانان ادامه دهند، صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی خواهند کرد. آن‌ها در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر به ۸ پیروزی و ۲ تساوی و ۱ شکست دست پیدا کردند تا بهترین نتایج را بین تیم‌های لیگ برتری به دست آورند.
ذوبی‌ها پس از چهار بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان موفق شدند ۶ امتیاز به دست بیاورند و در رده دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرند. تیم الدحیل قطر با پیروزی در تمام بازی‌های خود ۱۲ امتیاز و در صدر هستند و تیم‌های الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند نیز با ۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی قرار دارند.
الدحیل قطر که حریف روز آینده ذوبی‌ها به شمار می‌رود، پیش از این صعود خود را به مرحله یک‌هشتم نهایی به تثبیت رساند و دو بازی پایانی خود را برای حفظ صدرنشینی به انجام می‌رساند. البته شاگردان قلعه‌نویی یکی از امیدهای صعود به مرحله بعدی از این گروه هستند. آن‌ها در صورتی که در بازی روز آینده بتوانند از سد حریف قدرتمند خود بگذرند، با توجه به حریف پایانی می‌توانند صعود خود را تقریبا حتمی کنند و بنابراین برد در دیدار پیش رو می‌تواند ذوبی‌ها را از اما و اگر روز پایانی نجات دهد و آنها را به مرز صعود برساند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *