تبیین آموزه‌های دینی و فرهنگی نماز در جامعه

حدیث بابایی

با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین‌ صمدی‌ یزدی، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی قشرهای نمونه مردم‌ در حوزه نماز معرفی و تجلیل شدند‌. در ادامه گزارشی از سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی آمده است:

در این مراسم‌ از موذنان‌، خادمان حوزه نماز، دانش‌آموزان، نمازگزار برتر بازار، پایگاه‌های بسیج، سالمندان برتر حوزه نماز، امام جماعات ادارات، کارمندان‌ و کارگران نمونه‌ تجلیل شد‌. سلیمان مردانی خادم‌ نمونه‌ نماز، مهدی صادقی، حیدر تاج‌الدین و سید محمد مرتضوی به عنوان موذنان‌ برتر، عزیزالله مولوی هیئت امنای فعال نماز، علی زمان کانون فرهنگی هنری نمونه نماز، یوسف کرمی امام جماعت ادارات‌ شهرکرد و هیئت عاشقان ولایت در حوزه نماز معرفی و تجلیل شدند.

همچنین زینب علیپور کودک‌ فعال حوزه نماز، فاطمه کوهی حبیبی کارمند نمونه نماز، زینب ساعدی سالمند‌ نمونه نماز، طیبه حیدری مدیر مدرسه لاران، معصومه حیدری دانش‌آموز نمونه، فرهاد بیگی دبیر نمونه لاران، پایگاه صیاد شیرازی نیز تجلیل شدند.

حلال اصلی مشکلات خداوند است

استاندار چهارمحال و بختیاری در این مراسم با بیان اینکه ارتباط مردم جامعه با خداوند کم رنگ شده است، گفت: افرادی که با خدا ارتباط قوی و پررنگی دارند، نتیجه آن را در زندگی خود دیده اند اما با این وجود چرا شاهد کم رنگ شدن ارتباط بندگان با خدا هستیم؟

اقبال عباسی تصریح کرد: مدیران هرچند می توانند تا حدی امور جامعه را به پیش ببرند و مشکلات را برطرف کنند، اما حلال اصلی مشکلات خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با خداوند ارتباط درستی برقرار کنیم در نهایت شاهد ایجاد نظم، امنیت، انضباط، وحدت و آرامش در جامعه خواهیم بود، در غیر اینصورت جامعه به خطر می افتد.

آموزه‌های دینی و فرهنگی نماز در جامعه تببین‌ شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی‌اکبر صمدی‌ یزدی در این اجلاس‌ اظهار کرد: خداوند متعال حکیم‌ است و اگر امر و نهی‌ می‌کند بدون حکمت‌ نیست چرا که ایشان خالق انسان است و خیر و صلاح او را می‌خواهد‌.

وی افزود: مومن در انجام‌ واجبات نباید تردید کند و سوالی برای او پیش بیایید چرا که در آیات و روایات از آثار و برکات نهفته‌ نماز گفته شده است که اگر توجه کنیم‌ جای سوال برای انسان‌ پیش نمی‌آید‌.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وظیفه مسئولان است که جایگاه نماز را میان مردم‌ مشخص کنند، بیان کرد: اگر مردم نماز و آثار و برکاتش‌ را بشناسند و خیرات آن در جامعه جا افتاده شود قطعا هیچ‌ انسان بی‌نمازی‌ در جامعه نخواهیم داشت‌ بنابراین آموزه‌های‌ دینی و فرهنگی نماز در جامعه باید تبیین و گسترش‌ یابد و از عموم مردم برای شرکت در برنامه‌های نماز دعوت شود‌.

صمدی یزدی با بیان اینکه نماز جدا از ایمان نیست، خاطرنشان کرد: اگر شخصی مومن باشد اما نماز نخواند نمی‌تواند با خدا ارتباط داشته باشد‌، بعد از ایمان به خدا و مسائل اعتقادی و ولایت هیچ عملی بالاتر از نماز نیست و نماز ابزار تقرب‌ انسان به خدا‌ نماز است.

وی عمده‌ترین عامل دوری انسان از خدا را گناه دانست و گفت: گناه نتیجه غفلت انسان از یاد و ذکر خداوند است و انسانی که اهل نماز باشد نمی‌تواند گناه کند‌.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نماز به همان اندازه که انسان را به خدا نزدیک می‌کند از شیطان دور می‌کند و شیطان نمی‌تواند ایمان را از انسان بگیرد و تا زمانی که انسان به نمازش توجه کند شیطان از او ترس و وحشت دارد‌.

“نماز” تنها راه درمان دردها و بیماری‌های امروز جامعه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام نیز در این اجلاس اظهار کرد: ما برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم دور هم در این اجلاس جمع‌ شدیم تا بگوییم‌ و بشنویم از آنچه ما را به بهترین‌ها پیوند می‌دهد و مانوس‌ می‌کند و از برکات این‌ بهترین‌ها که همان‌ نماز است بهره‌مند‌ شویم‌.

وی با اشاره به آثار و برکات نماز افزود: آثار و برکات نماز آنقدر زیاد است که اگر ما در طول عمرمان‌ کاری انجام‌ ندهیم‌ و تنها به نماز بپردازیم‌ در بهترین جایگاه قرار می‌گیریم‌.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز سپر‌ و مانعی برای ورود منکرات‌ به زندگی است، بیان کرد:  اگر نماز در زندگی انسان راه پیدا کرد محال ممکن است منور در زندگی او وارد شود‌ بنابراین‌ مومن‌ در زندگیش باید به نماز توجه کند‌.

نکونام با بیان اینکه امروز تنها راه درمان‌ دردها و بیماری‌های جامعه نماز است، خاطرنشان‌ کرد: نابسامانی‌ها و نگاه‌های چپ‌ به بیت‌المال و تجاوز به حقوق‌ یکدیگر و دست و پا زدن برای به دست آوردن پست‌ از دردهای جامعه است که با نماز درمان می‌شود‌.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *