تحلیل کیمیای وطن از حواشی استقلال:رحمتی گره کور آبی‌ها

پوریا قلی پور

سید مهدی رحمتی بدون شک یکی از بهترین دروازبان های فعلی ایران از نظر فنی است. اما مشکلات او با مربیان باعث شده هم پیراهن تیم ملی را از دست دهد و هم جایگاهش را به عنوان دروازبان اول استقلال. رحمتی در آغاز فصل مشکلی با منصوریان نداشت و به نوعی عصای دست او به شمار می‌رفت اما هر چه از فصل گذشت رابطه منصوریان و رحمتی تیره‌تر شد تا جایی که در بازی مهم استقلال برابر سپاهان منصوریان مجبور شد رحمتی را روی نیمکت بنشاند و به دروازبان جوان و کم تجربه خود میدان بدهد. همین ماجرا کافی بود تا رحمتی هم ساز جدایی کوک کند و خواهان جدایی از استقلال در نیم فصل باشد. البته درخشش سیدحسین حسینی دروازبان جوان استقلالی‌ها در بازی با سپاهان باعث شد که حالا باشگاه هم مشکلی با جدایی رحمتی نداشته باشد.

منصوریان

تمام کسانی که فوتبال را می‌شناسند می‌دانند حذف بازیکنان بزرگ کار هر مربی‌ای نیست به خصوص مربیان جوانی که جایگاه قابل قبولی هم در جدول نداشته باشند. منصوریان با کنار گذاشتن رحمتی ریسک بزرگی کرد و حالا که ریسک بزرگ او جواب داده او دست بالا را در ماجرای حاشیه کاپیتان استقلال در اختیار دارد. کافی بود حسینی یک اشتباه انجام دهد تا منصوریان آماج انتقادات قرار گیرد و البته تساوی در دقایق آخر هم به کمک منصوریان آمد تا فعلاً لبه تیز انتقادات را در حوالی خود نبیند. اما این ماه عسل منصوریان تا سه شنبه ۲۱ دیماه بیشتر ادامه نخواهد داشت و آنجا منصوریان در هفته شانزدهم آزمون سختی را مقابل نفت تهران خواهد داشت.

رحمتی

درخشش حسینی زنگ خطر بزرگی برای رحمتی بود. درست است که حسینی با یک بازی نمی‌تواند جای دروازبان بزرگی همچون رحمتی را بگیرد اما اگر این یک بازی به دو یا سه بازی افزایش پیدا کند آنگاه رحمتی چاره‌ای جز ترک استقلال نخواهد داشت. به جز این اگر رحمتی در بازی بعدی بازهم به ترکیب اصلی برگردد با کوچکترین اشتباهی ممکن است هدف انتقاد هواداران دوآتشه استقلال قرار بگیرد هوادارانی که تا همینجا هم به دلیل رفتارهای کاپیتانشان و به حاشیه بردن تیم از او چندان خشنود نیستند. رحمتی که یک بار طعم تلخ لجبازی را چشیده و پیراهن شماره یک تیم ملی را برای همیشه از دست داده باید خیلی بیش از اینها مراقب رفتارهایش خارج از زمین باشد زیرا اتفاق تیم ملی می‌تواند بار دیگر برای او در استقلال تکرار شود.

حسینی

سیدحسین حسینی شاید تنها برنده درگیری‌های حاشیه‌ای استقلال بوده است. او در زمانی که حتی خواب دروازه استقلال را هم نمی‌دید ناگهان دروازبان شماره یک استقلال شد. او اگر زرنگ باشد و می‌تواند با درخشش در استقلال ره صد ساله را یک شبه طی کند. حالا که همه نگاه‌ها به سوی این دروازبان جوان خیره شده او می‌تواند با نشان دادن توانایی‌هایش نه تنها دروازبان یکی از بزرگترین تیم‌های ایران شود بلکه خود را تا پشت درهای تیم ملی نیز برساند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *