تساوی با عمان را کجای دلمان بگذاریم؛ کارلوس خان! ما دیگر سخت سیاه می شویم

نوسان در عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان بیش از همیشه به چشم می آید و کار به جایی رسیده که می ترسیم نتوانیم به عنوان تیم اول از گروه خودمان به مرحله بعدی رقابت های انتخابی جام جهانی صعود کنیم.
چند وقتی می شود که از تیم ملی فوتبال کشورمان آن نمایش دلچسب که در شان تیم اول آسیا باشد را ندیده ایم و گاها در برابر تیم های درجه دوم و سوم آسیا هم دچار مشکل نتیجه گیری می شویم.
اینکه تیم هایی مثل هند و گوام را با اختلاف ۲، ۳ گل می بریم برایمان ملاک شده و فراموش کرده ایم که همین تیم ها را با اختلاف آنچنانی شکست می دادیم و این تیم ها عددی نبودند که حتی بخواهیم برایشان اردوی چند هفته ای برگزار کنیم. اما به لطف کارلوس کی روش و سیاست عجیب و غریبش امروز باید برای بردن تیم های درجه سوم آسیا هورا بکشیم و از تساوی برابر عمان برای خودمان کف بزنیم. کی روش وقتی به فوتبال ما آمد سطح خودش را خیلی بالا معرفی کرد و سطح تیم ملی ما را که قبل از او هم ۳ بار به جام جهانی رفته بود تا یک تیم درجه دوم آسیا پایین آورد و کار را به جایی رسانده که احساس می کنیم بدون او فوتبال ما می میرد و نداشتن این مربی یعنی بازگشت به ۲۰ سال قبل!
رییس مستعفی کمیته اخلاق حرف قشنگی زده است. او می گوید سیاست کی روش حمله و فرار به سمت جلو است و برای اینکه بازخواست نشود حالت هجومی به خودش می گیرد و طوری رفتار می کند که انگار همه مقصرند جز او. کارلوس خان! درست است که شما بعد از تساوی غرور آفرین! برابر عمان طوری وانمود کردید که بهترین نتیجه را کسب کرده اید اما ما یادمان است که پیش از شما اگر همچین نتیجه ای برای تیم ملی برابر حریفی مثل عمان رقم می خورد تیتر اکثر رسانه های ورزشی این بود: فاجعه!
کارلوس خان! قبول داریم که ما ایرانی ها خیلی عاطفی هستیم و احترام یکی از خصایص مان به شمار می رود، که اگر غیر از این بود شما بعد از جام جهانی اخراج شده بودید، اما آنقدر مربیان خارجی زبان باز را در کشورمان دیده ایم که راستش این روزها کمتر سیاه می شویم. شما هم این روزها رویه مربیانی را پیش گرفته اید که خدابیامرز ناصر احمدپور به آنها لقب سیاه باز را داده بود.
کارلوس خان! شما بعد از جام جهانی برای تیم ملی چه کار کردید؟ اصلا چند روز در ایران حضور داشتید؟ یا در مرخصی های بلند مدت بودید و یا در اردوهای طولانی آن هم از نوع خارجی اش. بعد هم از زمین و زمان طلبکارید و کسی جرات ندارد به شما بگوید بالای چشمت، ابروست!
کارلوس خان! یک سوال عجیب ذهنم را درگیر کرده، می شود بپرسم که دلیل اردوهای طولانی مدت خارجی چیست؟ با جو ایران مشکل دارید؟ با تیم های لیگ برتری در زاویه هستید؟ یا با این کار قصد دارید که صدای منتقدان را در بیاورید و همان را بهانه ای کنید برای درست شدن یک حاشیه جدید و یک بازی گرگم به هوا. کارلوس خان! لطفا بفرمایید که چه لزومی داشت در آستانه بازی با عمان، که از نظر شما حریف قدری هم بود، علیه اعضای کمیته اخلاق موضع بگیرید و تمرکز بازیکنانتان را بر هم بزنید؟ یعنی منافع شخصی شما به تیم ملی کشور ما ارجحیت دارد؟کارلوس خان! با این رویه زمان زیادی را برای ادامه همکاری شما و تیم ملی متصور نمی شویم و اگر هر کسی غیر از کفاشیان رییس فدراسیون بود و اگر نبود این باند رسانه ای که برای خودت در کشورمان ساخته ای، مطمئنا همکاری شما و تیم ملی اینقدرها هم طولانی نمی شد. شما باید همان وقتی از تیم ملی می رفتید که به خاطر چندهزار دلار مقابل اسپانسر تیم ملی ایستادید و قبل از جام جهانی آن حاشیه ها را برای تیم مان ایجاد کردید.
حالا هم امیدواریم که وقتی از تیم ملی جدا می شوید زیاد برای فوتبال کشورمان دیر نشده باشد و شما باعث نشوید که چند سال عقب بیفتیم. یک روز ما به باخت با فاصله یک گل برابر آرژانتین افتخار می کردیم اما حالا تساوی برابر عمان را کجای دلمان بگذاریم؟!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *