تساوی تلخ ذوب آهن

دامون رشیدزاده

اولین هفته لیگ هفدهمین دوره لیگ برتر برای ذوب آهنی‌ها چندان خوشایند نبود و این تیم نه تنها در دقایق پایانی بازی برده را با مساوی عوض کرد بلکه قاسم حدادی فر هم دوباره مصدوم شد تا شرایط برای قلعه نویی از همین روز اول پیچیده شود. در اولین هفته لیگ برتر ذوب آهن اصفهان میهمان سیاه جامگان بود. در این دیدار قلعه نویی رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد امینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر (۱۸- علی حمام)، محمدرضا حسینی، ربیع عطایا (۵۳- مهدی رجب‌زاده)، احسان پهلوان (۸۶- اسماعیل شریفات) و مرتضی تبریزی را روانه مدان کرد. در آنسوی میدان نیز اکبر میثاقیان محمد ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری، علیرضا جلیلی (۶۳- محمدمهدی عسگری)، رضا شربتی، کریم احمدی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی، رو ح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان و یونس شاکری (۶۲- امیرمحمد پناهی) را در ترکیب خود داشت.

نیمه اول

دو تیم از ابتدای مسابقه نمایش هجومی را در دستور کار قرار دادند و با نفوذ از جناحین به دنبال ایجاد موقعیت بودند که موقعیت‌های خطرناکی هم شکل دادند؛ فرصت اول بازی را تبریزی از دست داد و در ادامه نیز ربیع عطایا با نفوذهای پیاپی نشان داد قلعه‌نویی سمت چپ خط دفاعی سیاه جامگان را هدف ایجاد فرصت مد نظر گرفته است؛ بعد از اینکه حدادی‌فر از دقیقه ۱۵ نتوانست به بازی ادامه دهد نظم بازی ذوبی‌ها تا حدودی برهم ریخت که مشهدی‌ها از آن نهایت استفاده را بردند و در دقیقه ۱۹ با یک گل به خودی پیش افتادند؛ پس از آن سیاه جامگان باز هم فرصت‌هایی برای گلزنی داشت که با بدشانسی و فرصت‌سوزی بازیکنان این تیم از دست رفت ولی در سمت مقابل ذوب‌آهن بهتر از آنها کار کرد اما مثل آنها در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشت؛ ربیع عطایا که هدف اول حملات ذوب از سمت راست زمین بود در دقیقه ۳۱ با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه نتیجه را جبران کرد؛ بی‌نظمی در میانه دفاع دو تیم بیشتر از هر بخش دیگر زمین خودنمایی داشت چراکه حملات زیادی از این مناطق ترتیب داده شد ولی در نهایت دو تیم با اندوخته یک گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم

ذوب‌آهن شروع توفانی در نیمه دوم داشت و خیلی زود روی ضربه ایستگاهی ربیع عطایا و ضربه تمام کننده نژادمهدی با یک گل پیش افتاد و بعد از آن هم سوار بر بازی بود و مالکیت توپ را در اختیار داشت؛ تبریزی یک فرصت دیگر هدر داد تا به مرور زمان از فشار حملات ذوب کاسته شود و سیاه جامگان ایجاد موقعیت کند؛ میثاقیان با سه تغییر روند بازی را تغییر داد و با وجود اینکه تیم‌اش خطر جدی به وجود نیاورد اما فرصت‌های زیادی خلق کرد که در نهایت هم ثمربخش بود و در دقیقه ۹۰ حسین بادامکی با شوت پشت محوطه نتیجه را ۲ بر ۲ مساوی کرد.

حواشی

نیمکت نشینی مهدی رجب‌زاده، علی حمام و اسماعیل شریفات و حضور نداشتن مهدی مهدی‌پور در لیست ۱۸ نفره از نکات جالب توجه ترکیب ذوب‌آهن بود. امیر قلعه‌نویی در سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن از بازیکنی جوان به نام محمد امینی استفاده کرده بود تا اولین تجربه لیگ برتری این بازیکن رقم بخورد. امینی دو سال پیش عضو تیم امید سپاهان بود.

مهم‌ترین اتفاق این دیار اما بدون شک مصدومیت چندباره قاسم حدادی فر بود. حدادی فر اولین بار ۲ فصل پیش در دیدار مقابل ملوان به شدت مصدوم شد و مدت‌ها از فوتبال دور بود. او بعد از بازگشت در حالی که دوباره به دوران اوج خود بازگشته بود در آستانه سوپر جام فصل قبل مصدوم شد. پارگی رباط صلیبی تقریباً یک فصل دیگر حدادی فر را خانه نشین کرد. در حالی که این فصل به نظر می‌رسید این بازیکن می‌تواند روزهای درخشان گذشته را با ذوب آهن تکرار کند در عرض پانزده دقیقه رویای های قاسم و ذوب آهن به کابوس تبدیل شد. هر چند میزان مصدومیت حدادی فر هنوز مشخص نشده اما به توجه به سابقه این بازیکن به نظر می‌رسد هواداران حداقل چند ماهی از دیدن حدادی فر محروم خواهند بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *